Laatse dag vandaag hier op Lombok en we gaan terug zoals we gekomen zijn : Nat !!

12 januari 2018 - Senggigi, Indonesië

Hallo allemaal, ik zit hier op vrijdag de 12e januari 2018 om ongeveer 16.00 mijn laatste verslagje te maken van onze reis naar Bali en Lombok. Zoals jullie nog wel weten begon onze reis naar  Bali, Kuta  op 17 december 2017. En de eerste dagen daar waren erg nat toen. Onze gedachten warentoen ; laten we hopen dat de komende twee weken als de kids komen het niet zo nat zal zijn als nu het geval is. Gelukkig hebben jullie kunnen lezen dat dit allemaal erg is meegevallen. Echter om een of andere reden moet het hier op Lombok de laatste 2 dagen van onze vakantie ook weer zo zijn. De hele dag druilerig, soms een fikse bui en gisteravond weer met veel wind erbij. Het is dus jammer dat we zo weg moeten gaan hier. Maar het is niet anders. Eigenlijk mogen we ook hier niet klagen we hebben van de 7 dagen 4 prima dagen gehad, 1 wat wisselende dag en en een ronduit slechte dag en dat is vandaag. Omdat we dat aan zagen komen zijn we hier nog even naar het "grote" winkelcentrum gegaan genaamd de Epicentrum mall, niet dat daar nou zo veel aan was, maar  het breekt de dag een beetje en er zit een Starbucks dus we hebben ons laten verwennen met een cappuccino en een stuk chocolade taart.

Over verwennen gesproken, het hotel waar we zitten op Lombok is echte helemaal top, het Katamaran resort is elke ster meer dan waard. De service is fantastisch en de mensen zijn ongelofelijk vriendelijk hier. Daarnaast hebben we ontdekt dat het restaurant genaamd " The Klif" hier en wat zoals de naam al doet vermoeden bovenop een klif is gebouwd ( foto)echt een prima restaurant is waar het goed vertoeven is. Op Trip Advisor kreeg het al goede reviews, deze blijken echt helemaal te kloppen. Er zijn natuurlijk altijd wel mensen die wat te zeuren hebben. Dus naast prima eten en drinken, een fantastisch hotel, een paar onvergetelijke zonsondergangen ( foto's ) dan mogen een paar buitjes de pret toch niet drukken ?

Dadelijk gaan we de koffers pakken, nog even douchen, voor de laatste keer naar de Klif, een nachtje slapen, en dan morgenvroeg om 9.30 uur worden we opgepikt om naar het vliegveld te gaan van Lombok waar we met Garuda weer zullen vliegen naar Denpasar om over te stappen op onze vertrouwde KLM vlucht naar Amsterdam, via Singapore, dat dan weer wel. Op Zondagochtend om 08.00 hopen we te landen op Schiphol en kunnen we aan het laatste stukje naar huis beginnen. De Tesla is opgeladen, de thermostaat is door Kees ( overbuurman ) al een paar graadjes hoger gezet...

In Denpasar moeten we nog wat tijd doden, en hebben we het idee opgepakt ( nou ja Jacqueline dan) om naar een bedrijf te gaan wat verantwoordelijk was voor al de prachtige handgemaakte details die in villa Asmara aanwezig waren op Lovina, misschien scoren we nog een paar leuke dingen daar die als herinnering mee kunnen. Van wat ze hier allemaal aan goed bedoelde troep aanbieden op het strand en in de souvenierzaken, worden we niet echt warm.

En dan is het echt voorbij en hebben we een onvergetelijke trip gemaakt met onze kinderen en kleinkinderen naar deze bijzondere bestemming op deze aardkloot en hebben we met zijn allen kerst en nieuwjaar in tropische sferen mogen vieren. Natuurlijk hebben onze kinderen, hun partners en de kleinkinderen ons bedankt voor deze fantastische ervaringen. Echter ook wij willen onze kids, partners en kleinkinderen  bedanken omdat we het allemaal samen mogelijk hebben gemaakt. Het is ook voor ons een kerst en nieuwjaarsvakantie die voor alttijd in ons geheugen gegrift zal blijven. Jacqueline gaat natuurlijk als we thuis zijn hier weer een mooi boek van maken zodat we allemaal zo nu en dan eens terug kunnen bladeren naar deze geweldige familie vakantie op Bali in 2017-2018.

1. Golande:
    12 januari 2018
    Fijn dat de reis zo mooi was! Mooie herinnering! Een heel goede terugreis gewenst! Tot zondag!!
  2. Thea:
    12 januari 2018
    Het zit erbijna op dus die onvergetelijke vakantie wat zullen jullie genoten hebben. Een reis zoals je schrijft om nooit meer te vergeten. Nou goede vlucht terug en tot ziens. Xx
  3. Thea:
    12 januari 2018
    Oh ja Kees en bedankt voor de mooie verhalen ik keek er echt naar uit.
  4. Margriet Gommans:
    12 januari 2018
    Fijn zo’n mooie herinnering en super om het zo mee te mogen maken.
    Een goed en veilige reis terug. Liefs Margriet
  5. Inge:
    12 januari 2018
    Home sweet home dan! Wij zijn al weer gewend aan de kou en het werkende leven:) Maar iedere dag genieten we nog na. Blijven we gewoon lekker doen. Was super beleving xxxx
  6. Mieke:
    12 januari 2018
    Heel fijn om zo terug te kunnen kijken op een onvergetelijke vakantie met kinderen en kleinkinderen.
    Nu voor jullie nog een heel voorspoedige vlucht, en veilig terug in Nederland.
    Je verhalen waren geweldig Kees!!! Ik vond ze leuk om te lezen.
    Wel thuis, en Jacqueline, misschien tot maandag.
    Groetjes
    Mieke
  7. Bep:
    12 januari 2018
    Wat een gave vakantie een mooie tijd vol met prachtige herinneringen . En wat zal ik jullie verhalen gaan missen Kees. En niet te vergeten die mooie kiekjes en filmpjes. Goede reis terug en tot gauw xx
  8. Jose:
    12 januari 2018
    Goed om te horen dat alles zo goed verlopen is op wat natte buien naar maar die heb je hier ook
    De rest was toch geweldig daar kun je weer lang op teren
    Hopenlijk zien we elkaar weergauw.
  9. Marion:
    12 januari 2018
    Goh nou zie ik dat mijn laatste reactie niet is verzonden. Ik zal wel iets fout hebben gedaan.
    Je ziet aan ook alle prachtige dingen komt een eind. Herinneringen blijven en die zul je eegelmatig naar voor halen.
    Voor nu een heel goede reis en tot snel. Liefs Marion xxx
  10. Gerrit Tini.:
    12 januari 2018
    Wat kunnen jullie terug kijken op een prachtige vakantie met elkaar!! Bedankt voor je (julie) mooie verhalen, foto's etc die het voor ons ook mogelijk maakten om deze reis op de voet te volgen. Voor nu fijne vlucht naar huis en WELKOM THUIS.
  11. Jules&Claudia:
    12 januari 2018
    Hi buurtjes.. in Kaapstad is het 35 graden en DROOG !!. We wensen jullie een goeie terug reis. XX
  12. Danielle Noot:
    12 januari 2018
    Jullie hebben samen inmiddels al heel wat (verre) bestemmingen gezien maar het samenzijn met het complete gezin zal vast de kers op de taart zijn geweest!! Lekker nagenieten met zijn allen en welkom thuis! Liefs van de Nootjes
  13. Nellie Antonius:
    13 januari 2018
    einde van een prachtig reis waar jullie nog Lang mooie Herinneringen aan zullen hebben! Wat een prachtig land he,en ondanks regen niet koud (was dat hier ook Maar). Bedankt kees voor de mooie verhalen en foto's, zo waren we er toch een beetje bij! Dus goede reis terug . Gr nelly