Nha Trang Vietnam 01-04-2023

2 april 2023 - Nha Trang, Vietnam

Nadat we de eerste dag hadden doorgebracht in Da Nang en weer een beetje gewend zijn aan de hete en vochtige warmte hier, zijn we de nacht goed doorgekomen en waren we rond een uur of 9 de volgende ochtend in de buurt van Nha Trang aanbeland. Hier gaan we tenderen. Wij hebben afgesproken met Loes en Jan, en verzamelen ons rond 10:00 uur. We zouden een ticket moeten halen maar daar werd ons medegedeeld dat er geen tickets meer waren en dat we op zijn vroegst om 12:00 van boord zouden kunnen gaan! Dit louter en alleen om de excursie gangers voorrang te verlenen tijdens deze wederom hectische ontscheping. Jan benaderde een van de mensen van het animatie team en deze frotten ons er tussenin en staan we toch rond 11:00 op de kade van deze container haven. We lopen tegen Tim en Kirsten aan die ons vertellen dat er niet veel te doen is: We besluiten een taxi stadstour te maken en beginnen aan een van de leukste dagen die we gehad hebben. Onze driver, een aardige jonge gast vraagt bij het tonen van een foto van de interessante dingen waar we naar toe willen en beginnen aan de tour. We beginnen bij de kathedraal, die blijkt gesloten te zijn en gaat om 14:00 open. Later vandaag dus terug. Er staan een paar jonge gasten met een typisch Vietnamese hoed en er worden een paar leuke foto’s gemaakt. We gaan verder en onze chauffeur waarvan we inmiddels weten dat hij 3 kinderen heeft en zijn vrouw in verwachting is van no 4 en dat is de eerste jongen, brengt ons naar de volgende lokatie wat een Buda tempel is.Kim Than Phat Tro is de naam en dat blijkt een prachtig complex te zijn. Op weg hier naar toe zijn we door de chaos van  Nha Trang heen gegaan wat een heerlijke badplaats blijkt te zijn. De chaos vastgelegd op een filmpje. Een behoorlijke klim en zweet partij later hebben we een eerste prachtige beleving met even zo mooie plaatjes erbij. Onze chauffeur blijkt recht voor de deur te staan en dat maakt het leven wat aangenaam hier. De volgende stop is een opgraving van een tempel zoals je die in Cambodja en Thailand ook tegenkomt. Ook dit is een pareltje om te zien en we maken hier mooie en bijzondere plaatjes van onszelf gehuld in grijze stofjassen die je moet dragen om de tempels binnen te gaan. Ponaga Tower is de naam van dit prachtige complex. Ondertussen is het alweer een uur of 1 geworden en krijgen we trek en vragen onze chauffeur naar een leuk restaurant te gaan waar we echt Vietnamees eten kunnen krijgen. We komen op een leuke locatie terecht waar we heerlijk hebben geluncht, seafood noodles, een soort grote vongole schelpen en loempiatjes maakten het smulfestijn geheel  compleet. Na deze heerlijke lunch zijn we verder gegaan naar alweer een heilige plaats. Deze keer is het complex gelegen op een rotspartij aan zee.Khu Vuc Tah Quam. Aardig is dat onze chauffeur telkens de kaartjes kocht voor ons en daar per kaartje een dollar aan verdiende.Nog leuker is dat hij dacht dat wij dat niet in de gaten hadden. Het bezoek begon met een muziek voorstelling met gebruik van authentieke Vietnamese instrumenten.Het verdere bezoek was een heerlijke verademing omdat het allemaal aan zee lag en we werden getrakteerd op een heerlijk bries. De plaatjes zijn weer geweldig en weer een bezoek om te onthouden. Daarna nog even naar de markt geweest waar het een gribus was, we een beetje verkeerd waren gelopen maar gelukkig toch weer goed uit kwamen. Daarna zijn we naar de haven gebracht, hebben we afscheid genomen van onze geweldige chauffeur en zijn we met de tender weer naar ons schip gebracht en einde van een prachtige dag. Ik heb dit verslag vandaag zitten schrijven in de bus van en naar Saigon of zoals je wilt Ho Chi Min City. Dit was een inbegrepen excursie en een ronduit drama! Maar dat vertel ik morgen weer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marion:
    2 april 2023
    aangezien ik heel veel rotzooi binnenkrijg op de computer en dus ook op telefoon en i pad kijk ik geregeld als ik thuis ben hoe het ervoor staat. Dan stuit ik niet in een keer op meer dan 100 rotdingen zoals casino's etc.
    en dan zie je natuurlijk ook snel of er een nieuw verhaal binnengekomen is! en ja hoor de tweede dag in Vietnam. Mooi verhaal weer en heerlijk dat je zo'n leuk chauffeur hebt gehad. Dat helpt ook aan een mooie dag. Foto's zullen nog wel komen denk ik he.
    op naar het volgende avontuur. Liefs xx
  2. Bep:
    2 april 2023
    Zo jullie treffen het wel met de chauffeurs hoor . Verhaal is weer super maar de foto’s en filmpje missen we nog 🤷🏼‍♀️ en die moeten prachtig 😍 zijn zoals je omschrijft!!! Geniet ze weer verder.