Koh Samui eerste verkenningen

2 maart 2022 - Bophut, Thailand

Hallo, inmiddels is het alweer middag hier en hebben we al een fikse wandeling gemaakt naar het strand, zou een kwartiertje moeten zijn maar is toch echt wel een dik half uurtje lopen. Eerst natuurlijk een beetje verkeerd gelopen ( eigenwijze Kees) en ook weer terug natuurlijk. Maar dan kom je dus op het strand uit van Bang Rak,  hier worden we ook nu weer geconfronteerd met Covid effecten, hele grote luxe villa’s staan leeg aan het strand, vele restaurants en Beach bar’s zijn gesloten…. We ontdekken echter wel een French Bakkerijtje waar we te biecht kunnen gaan. Dit strand ( zie foto’s ) nodigt niet echt uit om een dagje te gaan liggen, dan moeten we richting Chaweng en dat kan natuurlijk nu met die auto prima. Inmiddels is ons internet hersteld en kunnen we aan de slag, dadelijk ga ik wat foto’s uploaden en dan weten we hoe snel snel is.

Vanochtend even met zowel JC als Sonisa gesproken en beiden hadden het over de Covid ellende, wij hebben oorspronkelijk hier geboekt in december 2019, vanaf dat moment vertelde JC hebben ze geen cent meer binnen gekregen. De lezing die zij gaven over de houding van AirBnB was dat ze gecontacteerd werden en te horen kregen, je zoekt het maar uit wat je doet, wij hebben onze fee binnen en die gaan we niet terugbetalen. Is later onder druk van de gemeenschap en media iets bijgesteld maar het blijven……

Nu de boel aan het versoepelen is nemen de boekingen iets toe, echter nu weer het gezeik met die Russen. Er zitten blijkbaar nogal wat Russen hier op dit eiland en ook Russen die wat eigendommen hebben. Echter omdat de financiële lijntjes zijn doorgeknipt kunnen die  bankair gezien niets meer en kunnen ze ook niet naar huis vliegen omdat het luchtruim dicht zit. Er zijn ook nogal wat mensen uit de Oekraïne hier en die willen ook graag naar huis, wachten echter even en blijven dus wat langer hier in de hoop dat het allemaal goed gaat komen. Wij hopen mee.

Ondertussen zijn de tuinmannen ook binnen gekomen in de tuin en aan het maaien en snoeien….zie filmpje en foto’s.

Tijdens onze wandeling vanochtend ook nog kunnen zien hoe dat de Thai hier leven en nog even vast gelegd, daar is nog niet veel aan veranderd. Foto’s zeggen niet alles want er staan ook gewoon scooters en nieuwe auto’s voor de deur, wie zal het zeggen.

Lekker in het zwembad gepoedeld, weer een verhaaltje geschreven, strakjes nog even op pad, we krijgen weer een beetje aard hier,

1. Marion:
    2 maart 2022
    Ik heb zo het idee dat je het ook hier prima naar je zin zult (gaan) hebben.
    Villa ziet er toch prima uit en zwembad heerlijk.
    Kijk uit naar de avonturen die je nu toch gaat beleven.
  2. Thea:
    Ziet er weer prachtig uit. Jullie blijven maar genieten. Groot gelijk. 🙋‍♀️🙋‍♀️
  3. Bep:
    2 maart 2022
    Mooi foto’s, duidelijk verhaal met daarin verweven Rusland & Oekraïne en COVID.
    Dat jullie hier lekker verder kunnen gaan met genieten van al dat moois om jullie heen . Kijk uit naar jullie nieuwe ervaringen in Bonty park in de golf van Thailand. Geniet ze 😘😘
  4. Jules&Claudia:
    3 maart 2022
    Hey buurtjes. ff een reactie vanuit Hoedspruit. Jullie vermaken jullie nog wel.
    Ook vanuit hier veel verontrusting en zorgen over de oorlog. Hopen dat er gauw een oplossing komt en Poetin en consorten naar het gerechthof in Den-Haag. Veel plezier nog..
  5. Gerrit Tini.:
    3 maart 2022
    Ja ook vanaf deze kant hopen wij op een goede afloop van die oorlog! Wij kijken uit naar de foto's.