Kuala Lumpur 8 April 2023

10 april 2023 - Kuala Lumpur, Maleisië

We zijn vanochtend zomaar door immigratie gelopen hier in Port Klang in Maleisie, we liggen aan de cruiseterminal zo’n dikke 100 km van Kuala Lumpur. We zouden hier een inclusieve tour hebben, maar die hebben we geskipt en omgeboekt naar ticket voor Kuala Lumpur on your own. Die zou echter pas om 10.00 vertrekken. Omdat Jan zijn grieven eens op tafel heeft gegooid bij MSC, kreeg hij ook een goedmakertje, we mochten met de eerste bus in de ochtend vertrekken zodat we lekker op tijd in Kuala Lumpur zouden zijn.

Dat is ook gelukt, zij het met een heleboel gedoe omdat het allemaal zo lekker communiceert op dit schip. Maar, we stonden wel rond 10:00 bij de Petronas Towers. Daar konden we helaas niet omhoog vandaag ( uitverkocht) en nadat we de nodige plaatjes hadden geschoten zijn we te voet naar de Kuala Tower gegaan waar we wel omhoog konden naar het observatiedek op ruim 300 meter hoogte. Het was een half uurtje lopen en klimmen en we waren redelijk doorweekt toen we daar aankwamen. Met de lift omhoog en genieten van het prachtige uitzicht en alles rondom de toren zelf. Maleisie met zijn 34 miljoen inwoners heeft zich dankzij de oliebronnen hier razendsnel kunnen ontwikkelen tot een modern land en de rijkdom spat er hier vanaf. Ondanks dat het een echt Moslim land is leven hier alle geloven en rassen in vrede naast en met elkaar, zo kan het dus ook. We zouden  na het bezoek aan de toren weer terug lopen naar de Petronas Torens en de daaraan gekoppelde grote shopping mall, wat we vervolgens dus ook gedaan hebben.Daar hebben we in alle koelte Jan en Loes de Subway doop gegeven en hebben ze zelf hun broodje helemaal samengesteld. Vervolgens een paar uur in de ongelofelijke grote mall gedwaald om tenslotte met de bus weer richting ons schip te gaan waar we op dit moment weer aankomen.zometeen ff douchen en dineren, morgen Penang maar dat wordt een stranddag dag denken wij.Meer zat er niet in bij Kuala Lumpur maar dat had meer met de beschikbare tijd en afstand te maken dan wat anders.

Bye bye Kuala Lumpur

1. Inge:
    Mooie gebouwen hoor!
  2. Marion:
    10 april 2023
    Inderdaad Inge. en ik moet zeggen dat dit niet is wat ik eigenlijk van Maleisie verwacht zou hebben. ik dacht meer aan jungle en dergelijke! (onwetend offf????)
  3. Bep:
    10 april 2023
    Mooi verhaal en indrukwekkend stad met zijn hoge gebouwen. Op naar je volgende verhaal .
  4. Ria Blaakenburg:
    Ja echt schitterend allemaal 👌🏼😘