We gaan, maar wat een stress en wat een desolaat Schiphol treffen we hier aan…..

1 februari 2022 - Schiphol, Nederland

Daar zitten we dan weer lekker in de lounge bij de KLM te genieten van een drankje en een hapje. Jacqueline barst van de hoofdpijn en dat heeft zo zijn redenen, maar dat ga ik zo wel vertellen.

Gisteren zoals gepland onze PCR test af laten nemen op een of andere armetierige lokatie op industrieterrein de Vossenberg hier in Tilburg.Omgeven door de dampen die daar uitgestoten worden door de aanwezige aardappelproducten fabriek werden we weer eens in onze neus gestoken en moesten  we het achterste van onze keel laten zien.

dat was echter allemaal zo gepiept, de test werd bevestigd en  vervolgens moesten we maar gewoon afwachten. Kon 12-24 uur duren maar gewoonlijk zou de uitslag gedurende de nacht komen en konden we rond ons ontbijt de uitslag bekijken en uitprinten.. Wij dus laatste avondje lammen en natuurlijk beetje onrustig slapen. In de ochtend echter geen uitslag in onze box, Jacqueline uiteindelijk even gebeld en kreeg te horen dat ze maar geduldig moest zijn.

even later werden we gebeld door het Health Check Center dat onze testen “mislukt” waren en dat we op hun kosten een nieuwe en deze keer een snel test konden laten doen.. Moest ook wel want vandaag moesten we tenslotte wel vliegen. We zouden dan wel naar Badhoevedorp moeten gaan, daar de test af laten nemen en vervolgens een uurtje wachten op de uitslag. Daar dus afgesproken om 16.00 uur, Jules gebeld en gevraagd of hij ons al eerder weg zou kunnen brengen en vervolgens ook even zou kunnen wachten op de uitslag. Immers, als deze positief zou zijn konden we meteen weer mee terug naar huis.

Tegen 14.00 uur zijn we gegaan, waren al vroeg in Badhoevedorp maar werden meteen geholpen, waren ook hier even wat administratieve verwarringen, maar het kwam goed. Wij dus in het Corendon Hotel even op de uitslag gewacht onder het genot van een kopje koffie en warempel binnen het uur was deze uitslag er ook en NEGATIEF , we kunnen !!!. Bij de receptie hier allervriendelijkst geholpen met het uitprinten van de PCR testen…

Jules ons dus naar schiphol gebracht, afscheid genomen, Jules en Claudia ook een mooie tijd in Zuid Afrika toegewenst ( die gaan over 2 weken) en vervolgens wij naar binnen. Ik had in het hotel al geprobeerd in te checken, was ook gelukt maar ik was nog bezig met een verrassing voor Jacqueline. Wij hebben nog een zootje KLM miles uit het verleden en ik zag tijdens het inchecken dat we er genoeg hadden om strakjes BC te gaan vliegen naar Singapore en bij een vlucht van 12,5 uur is dat geweldig. Enfin, we komen dus de terminal binnen en ik ga meteen naar KLM support om dit te regelen en tref een juffrouw in de “leer” die dit moet regelen en alle documenten ter inzage vraagt waar ik de de afgelopen weken druk mee ben geweest. Uiteindelijk gaat ze zo ver dat ze gaat vragen om zaken die tussen ons en de regering van  Thailand al lang zijn afgewerkt en resulteerden in de uiteindelijke toekenning van de Thailand Pass. Ik vertel haar dan ( sta daar al meer dan een half uur) dat ze niet op de stoel moet gaan zitten van de Thaise regering en dat ik er klaar mee ben. Dat hielp, gelukkig en ik kon vervolgens Jacqueline blij maken met een heerlijke stoel en bed op onze vlucht, een 2 sterren dinertje en dito glaasjes wijn. Helemaal happy wij op weg naar de bagage drop en vervolgens door een leeg en duister schiphol op weg naar een al even lege KLM lounge. Het is echt schrikken als je jezelf realiseert dat een heleboel landen de grenzen al weer open hebben voor vliegverkeer en dat je vervolgens dan ziet dat er bijna niemand schijnt te vliegen.

Niet onder woorden te brengen, ik schrik ervan en wordt er een beetje stil van. dan lopen er plotseling wat maanmannetjes voorbij wat later chinezen blijken te zijn die zo ingepakt op reis gaan of misschien wel moeten…..het is net een SiFi film waar we inzitten.

Dadelijk nog een keer door de controle hier voordat we aan boord gaan en dat zal in Singapore en vervolgens in Phuket niet anders zijn denken wij.

Vervolgens gaan we genieten van die geweldige KLM service en laat ik jullie overmorgen wel weten hoe het allemaal verder is gegaan en zit ik dan mijn verhaal te schrijven buiten op ons balkon van ons hotel bij een temperatuurtje van een graadje of 27-28

groeten vanaf schiphol

1. Thea:
    1 februari 2022
    Zo zo je moet er wat voor over hebben om op vakantie te willen gaan. Hopelijk gaat de vliegreis voorspoedig en hebben jullie een heerlijke vakantie.
  2. Hilliante:
    1 februari 2022
    Waw wat een spannend begin van jullie reis met een mooi einde. Ik wens jullie weer een fantastische reis en vakantie en we wachten geduldig op de mooie foto’s en verhalen. Gaat jullie goed Kees en Jaqueline ✈️
  3. Bep:
    1 februari 2022
    Wohhhh wat is dit slopend geweest zeg , die verrassing is zeker verdiend welkom hoor voor Jacqueline maar ook voor jou Kees. Want je moet van goede huizen komen om jou stil te krijgen, en dit alles heeft een behoorlijke impact ook op jou dus. Een hele goed vlucht saampjes en kijken uit naar jullie verhalen vanuit Thailand . Liefs xxx
  4. Mieke:
    1 februari 2022
    Wat een verhaal weer!!!! pffff
    Wat zullen jullie blij zijn, als jullie op de plaats van bestemming zijn, en van heel dat gedoe af zijn!!!
    Maar geniet nog van jullie reis verder, en het heerlijke bedje!!
    Ben nu al benieuwd naar het volgende verslag!!!!
    Heel veel groetjes,
    Mieke
  5. Kees Verhagen:
    1 februari 2022
    Joepie, vakantie in 2022, geniet in het vliegtuig en... alles komt goed.
    Blijf gezond.
  6. Jose:
    1 februari 2022
    Veel vliegplezier probeer overal van te genieten en ik verheug mij weer opde mooie reisverhalen
  7. Inge:
    2 februari 2022
    Let it go, jullie zijn aan boord. Geniet van de reis, de rust en vooral warmte en zon! Het is hier weer heerlijk grijs en nat vandaag...
  8. Marion:
    2 februari 2022
    Goedemorgen vanaf deze kant.
    Jullie nog heerlijk in BC van de KLM en straks uitkijken over een zonovergoten land en hier weer een volgend grijs bedompt dagje. Maar ja, verschil moet er zijn en als je er en zoveel voor hebt moeten doen is het zeker verdiend.
    Even doorbikkelen met de reis en dan lekker genieten van het zonnetje en de rust.
    tot schrijvens. Marion
  9. Danielle Noot:
    6 februari 2022
    Wow.. wat een bizarre indruk zo'n leeg Schiphol en wát zal jullie hartslag op de vertrekdag hoog zijn geweest...!
    Gelukkig bij kunnen komen in de BC (doe maar luxe 😉) en nu fijn aan t genieten! Goed dat jullie de economie in Thailand weer mee op gang kunnen brengen.

Fijne relaxte vakantie gewenst!