Torrevieja

13 juni 2019 - Torrevieja, Spanje

Iedereen die dacht dat het gebeurd was met mijn verhalen moet ik toch een beetje teleurstellen :-), als we naar huis gaan hebben we hier tenslotte nog 6 dagen doorgebracht en er gebeurd natuurlijk altijd wel iets wat de moeite waard is om te vertellen.

Wij zijn zoals jullie weten afgelopen zondag van Granada naar Torrevieja gereden, die reis ging vlotjes en in een kleine 4 uurtjes waren we op plaats van bestemming. De dagen daarvoor hadden de eigenaars van het appartement al de juiste adressering doorgegeven en een protocol afgesproken op plaats van bestemming om elkaar even te ontmoeten daar. De eigenaars zijn belgen, Christoph en Natahlie. Op plaats van bestemming aangekomen was Nathalie er in no-time en maakte ons snel even wegwijs in het appartement, info over waar even de boodschappen te doen etc etc.

Dat van die boodschappen was wel handig, in Spanje worden er per plaats en district andere openingstijden gehanteerd en zo kan het dus zijn dat hier in Torrevieja alles dicht is op zondag maar 15 km terug in het Plaatsje San Pedro alles dus gewoon open is. Maar eerst even terug naar het appartement, dat is dus echt maar dan ook echt helemaal af en niet alleen dat, maar aan alles, maar dan ook werkelijk alles is gedacht. helemaal tot in detail uitgevoerd met maar een doel : wij moeten het naar onze zin hebben. Nou daar zijn die belgen dus prima in geslaagd.

Er zitten natuurlijk wat foto’s bij maar het echte “genot” zit hem in het feit dat alles gewoon prima is geregeld. Terug naar de boodschappen, wij dus zoals gezegd naar San Pedro en we waren niet alleen daar, wat een drukte. Jacqueline en ik hadden besloten om na een dag of 12 uit eten te gaan, dat ik in ons appartement hier gewoon lekker zelf lekkere dingen in elkaar zou flansen, wat we allemaal hebben gegeten hier ga ik niet vertellen maar Kees met veel olie, room, knoflook en een boel andere verse zaken heeft weer aardig calorietjes bij elkaar gesprokkeld. We moeten er dus weer tegen aan volgende week.

Die eerste avond dus lekker genoten van ons “huisje” voor een week hier, De volgende dag naar het strand.... aangeraden was om naar het strand van La Zenia te gaan, een km of 4 hiervandaan 2 keer vallen en voor de deur parkeren daar. Wij dus op tijd ( vroege vogels weet je wel ?) naar het strand en helemaal prima topdag gehad, weer heelijk bijgekleurd en helemaal verzadigd weer terug aan het einde dan de dag, borreltje, hapje lekker koken en dagje voorbij.

De eerste dag hadden we al gezien dat je langs de kust een prima wandeling zou moeten kunnen maken, dus wij het juiste schoeisel mee en na een paar uurtjes strand op pad. Het was een prachtige wandeling via een pad langs de kust dat min of meer uitgehouwen was in de rotsen daar. Lopende op dat pad een prachtig gezicht over de zee en aan de bovenkant op de rand staan de meest luxe villa’s die je maar kunt bedenken. De wandeling was dus mooi, we hebben een km of 10 gewandeld die dag dus dat zat ook weer goed. Die avond heb ik namelijk de beroemde ( voor insiders) garnalen van Kees weer gemaakt, prima pannetje voor 2 man ( zie foto) en weer veul olie, boter, knoflook en ander sopwaardig spul. Die wandeling kwam dus goed uit. Onderweg ook nog even een aangespoelde of gevangen Marlijn gezien, was niet duidelijk wat er gebeurd was, flinke jonge, dat wel, foto gemaakt natuurlijk.

De eerste 2 prachtige stranddagen hadden we dus te pakken. De weersvoorspellingen waren zo dat er woensdag meer wind en bewolking zou komen. Dat klopte ook, het waaide als een gek en het was half bewolkt. Na 2 dagen strand geen probleem, in de informatie stond dat er in La Zenia een groot winkelcentrum zou moeten zijn, het grootse van Europa, of dat nou zo is dat weet ik niet, het was in ieder geval prima toeven daar, ik heb een witte lange broek gescoord en Jacqueline natuurlijk weer haar Frappucinno bij Starbucks.... Rond een uur of 2 in de middag weer naar huis gegaan om vervolgens de boel op te pakken en naar het strand te gaan. het was inmiddels weer helemaal open weer geworden. Wij daar dus naar toe, maar dat was niet te harden, je werd compleet gezandstraald en de stoeltjes die hier stonden voor gebruik ( enigste slechte noot) waren echt helemaal Kl en wij dus weer terug naar ons appartement, daar lekker in het zonnetje ( uit de wind) gezeten en een duik genomen.

Jacqueline heeft van de week ergens ook nog een ander soort neusdruppels op de kop getikt en naast het feit dat die druppels aardig aan de prijs zijn, is het resultaat helemaal super, ze spuit zeker 80% minder dan met dat andere spul wat bij ons te koop is. Dus even uitzoeken of dat in te vliegen valt en alvast een flesje bijgekocht.

Vandaag zou het dus weer “ beter” moeten zijn met het weer maar toen wij vanochtend opstonden was het dus helemaal bewolkt. Dus nadat ik mij digitale krantje had gelezen besloten om dan “maar” naar Cartagena te gaan en toch nog wat cultuur op te gaan snuiven, Zo gezegd zo gedaan, wij op pad, auto geparkeerd, informatie opgevraagd bij een info centrum en die legden ons uit dat als we de oude muren van de stad zouden volgen wij vanzelf alles tegen zouden komen wat we graag wilden zien. Wij dus op pad en aan het eerste stuk was niet zo veel aan.

Komt natuurlijk ook doordat we al het een en ander hebben gezien de afgelopen weken, goed op enig moment zien we toch was oude ruines staan tussen de gebouwen door en wij lopen daar naar toe. Komen we bij een museum dat toegang geeft tot opgravingen en tot het oude Romeinse theater en kathedraal die oorspronkelijk aan elkaar verbonden waren. Binnen werd uitgelegd dat toen de opgravingen zichtbaar werden er besloten is om de stad en een museum daar om heen te bouwen. Entree was € 5,00 pp en dat was de moeite waard. ( foto’s) Wij hebben daar dus wat rond gezworven, naar boven en beneden geweest en toen zagen we al mensen boven aan de rand van het theater lopen en verder naar boven gaan. Wij dat pad dus opgezocht en dat bleek een pad te zijn via trappen en paden naar het kasteel boven op de berg en terwijl je die weg naar boven bewandeld, kom je dus langs het theater en heb eigenlijk het beste zicht op dit stuk geschiedenis. € 10.00 in de put gefl.... dus. Boven aankomend bij het kasteel ( of wat er van over is ) heb je dus prachtige vergezichten, natuurlijk op de foto gezet.

Daarna terug naar beneden, door de stad heen terug naar onze auto gewandeld, Jacqueline ondertussen ook nog even een setje gescoord .Via San- Pedro nog even gestopt en boodschappen gedaan voor de laatste dagen. Nu zit ik mijn laatste verhaal van deze reis te schrijven, die gezellig was ( heel belangrijk) ook voor de eerste keer geen problemen met het werk die onze vakantie verstoorden !! Ook lekker, mooi weer gehad, lekker gegeten, prachtige stukjes Spanje gezien... .en aan alles komt een einde dus ook aan deze reis.

Was eerst niet van plan om deze reis te verslaan maar blij dat ik besloten heb om dat toch maar weer te gaan doen gewoon omdat ik het leuk vind en gezien de vele leuke reacties van mijn lezers en lezeressen weer meer dan de moeite waard.

Bedankt voor het lezen en jullie opmerkingen en reacties en tot oktober zou ik zeggen want dan gaan wij Namibie verkennen en daar zullen zeker leuke en misschien ook wel spannende verhalen over te vertellen zijn en vele mooie plaatjes van gemaakt gaan worden.

Tot oktober dus.......

1. Jules & Claudia:
    13 juni 2019
    Was weer heerlijk genieten van jullie verhalen! Tot zaterdag
  2. Marion:
    13 juni 2019
    Bedankt Kees voor de mooie verhalen. Tuurlijk moet je er mee doorgaan, al ga je 4 weken naar de Beekse Bergen (🤣🤣). Ik weet zeker dat dat park dan nog mooier wordt dan het al is en dat dakzij jouw schrijftalent. Goeie reis terug 😘😘
  3. Mieke:
    13 juni 2019
    Jullie hebben het weer super gehad!!!!
    Mooie verhalen en foto's!!!
    Ook wij hebben er van genoten!! En het is wat Marion zegt: al zaten jullie op de Beekse Bergen, zou jij er nòg een smeuïg verhaal van kunnen maken. Goede reis terug samen, en weer op naar het volgende avontuur!! Wordt denk weer écht heel bijzonder!!!!!
  4. Bep:
    13 juni 2019
    Bedankt weer broeder en natuurlijk ook Jacquline want het was weer prachtig . Zo dicht bij en ook weer zo’n fantastisch land. Ik heb genoten weer hoor. Echt top ik zat er helemaal in en er vaarde alsof ik er bij was, maar gek bij al dat lekkers rook ik niets en had totaal geen smaak er bij 😬 echt jammer hoor 🤣😋😂
    Geniet ze nog even , goede reis en hopelijk tot gauw . 😘😘
  5. Thea:
    14 juni 2019
    Bedankt Kees voor de mooie verhalen en de prachtige foto’s
    En sluit me bij Marion aan. Keek er echt uit naar echt wachten op je laatste verhaal dacht dat het niet meer kwam en ja hoor daar stond er weer een klaar in mijn mail. En zelfs de onthulling van de nieuwe reis. Wordt weer spannend. Goede vlucht terug. En tot ziens. 💋💋
  6. Marianne:
    14 juni 2019
    Ja aan alles komt een einde ,ook voor jullie .Maar jullie kunnen terug kijken op een mooie reis en goed weer .en prachtige fotos.Een goede reis terug .
  7. Ria jansen:
    14 juni 2019
    Nou Kees weer genoten van je prachtige verhalen.
    Een goede vlucht terug en tot ziens.
    Gr Ria.✈️✈️✈️
  8. Gerrit Tini.:
    14 juni 2019
    Het nodige is hierboven al gezegd maar ook wij willen jullie laten weten enorm genoten te hebben van jullie verhalen en reis. Morgen een goede reis naar huis en tot ziens.