Koh Samui naar Bangkok

27 maart 2022 - Bophut, Thailand

Het is nu zondagochtend 27 maart hier in Thailand en wij zitten op ons terras aan ons ontbijtje,. Even het nieuws bekijken en wat voetbalflitsen gezien. Dadelijk duiken we voor de laatste keer het prachtige zwembad in hier bij onze villa in Koh Samui om onze inmiddels dagelijkse 40 baantjes te gaan trekken. Daarna gaan we genieten van onze laatste stranddag hier bij ons favoriete plekje onder bomen op ons bounty strandje. Want, wij hebben besloten de laatste 5 dagen van onze tijd in Thailand in Bangkok door te gaan brengen. Wij hadden oorspronkelijk onze reis in Bangkok begonnen echter er kwamen destijds nieuwe Covid maatregelen en vervolgens hebben we zoals jullie weten de reis weer aan moeten passen. Onderdeel van het beginnen in Bangkok was een verplichte 1e overnachting en een PCR test met een verplichte transfer naar het hotel ; Pathumwan Princess hotel, hartje Bangkok. Die eerste nacht plus de test en de transfer moesten wij vooruit betalen en was not refundable ( met andere woorden, dat geld was je kwijt),  het bleef echter wel in deposit staan voor max 180 dagen. De versoepelingen zijn hier inmiddels ook ingegaan en we hoeven voor onze terugreis geen testen meer te laten toen, we kunnen gewoon het vliegtuig instappen. Omdat die versoepelingen er zijn kwam Jacqueline op het idee om toch naar Bangkok te gaan. Wij contact gezocht met het hotel en inderdaad dat geld stond daar nog ter onzer beschikking, wij dus een boeking gemaakt en vervolgens de KLM gebeld en onze vlucht van Koh Samui naar Bangkok naar voren gehaald en in plaats van een overstap vlucht er een stop-over vlucht van gemaakt. Dat lukte ook en dus vliegen we morgen om 10.00 lokale tijd naar Bangkok en blijven daar tot 1 April. Op 1april, vliegen wij om 23.20 lokale tijd weer terug naar NL, waar we vroeg in de ochtend rond de klok van 6 uur op 2 april zullen landen. In Bangkok willen we een fiets toer gaan maken met Co van Kessel, een Nederlander die al jarenlang fietstochten door Bangkok organiseert met aansluitend een tocht met een long-tail boot door de klongs en over de rivier. Die fietstocht moet ons bij de mooiste plekjes van Bangkok gaan brengen en duurt 3 uur. Het is nog niet helemaal zeker of de tocht in deze samenstelling door zal gaan, want ze hebben minimaal 4 mensen nodig voor de boottocht, maar wij gaan ervan uit dat dan toch in ieder geval de fietstocht door zal gaan. En natuurlijk gaan we shoppen in Bangkok, ons hotel is onderdeel van het oudste en grootste shopping center hier, deMBK shopping Mall en zo vanuit ons hotel kunnen we aircon- direct in het centrum met maar liefst 2500 winkels. We gaan natuurlijk nog meer rondkijken in deze metropool en zullen gaan afsluiten met een diner cruise op de Chao Phraya River, waarbij we s’avonds gaan genieten van een `Thai’s diner onder hopelijk een mooie sterrenhemel in Bangkok. Het bezoek aan Bangkok zal overigens minder vermoeiend zijn dan waneer je hier als eerste zou gaan beginnen met de reis, dan heb je de vliegreis in de benen, het tijdsverschil en de hitte waar je aan moet wennen. Dat hebben we nu natuurlijk niet we zijn volledig geacclimatiseerd en spreken zelfs al een beetje Thais :-) Wij gaan jullie natuurlijk op de hoogte houden van onze avonturen in Bangkok, want nu valt er weer iets meer te vertellen dan genieten van de zon, het lekker eten de relaxte sfeer die we hier elke dag hebben gehad .

1. Inge:
    27 maart 2022
    Heerlijk! En weer even wennen aan de prikkels in Bangkok. Fijn om jullie weer bijna te zien. Geniet van de laatste dagen!
  2. Marion:
    27 maart 2022
    Inderdaad, heel leuk plan maar ook wennen aan drukte, verkeer en al die andere normale dingen.
    Probeer de sfeer van vogeltjes fluiten etc. Maar lang vast te houden!
    Fijne laatste stranddag en fijne tijd in Bagkok.
  3. Bep:
    27 maart 2022
    Heerlijk nog een leuke afsluiter. Het zal wennen zijn van de rust waar de sfeer hangt van zen !! Naar de lawaaierig wereld stad Bangkok Dat had ik destijds ook steeds als ik vanuit het binnenland van Suriname naar de stad terug kwam.
    Maar de nieuwe prikkels en uit dagingen kunnen jullie prima aan want inmiddels zijn jullie in top conditie met al die baantjes in jullie privé zwembad.
    Ik kijk uit naar jullie laatste verhaal van deze vakantie want ik vond het maar wat stilletjes hoor Kees😉
  4. Jules&Claudia:
    27 maart 2022
    Das weer een hele omslag.. naar de bewoonde wereld.
    Mooie afsluiter en dan weer lekker naar de kinders.
    Volgens mij hebben jullie het lekker rustig daar.
    Geniet er nog van (een weekje).
  5. Gerrit Tini.:
    Ha Kees en Jacqueline,
    Heel fijn om weer wat van jullie te lezen en te zien dat het goed gaat. Ook een fine tijd in de metropool Bangkok en wij willen als julie weer thuis zijn natuurlijk horen dat alle 2500 winkels bezocht zijn!! Kees bedankt voor je mooie verhalen en als wij niets meer van jullie zien dan alvast een een mooie en fijne vliegreis terug.
    Liefs Gerrit & Tini.
  6. Thea:
    27 maart 2022
    Leuk om weer wat te horen. Was zo maar stil. En dan inderdaad onderweg van de rust naar de drukte en weer genieten en kopen in de winkels. Op naar weer 2 nieuwe avonturen fietsen en op de boot. Genieten dus. 🙋‍♀️
  7. Hans en Marian Tuerlings:
    27 maart 2022
    Hallo Jacqueline en Kees, geniet de laatste dagen van jullie prachtige vakantie. Achteraf gezien heel snel voorbij. Een hele goede terugreis gewenst. Groetjes van ons, ook aan jullie kinderen groot en klein, blijf gezond en tot ziens.
  8. Marianne:
    28 maart 2022
    De fietstocht ,en de bootjes moeten jullie zeker doen ,is echt een belevenis .Geniet nog deze week van alles ,liefs