Koh Samui, Bounty parel in de golf van Thailand

2 maart 2022 - Bophut, Thailand

Ik zit hier op onze veranda met een ventilator in mijn nek ons verslag te schrijven van onze laatste dagen op Patong Beach Puhket, onze trip van Puhket naar Koh Samui, onze aankomst hier bij en op onze onze villa lokatie in Bo Put, want zo heet het hier.

Ik schrijf dit verhaal terwijl ik aan alle kanten omringt ben door tropische vogelgeluiden en andersoortige oerachtige gevarieerde geluiden die toegeschreven kunnen worden aan een variatie van medebewoners hier op onze residentie. De afgelopen week is het weer wat minder geweest op Phuket, veel bewolking wind en af en toe een fikse bui. De eerste dag baal je daar een beetje van maar al heel snel kom je erachter dat op het strand liggen zonder zon met een temperatuur van 29/30 graden en een water temperatuur van ongeveer hetzelfde niveau, dat absoluut geen straf is. Dus gewoon gegaan met die banaan. We zaten heerlijk in ons ritme op Phuket, Rond de klok van 7.30 uur uit bed, wat aanklooien met de ontvangen berichten, ontbijtje scoren, rond 9 uur de digitale krant ophalen en tegen 10.00 uur de spullen gepakt op weg naar het strand ( 500 meter) Bedje installeren, ochtend wandeling langs het prachtige strand, vervolgens meteen een duik in die heerlijke zee , opdrogen en boekje lezen. Nog een duik, opdrogen en dan naar onze lunchplek. Watermeloen Shake voor mij en passievrucht shake voor Jacqueline. Dit alles onder begeleiding van portie Garnalen in T-Shirt ofwel tempura gefrituurde grote garnalen. ( Ondertussen weer een glimlach op mijn gezicht omdat achter mij het geluid klinkt van tjik tjak ( Gekko) waar we prachtige herinneringen aan hebben)

Terug naar onze dagbesteding, na de lunch steevast met onze bal in het water en als twee blije kinderen heerlijk competitief ballen overgooien in de zee……. Rond de klok van 17.00 terug naar onze loft, borrel, ff internetten, potje Skibo, douchen, en vervolgens ergens lekker gaan eten. Meestal Thai’s en soms even een uitstapje naar wat westers in de vorm van bijvoorbeeld een burger met frieten. Hebben we ook eens gedaan bij Nikkies, een bar voor de ruige mannen en vrouwen hier met Harley’s en andersoortige vreemde motoren. Heb er een paar foto’s van gemaakt en onder andere al naar Hans Tuerlings geappt ( fanaat) Burgers waren trouwens fenomenaal goed maar dat even terzijde.

Goed, na het diner weer terug wel of niet in combinatie met een lange wandeling, nog ff wat Netflixen of wat terugkijken op Ziggo, het journaal volgen ivm de ontwikkelingen in Oekraïne en  dan pitten, wat een leven.. en we kunnen jullie melden dat we het geweldig naar onze zin hadden daar in Phuket. Toch hebben we hier ook wat aanloop probleempjes gehad, onze darmperikelen, daarna Kees met zijn oor, Jacqueline die het nodig vond een stuk uit haar vinger te jassen en last but not least denken we  ook dat we allebei Omicron hebben gehad, ik een paar dagen, maar voor Jacqueline moesten we toch weer even naar de apotheek hier….

Phuket 4 weken in BYD lofts was helemaal top en kijken we met veel plezier op terug.

Phuket naar Koh Samui

Zoals afgesproken was stond onze taxi om 08.00 uur klaar om te vertrekken  naar Koh Samui, spullen erin, wij erin en daar gingen we, prima bak, goede airco en ruimte zat. Lekker rijdend door het Thaise landschap met overigens prima wegen om op te rijden, zonder enig probleem prima te doen hier dus dat ging lekker. Tegen 12.00 uur waren we bij de Dunsak pier waar we aan boord gingen van de Seatran ferry naar Koh Samui. Tripje duurde 1 ½ uur en ook hier natuurlijk paar plaatjes gescoord. De verwachting was dat we rond de klok van 15.00 bij onze villa zouden zijn. Jean-Cristophe  Fransman ( de vriend van Sunisa ( Thaise ) had ons de locatie geappt en het laatste stukje hebben we dus op google gereden en dat ging prima. We moesten even bellen omdat we twijfelden maar zaten er dus maar een paar honderd meter vanaf.

We werden opgewacht door Sunisa en die bracht ons naar onze bungalow, de tuin is prachtig en het zwembad even zo. De villa ziet er op het eerste gezicht prima uit, het is echter bloedheet binnen en dus snel de ventilatoren aangezet om alvast wat lucht in beweging te krijgen.

Het internet functioneert niet zegt JC , maar er wordt aan gewerkt. Ik eerst  afgerekend met onze chauffeur zodat die snel weer terug kon om de ferry van 17.00 uur te halen zodat hij rond een uur of 12 in de avond weer thuis zou kunnen zijn. Lange dag voor die man.

Wij hadden terwijl we hier naar toe reden al snel in de gaten dat we hier zonder vervoer niet uit de weg zouden kunnen. Dit werd meteen beaamd door Sunisa en JC, op hun reviews staat wat anders maar dat is logisch. Voor Covid had je hier een soort van UBER en kon je via een speciale app je taxi laten komen en kon je dus waneer je dat zou willen prima boodschappen doen met deze service. Die bestaat dus echter niet meer vanwege Covid en moet je dus wel vervoer hebben hier. Dus lang verhaal kort, JC had natuurlijk een vriend die in auto’s deed en voor de rest van de maand een gloednieuwe auto gehuurd Toyota nog wat, automaat links rijden hier, beetje veel hectisch dus goed uitkijken geblazen. Stond er binnen een half uurtje, ook weer aardige Fransman met Thais vrouwtje…

De boel aan kant gekregen en even een duik genomen, heerlijk. Daarna boodschappen gaan doen bij de Makro ( jawel) hadden we niet moeten doen ( Jacqueline had nog gewaarschuwd) Nieuwe auto, links rijden, druk, grote Makro , druk, niet alles kunnen vinden (snel) over de pis ( Kees)

Klaar er mee……. Konden we weer geen visa gebruiken daar. Kortom afgebroken en naar huis….. opgeruimd, nog steeds geen internet, moe en nog steeds over de pis….Toch even wat lekker gekookt, airco ingeregeld, slaapkamer uitgekozen, inmiddels al weer veranderd ( zachter bed)

Rest van de avond met de TV en internet zitten kl…… uiteindelijk via mijn telefoon een hotspot gemaakt en toch nog wat kunnen flixen en een borrel gedronken, Weer tot rust gekomen. Rond 24.00 naar bed gegaan, slaapkamer was koel, rond 07.00 vanochtend eruit gegaan, buiten in de heerlijke temperatuur gezeten, en even een videootje gemaakt en wat foto’s geschoten. Komen later als we internet hebben…

Net JC even geweest en wat vraagjes gesteld, `internet komt eraan de techneuten zijn bezig… wij gaan dadelijk wandelen naar het strand en kijken of de reviews een beetje kloppen. Of dat zo is horen jullie wel en omdat we nu natuurlijk een auto hebben gaan we heel Samui ontdekken. Wordt dus zeker nog eens vervolgd.

De kop van maart is eraf

1. Bep:
    2 maart 2022
    Eindelijk een teken van leven 😂 zijn het niet gewend van jullie reizen . Maar jullie wisten de tijd goed door te komen met een goede gezonde dag structuur met wat op stakels qua gezondheid.
    De start in koh samui bracht wat strubbelingen maar ik weet zeker dat jullie lekker verder gaan genieten in prachtig op trekje .
  2. Margriet Gommans:
    2 maart 2022
    Ziet er weer prima uit. Dat wordt weer genieten. Liefs Margriet.
  3. Gerrit Tini.:
    3 maart 2022
    Schitterende natuur en ook jullie villa is prachtig. En ga op ontdekkingstocht met de Toyota!!
  4. Janske:
    7 maart 2022