Neptunus aan boord vandaag, 16 februari 2023, passage van de evenaar

16 februari 2023

Inmiddels zijn wij een dag kwijtgeraakt en is het hier 16 februari geworden, we liggen nu na het passeren van de evenaar 12 uur VOOR op de Nederlandse tijd. Gisteren was een grijze grauwe dag met alleen maar regen en nog eens regen. De temperatuur was prima maar uiteindelijk toch een groot gedeelte van de dag noodgedwongen binnen doorgebracht. Spelletjes en sporten was het vermaak deze dag. Wat een verschil met  vandaag, heerlijk open zonnig weer met een temperatuur van 27 graden helemaal goed. Vandaag passeren wij de evenaar om 11.00 uur en dan komt Neptunus aan boord die de sleutel van toegang naar de ander kant van de wereld overhandigd. Nou ze hebben er een feestje van  gemaakt. De foto’s vertellen het verhaal, maar het komt erop neer dat je wel een prestatie of kwelling moet ondergaan alvorens je de evenaar mag passeren, Je moet vissen kussen een inktvis omarmen, je wordt gedoopt met inktvis melk, je wordt ingesmeerd met eistruif en nog wat andere ondefinieerbare mengsels. Uiteindelijk geeft Neptunus toestemming en dan wordt het echt een zootje en springt iedereen in het zwembad of wordt er ingegooid , Inmiddels is de boel weer opgeruimd worden de zwembaden  leeg gepompt en schoongemaakt en kunnen we weer verder met onze reis naar Samoa…..

1. Hans en Marian Tuerlings:
    Goedemorgen, hier donderdag 16-02-2023 7.00 uur
    Hele happening is dit voor iedereen die voor het eerst in zijn leven de evenaar passeert per boot ?
    Is natuurlijk wel een mooie belevenis maak je niet iedere dag mee.
    Maar wel een dag minder en de tijd gaat al zo snel.
    Geniet er samen van en wij zien uit naar nog meer mooie reisverhalen
    Groetjes van ons
  2. Jeroen:
    16 februari 2023
    Wel leuk dat ze er zo'n ding van maken. En heel lekker weer gelukkig weer voor jullie! x
  3. Golande:
    16 februari 2023
    Nou zeg, wat een spectacle! Tevens ook een DracQuen show gehad? Neptunes en zijn begeleider met vrouwenpruik en BH?? 😂😂😂
  4. Marion:
    16 februari 2023
    Toch mooi dat ze zo’n traditie nog in ere houden.
    Dus nu zijn jullie echt aan de andere kant van de wereld.
    Kan je lijf al die veranderingen in tijd nog aan? Is toch heel wat he.
    Op naar Samoa en wij benieuwd naar de volgende avonturen!
    Marion
  5. Inge:
    16 februari 2023
    Echt wat een spektakel, leuk om te aanschouwen, ook voor ons thuis haha. Jullie maken het allemaal mee. Heerlijk.
  6. Ria Blaakenburg:
    16 februari 2023
    Who wat een beleving wauw , en wat een drukte ook 🤭 hele mooie foto’s hoor prachtig feestje 🥳🛳
  7. Bep:
    16 februari 2023
    Wohhhhh wat een indrukken echt heel bijzonder deze traditie . En wat een drukte al daar , een stad op zich zeg . Nu lekker weer het zonnetje waar jullie lekker van kunnen genieten op naar de volgende belevenissen. Goede vaart ☘️☘️
  8. Gerrit Tini.:
    16 februari 2023
    Wij kunnen niet anders schrijven dan het is inderdaad een zooitje!!! En wij hadden wel verwacht dat Jacqueline zich ook zou hebben laten insmeren! 😛😛