Bangkok & weer naar huis.

31 maart 2022 - Bangkok, Thailand

Het is weer een uur of 5 in de middag hier in Bangkok en we zijn vandaag nog eens op pad geweest, we hebben een Sky-Train dag ticket gekocht.Die trein die een circuit heeft van een km of 13, stop zowat voor de deur hier en is compleet airco uitgevoerd en da’s natuurlijk wel lekker.

Wij zijn vandaag nadat ik mijn verslag over de dag van gisteren had gemaakt vanochtend, gisteren had ik geen zin meer, rond een uur of 10.30 op die trein gestapt op weg naar Terminal 21, wat een mall is die op elke verdieping een bepaald thema heeft wat uitgestraald wordt in de decoratie van de mall en de bouwmaterialen die gebruikt zijn.

Leek ons wel interessant en was per Sky Train bereikbaar. Wij dus op weg en de trein stopte inderdaad voor de deur. Op de begane grond was het thema Parijs, maar dat viel een beetje tegen, daarna Rome, ook niet echt top maar wel al wat beter dan Parijs dus we besloten door te gaan naar de verdere etages en kwamen bij Tokio uit, was leuk gedaan en ook leuke winkeltjes, Jacqueline nog een jurk gescoord en een mooie halsketting. Daarna kregen we dorst en honger en zijn we wat etages gestegen want de bovenste 2 etages waren de zogenaamde food-courts met ontelbare restaurantjes. Wij kozen deze keer in onze aanloop terug naar Europa een Mexicaan uit waar we Nacho’s hebben gegeten, slaat nergens op maar was wel lekker. Hebben nog een foto gemaakt van de Golden Gate brug omdat die daar toevallig hing bij het motto San Francisco. Nog even rondgestruind en vervolgens de Sky train gepakt naar het dichts bijzijnde station van het winkelcentrum Asiatique waar ik een jaar of 5-6 geleden was geweest en wat toen een grote bruisende plaats was met leuke restaurants aan het water etc etc.

Wij dus naar dat station, uitgestapt en we zouden eigenlijk de tuk-tuk pakken, het was van het station af nog ruim 2 km lopen in een rechte weg en wij dachten, het is een beetje bewolkt, een rechte weg, we lopen in de schaduw, weet je wat, we gaan gewoon lopen. Nou….het was hot en we waren wel weer een beetje over de top aan het gaan  ondanks dat we onderweg nog wat koud water gekocht hadden. Maar de deceptie was groot. Deze mall is door zijn ligging en het grote wiel van Bangkok een echte toeristentrekker, en die zijn er ook nog niet in Bangkok, een paar restaurants waren open voor de rest alles dicht. een troosteloze aanblik en een beetje niet leuke afsluiting van ons bezoek aan Bangkok. We hebben een Tuk-Tuk gepakt terug naar het station, dus die hebben we ook weer afgevinkt net als de Sky-Train overigens en zijn weer vermoeid en verhit neergestreken op onze hotelkamer. Het speelt ongetwijfeld ook een rol dat we de afgelopen 8 weken echt geen lichamelijke inspanningen hebben hoeven te doen en alles in een relaxte sfeer ging. Hier was het weer trappen lopen, drukte, veel indrukken en gewoon echt heet, zonder een zwembad waar je gewoon binnen 10 seconden in kon plonsen om even af te koelen en geen zee om zo ff in te lopen.

We hebben echter geen spijt dat we dit als afsluiting hebben gedaan, het was en is een mooie afsluiting van onze 9 weken in Thailand die echt voorbij zijn gevlogen. We hebben het reuze naar onze zin gehad, ondanks dat we praktisch steeds met zijn tweetjes zijn geweest. We hebben genoten van de stilte, het lekkere eten, het leuke strand onze leuke villa en heel veel privacy en ons prachtige zwembad. van de mensen met de eeuwige glimlach hier maar ook om de onbenulligheid van diezelfde mensen en hun easy way of life. Maar vooral hebben we genoten van elkaar, de gesprekken en gewoon het bij elkaar en dat al meer dan 50 jaar !  Vanavond gaan we inchecken, morgen nog een lange dag hier, we mogen wat langer op de kamer blijven, gaan dan rond een uur of 5-6 in de namiddag nog even het winkelcentrum in met onze lange !! Broeken aan, onze extra t shirts en onze vesten die we mee hebben genomen liggen klaar, want we hebben gelezen en gehoord dat er sneeuw kan liggen als we terug komen en dat het gewoon koud is. Dat was niet de afspraak, wij zouden gaan overwinteren in Thailand, in die tijd is het in maart zowat zomerweer geweest in Nederland en komen wij alsnog terug in de winter….

Maar goed wat we eigenlijk wilden zeggen is dat het zo goed is bevallen dat het voor herhaling vatbaar is, zal dan ook Azië gaan worden maar dan Vietnam, of Cambodja we zullen zien. Eerst gaan we begin Januari 2023 aan onze wereldreis beginnen die 120 dagen zal gaan duren en ons bij meer dan 38 landen zal gaan brengen waaronder  Japan, Nieuw Zeeland, Australie, Singapore en China maar ook een groot aantal idyllische eilanden waar je normaal gesproken zo een twee drie niet komt. Dit gaat natuurlijk een reis worden met prachtige verhalen dat komt dus eerst en bij leven en welzijn dus weer overwinteren in 2024. De test is geslaagd .

Groeten uit Bangkok en tot snel

Jacqueline en Kees

1. Mieke:
    Hoi Jaqueline en Kees.
    Het zit er weer bijna op voor jullie.
    Maar fijn dat jullie zo genoten hebben!!
    Ook bedankt voor de leuke verhalen, en schitterende foto's, die jullie zo nu en dan doorstuurden!
    Ik wens jullie een hele goede terugreis, en een welkom thuis straks in Tilburg!
    Zal wel een hele grote omschakeling zijn!!
    Heel veel groetjes
    Mieke
  2. Marion:
    31 maart 2022
    zo voor jullie wordt het afkicken van het luieren en easy going en voor ons wordt het weer wennen dat er geen verhalen meer komen.
    bedankt hiervoor, goede reis en inderdaad dikke truien/vesten aan het is hier hartstikke koud. Tot snel Marion xxx
  3. Bep:
    31 maart 2022
    Ja luitjes het zit er weer op en ook deze reis , overwinteren heeft jullie prachtige momenten gebracht , en ons ook . Geniet nog even na en wens ik jullie een goede reis . En bij leven en welzijn hopen wij ook op en vervolg van eerst jullie wereld reis in 2023 en al wat daar na nog mag komen. Tot gauw xxx
  4. Jules & Claudia:
    31 maart 2022
    Geniet van de laatste uurtjes en we kijken er naar uit jullie weer te zien en te knuffelen!
  5. Corrie schreppers.:
    31 maart 2022
    Bedankt voor de verhalen en foto’s kees en jacq. Veilige terugreis en tot horens.
  6. Marianne:
    31 maart 2022
    Mooie afsluiting van jullie reis.Goede vlucht terug
  7. Gerrit Tini.:
    3 april 2022
    OP dit moment zijn jullie al thuis en wijst de thermometer meer naar beneden dan jullie gewend waren! Jullie bedankt voor je mooie verhalen en ook volgend jaar zijn wij benieuwd naar die reis door 38 landen. 🚴🚁🛳🌋✈️🚌🍷🥃🍮🍇🍎🌏🌍🌎
  8. Danielle Noot:
    4 april 2022
    Welkom thuis en leuk om jullie binnenkort weer te zien en live te spreken!

Groetjes Daniëlle