Van Palm Springs naar Redondo Beach ( LA)

21 juni 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

We zitten hier op het Internationale vliegveld van Los Angeles te wachten totdat we mogen gaan boorden. Duurt nog even want we hebben 3 uur vertraging aan onze broek gekregen. Dat betekend dan ook automatisch dat we in plaats van 12.00 uur morgen ( voor ons is  het nog morgen op dit moment ) pas zullen gaan landen rond de klok van 15.00 uur. Even wachten op de bagage in Amsterdam en we zitten midden in de spits. Dus met wat geluk rond de klok van 18.00 weer thuis. Even terug naar Palm Springs, daar hebben we de Yelp app weer eens gebruikt om een prima restaurantje op te sporen. Happy Sushi, en ze hebben ons erg happy gemaakt daar. De volgende ochtend zoals gewoonlijk weer op tijd op pad en voor 12.00 uur waren we al in ons hotel in Redondo Beach, we konden meteen de kamer op, was een hotel in de "oude "stijl, direct gelegen aan de haven. Wij dus maar besloten op ook per direct Los Angeles te gaan verkennen en op pad te gaan naar Beverly Hills, Hollywood en Santa Monica Boulevard. Weer terug de auto in dus en ik had even op Google Maps gekeken hoe ver dat dit allemaal wel niet was. rond de 20 km, niet slecht dachten wij, het was tenslotte ook nog midden op de dag. Enfin, ruim 2 uur later zijn we even het hoekje om gedraaid bij Rodeo Drive, de JP Coen straat van LA, hier vliegen de Porsches, Lamborgini's, Bentley's en verlengde Rolls Royces je om de oren. Jacqueline zag de drukte en was meteen klaar, wij dus door naar de Santa Monica pier, de boulevard waar je gezien wil worden..... samen met nog een paar duizend mensen. Toen we daar waren was er ook nog hoog bezoek, hebben we vastgelegd en we horen wel of jullie dit unieke hoge bezoek hebben ontdekt. We zijn ook nog een beetje een oortje aangenaaid, toen we richting Santa Monica Pier reden stond er een vrouwtje met een rode vlag parkeerplaatsen aan te wijzen. wij er dus direct ingedraaid. 25 $ voor de hele dag, leek mij voor de locaties en LA wel OK, echter nadat we geparkeerd hadden en een stukje verder waren gelopen zag ik dat we voor de helft ook klaar waren geweest. Santa Monica Pier was ook een grote kermis en al snel waren we hier uitgekeken. Het verkeer richting Redondo Beach stond muurvast en met de hulp van Google ben ik binnendoor gaan rijden. Supermarkt opgespoord, boodschappen gedaan en meteen besloten dat we LA niet meer in zouden gaan. S'avonds lekker gegeten bij The Cheese Factory waar we als voorgerechtje wat Nacho's hebben besteld en dit samen hebben gedeeld ( foto) Op de kamer nog een neut en een filmpje en daarna de luikjes dicht. De volgende dag zouden we bij het zwembad gaan liggen en relaxen, ware het niet dat dit op een onmogelijke plek lag wat wind betreft. Het was een soort van windhoek waar de wind doorheen gierde. Daarnaast werden we geconfronteerd met wat ze hier de June Gloom noemen. Dit verschijnsel kennen we ook in NL waarbij er door het temperatuur verschil met land en water een zeemist ontslaat die tot een km of 4-5 landinwaarts gaat en dan vervolgens gewoon oplost. Je zit dus in een bewolkt koud gebied en je ziet op afstand de onbewolkte blauwe luchten landinwaarts, In de ochtend hadden we al een forse wandeling gemaakt richting het dorp en over de prachtig aangelegde fiets en wandelroutes die aan het strand gelegen zijn. Terug gekomen in het hotel en nog steeds geconfronteerd wordend met de June Gloom hebben we de fietsen gepakt ( die kregen we gratis van het hotel ) en zijn we de andere kant op  gefietst opnieuw over prachtig aangelegde fiets en wandelpaden naast het brede oneindige stand. later bleek dat we wel een km of 10 die kant op zijn gefietst, bij een tentje terecht zijn gekomen, daar wat hebben gedronken en heelijk in het zonnetje hebben gezeten. Was een heel goed idee van Jacqueline om dit te gaan doen. Teruggekomen even op Yelp gekeken en en bij Blue Fish Grill gegeten, lekkere Crabcakes geproefd. De volgende dag was het weer die verrekte Gloom, dus wandeling gemaakt vervolgens weer op de fiets en richting ons strandtentje. Langs die fietspaden daar staan overigen de meest prachtige huizen direct gelegen aan het strand. Als je op zoek bent naar prachtige brede goudgele stranden met oneindige fiets en wandelmogelijkheden dan is dit the place to be ! Via ABNB zullen er ongetwijfeld mooi stekjes te huur zijn. Als we dit hadden geweten, hadden we dit waarschijnlijk ook zo gedaan. De bewolking kwam na een tijdje ook hier opzetten, dus wij weer terug, Even wat warmers aangetrokken en de andere kant op gefietst . De  laatste avond nog een keer bij The Cheese Cake gegeten. Vanochtend de boel ingepakt, nog even wat tijd gedooid in een winkelcentrum, te horen gekregen dat we vertraging hadden. De auto moest worden ingeleverd voor 14.00 uur. Dus hier zitten we dan, mijn laatste verhaaltje is klaar voor deze reis. Morgen avond weer in ons eigen bedje ( ook lekker) Het was prachtig, intensief en bijzonder. Dank voor jullie aandacht en de leuke reacties.. Tot een volgende keer maar weer. als allerlaatste nog even het volgende ,nog  niet alle plaatjes zullen er op komen te staan, mijn phone deed weer eens vreemd, moet ik even uit laten zoeken, komt goed.

Groetjes, Jacqueline en Kees

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marion:
    22 juni 2018
    goedemorgen, where ever you are!
    balen dat je meteen begonnen bent met 3 uur vertraging.
    als mijn oog me niet bedriegt is het een nep Trump, alhoewel heb je wel een echte?
    bedankt voor alle verslagen, foto's en video's, ik heb ervan genoten! tot snel. Marion xx
  2. Mieke:
    Hallo Kees en Jaqueline.
    Wat een prachtige vakantie hebben jullie gehad!! Kan me indenken dat je stapeldol wordt van de drukte, na de rust die jullie gewend waren in de natuurparken.
    Dat fietsen langs het strand dat spreekt ons ook wel aan!! Schitterend!
    Nu weer lekker naar huis!!
    Goede reis nog, en bedankt dat we hebben mogen meegenieten van jullie verhalen. We hebben er van genoten!!!
  3. Bep:
    22 juni 2018
    Ja wat een verschil hè . Maar ook weer mooie momenten ook al was het druk . Maar zoals altijd kunnen jullie snel schakelen en hebben jullie weer een mooi alternatief. En dan ook nog die beroemde Trump ontmoeten 😉 nou ja toch een neppertje? Wat een mooie reis weer en als God blieft zeggen ze altijd : nog velen na dezen. Bedankt voor het delen , ik heb genoten .
    Hoop dat de vertraging bij die 3 uur blijft . Wel thuis en lekker even bij komen vannacht dat moois😘😘
  4. Ria jansen:
    Hoi Kees en Jaqueline.
    Ik heb genoten van je mooie verhalen en foto's.
    Een hele goede terugreis en lekker nagenieten.
  5. Gerrit Tini.:
    22 juni 2018
    Ook wij hebben genoten van jullie verhalen, foto's en video's.
    Wel thuis.
  6. Marianne:
    22 juni 2018
    Ja ,Ja aan alles komt een eind ,Maar jullie kunnen terug kijken op een mooie reis en nog lang na genieten
  7. Jules&Claudia:
    klaar is Kees..