Singapore 7 april 2023

7 april 2023 - Singapore, Singapore

We zijn aangekomen in Singapore en liggen zowaar aan de Cruiseship terminal. Thuis hebben we al een excursie geboekt want daarin zat een bezoek aan Marina Bay Sands waar ik in 2016 al eens was geweest en ik vond dat Jacqueline dat echt moest zien. Jan en loes hebben ook geboekt en gaan samen met ons op pad. We hebben een redelijk vroege bus en het schip dokt op tijd. We denken lekker vroeg weg te zijn, echter immigratie Singapore gooit roet in het eten en we vertrekken uiteindelijk met een uur vertraging vandaag. Beloofd weer wat voor vanavond als het hele spul weer terug komt.We gaan als eerste op weg naar de Marina Bay Gardens en Domes.

In de eerste Dome hebben ze alle bloemen ter wereld een plaatsje proberen te geven en dat gaat thematisch en het thema van dit moment was , hoe kan het anders : Cherry Bloesem Japan. Nou daar komen we net vandaan dus hebben we dat allemaal al in het echt gezien op deze reis. Blijft echter mooi om te zien net als de knotsgekke Japanners die daar mee bezig zijn en in alle mogelijke poses dit vast proberen te leggen.  De bloemenpracht is overweldigend en we lopen ons een half uur te verbazen.

Daarna gaan we naar de “ Lost World Dome” die een afspiegeling geeft van alle werelddelen en hun bijzondere vegetatie die hier in stand wordt gehouden. Het thema is Avatar en dat zie je dus door de hele dome heen ingevlochten in de presentatie tot en met lichteffecten en een bijzonder stukje film. Je kon er jezelf zelfs “ Avatarren” wat we natuurlijk ook gedaan hebben. Buiten hebben we nog wat plaatjes geschoten van deze bijzondere tuin met haar  karakteristieke vormgevingen. Daarna zijn we naar de beroemde shopping mall gegaan waar de rijken der aarde hun geld uitgeven. Na een uurtje je zelf weer verbazen over zoveel rijkdom, verzamelen we weer en gaan dan op weg naar het hoogtepunt van vandaag, de 57e. verdieping van het Marina Sands Bay , het observatie dek. De deur ging echter voor onze neus dicht ! Onweer en bliksem en dus te gevaarlijk om naar boven te gaan. Wat een tegenvaller was dit! We hebben nog even gewacht of er iets ongeboekt zou kunnen worden maar dat zou avondwerk zijn geworden en om 18:00 vertrekt onze boot weer dus dat gaat niet.Als pleister op de wonde even naar China Town geweest maar dat haalde gezien de tijd ook niet veel uit. China Town in Singapore is wel een van de leukste die ik gezien heb maar dan moet je er wel in de avond zijn!  Vervolgens terug naar het schip, een borrel gehaald. Daarna gewoon gedineerd ondanks de vertrektijd van het schip. Wat wij verwachten gebeurde ook, met al die perikelen in de ochtend kwamen een aantal excursies later terug en vertrokken wij dus ook een paar uur later. Hadden we toch Marina Bay Sands kunnen zien….

Ik heb nog een paar mooie foto’s kunnen schieten in de avond tijdens vertrek en dat was de moeite waard.

Morgen naar Kuala Lumpur good bye Singapore

1. Jose:
    👋👋👋
  2. Bep:
    10 april 2023
    Wohhhhh wat mooi allemaal, jammer van de Marina Sands Bay. Maar veiligheid staat voorop!! De avond foto’s zijn echt gaaf Kees.
  3. Inge:
    10 april 2023
    Prachtige foto’s zeg. Heel mooi!
  4. Golande:
    10 april 2023
    Idd wat is real??? Bijna eng , maar wel heel bijzonder in een andere wereld! En met jouw kleurrijke blouse Kees heb je meteen een schutkleur en val je niet zo op tussen de bloemen😂😂en de avatars🧛‍♂️🧞‍♂️ Marina bay sands is echt jammer, dat het niet kon! dit is ook nergens anders op de wereld te beleven!
    Nu ga ik het volgende verhaal lezen!
  5. Marion:
    10 april 2023
    ook al heb je weer prachtige dingen gezien kan ik me ook goed voorstellen dat het een teleurstelling was dat mariana Bay daar niet bij was. wie weet een reden om eens terug te gaan??????
  6. Gerrit Tini.:
    10 april 2023
    Prachtige foto's en op naar je volgende verhaal!