Singapore Changi Airport

2 februari 2022 - Changi Airport, Singapore

Zoals jullie al hadden begrepen zijn we op tijd vertrokken en zijn we inmiddels aangekomen op Changi International Airport in Singapore. ooit een van de drukste vliegvelden op deze aardkloot met 300 bestemmingen wereldwijd als netwerk. Nu net zo verlaten als Schiphol gisteren.

De vlucht met KLM was weer heerlijk, lekker gegeten, goede wijntjes en allebei hebben we nog een paar uurtjes de oogjes kunnen sluiten.

Op Changi aangekomen werden we als transit passagiers separaat gehouden van de andere passagiers, konden we meteen weer wennen aan de oosterse bureaucratie en vriendelijkheid want zeker 6 verschillende dames vertelden ons in welke rij we moesten gaan staan en dat we onze boardingpas paraat moesten houden.

Uiteindelijk kwamen bij een in blauw ingepakte man terecht die ons een all inclusivearmbandje omdeed en vervolgens nam een andere blauwe. Jongen onze boardingpassen in beslag, zouden we terugkrijgen zodra we in de transfer area zouden zijn. Vonden wij maar niks want als je die dingen kwijt bent heb je echt een probleem. Maar ja, moest dus toch maar even.

Op enig moment werd het sein verzamelen gegeven en gingen we in een soort van carnavalsoptocht met een blauwe jongen ervoor eentje erachter op pad naar onze wachtruimte.

Was een aardige wandeling door verlaten hallen en langs ook hier veel gesloten winkels. Uiteindelijk komen we bij een soort van Checkpoint waar men onze passen opnieuw controleert en vervolgens kunnen we naar beneden waar een wachtruimte blijkt te zijn voor transfer passagiers. Niks lounge, niks te eten en of te drinken. Behalve dat je wat kunt bestellen en dan een uurtje moet wachten, althans zo staat het hier. Ook hier dus idioten aan het roer je komt Singapore niet in zonder PCR test dus we zijn allemaal “clean” nee, Changi airport moet het hebben van overstappende passagiers maar die kwakken ze nu met zijn allen in een of ander hok bij elkaar allemaal met een bandje om zodat we mogelijke indringers kunnen identificeren en indien nodig dus verwijderen. Gelukkig hebben we wel wifi en kan ik dus lekker mijn ergernis aan onze blog toe vertrouwen….Nog een dikke 2,5 uur wachten en dan naar Phuket…. Kijken hoe dat weer gaat verlopen…Natuurlijk heb ik wat foto’s gemaakt van onze service aan boord van de KLM, er moeten tenslotte ook wat leuke plaatjes zijn om de mistroostige toestanden hier een beetje te compenseren :-)

volgende stek Phuket Thailand….

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerrit Tini.:
    Dit begin is prima.
  2. Bep:
    2 februari 2022
    Niets verkeerd zo te zien van de service van KLM 👍👍 de rest spreekt voor zich . Goede reis verder 🍀🍀
  3. Marion:
    2 februari 2022
    nou mijn maaltje ziet er vanavond zo echt niet uit!
    fijn dat je een paar uur hebt kunnen slapen, kun je er weer tegenaan toch!
    groetjes
  4. Jules&Claudia:
    2 februari 2022
    Niet verkeerd om de vakantie zo te beginnen..