Bijzondere rotsen op Samui

8 maart 2022 - Bophut, Thailand

Hoi, het regent dat het giet op Koh Samui, het eerste buitje dat we hier hebben is een feit, we moeten net even naar binnen verhuizen want het waait en dondert flink. Voorspelling voor vandaag was ook duidelijk wat minder dus wij hadden het plan al opgevat om naar een van de weinige bezienswaardigheden op dit eiland te gaan. Zoals Sunisa ons vertelde, de toeristen komen hier voor zon, zee en strand.

Wij dus vandaag naar Lamai Beaches waar een prachtig uitzicht en foto punt zou zijn met op een rotsformatie genaamd Stenen Grootouders. Een van de drukst bezochte “attracties” hier. In principe een grap van de natuur waarbij beelden door de natuur gevormd een geslachtsdeel hebben gevormd van zowel het mannelijke als vrouwelijke geslacht. De mannelijke partij hebben wij gemakkelijk kunnen ontdekken, de vrouwelijke hebben we niet echt gevonden. Het zou het verre oosten niet zijn als er geen legende omheen gebouwd is. De lokale bevolking noemt deze rotsformaties Ta-Hin  Yai en de beroemdste legende verteld het volgende verhaal, een ouder echtpaar woonde hier vroeger, Ta Kreng ( grootvader Kreng) en Yai Riem ( grootmoeder Riem) woonden bij hun zoon. Toen het tijd was om te trouwen, stapten de ouders in de boot en gingen naar de aangrenzende plantage om de hand van de hun dochter te vragen dat deden ze bij de grootvader van Monglai het betreffende meisje. Maar hun dromen kwamen niet uit, ze werden ingehaald door een vreselijke storm, waarbij ze in zee verdronken. Hun lichamen spoelden aan op de kust en ze veranderden in een rots met verbazingwekkende stenen die op de kust bleven staan en de mensen herinnerden aan hun zuivere motieven. Een tweede niet minder mooie legende verteld het verhaal van een verboden romance. de Jongelui die niet met elkaar mochten trouwen, wierpen zich daarop van een klif in de zee terwijl ze elkaars handen vast hielden. Ter nagedachtenis aan hen verrezen deze stenen sculpturen uit de zee. Dat is precies waarop deze rotsformaties stenen grootmoeder en grootvader heten… Niemand weet het

prachtig verhaal toch ? Wij hebben het hier prima naar onze zin, hebben ons strandstekje  gevonden, duiken om de haverklap ons zwembad in, flansen heel relaxed s’avonds een maaltijdje in elkaar. Leven bijna als het ware zonder de klok. We doen gewoon waar we zin in hebben.

In Nederland ook prachtig weer horen en zien wij, scholen weer begonnen, Jules en Claudia ook weer thuis van hun mooi reis naar Zuid Afrika… wij hebben nog “ maar”ruim  een week of 3 te gaan….

1. Marion:
    8 maart 2022
    Wat een mooi verhaal om duidelijk te maken dat de rotsen ergens op lijken. Maakt het ineens veel interessanter he.
    Ik vind beide verhalen mooi dus hou ze er alle twee maar in.
    Ja een verfrissend buitje is toch ook lekker, zeker als je weet dat het daarna weer heerlijk weer is. Dus geniet er weer van. 😘😘
  2. Inge:
    8 maart 2022
    Mooi verhaal! Geniet nog maar lekker verder want voor je t weet…. Fijn jullie over paar weken in t echt te zien. Is toch anders dan de FaceTime.
  3. Golande:
    8 maart 2022
    Hoi, ik hoop geen tentamen te hoeven doen van alle wetenswaardigheden en stukjes geschiedenis! Hi hi😃 heerlijke relaxfotos ! De rust straalt er van af!
  4. Gerrit Tini.:
    8 maart 2022
    Hele mooie foto"s ook een paar bijzondere en een relaxt paar.
  5. Bep:
    8 maart 2022
    Ik sluit mij aan bij allen bovenstaande berichten . Het is duidelijk dat jullie genieten zeg. Dus ga daar vooral mee door het is zo weer voorbij . Foto’s spreken voor zich . Prachtig en een relaxte uitstraling 👍👍
  6. Danielle Noot:
    8 maart 2022
    Top hoor, en we krijgen nog een stukje info mee over de legende 👍😀. Nog 3 weken te gaan! Heerlijk! Geniet er maar van...
  7. Jules&Claudia:
    10 maart 2022
    Fijn dat jullie zo maar lekker doen waar je zin in hebt..
    Heerlijk inderdaad zonder klokkie..
    Enjoy