Ho Chi Minh City Vietnam 02-04-2023

3 april 2023 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Na onze  prachtige dag in Danang, werden we geconfronteerd met verhalen over de organisatie van de excursies. De puinhoop werd steeds groter. Dat beloofde wat voor de volgende dag dus we besloten op tijd er uit te gaan en elkaar te ontmoeten rond de klok van 8:45 uur. We hebben vandaag de inclusief tour  naar Ho Chi Minh City en we vertrekken met nog zo’n kleine 2000 passagiers om 09:20 uur althans dat was het plan. Iedereen moest zich melden in het theater en daar wachten tot zijn busnummer werd omgeroepen, vervolgens een stempel halen om te laten zien dat je in het theater was geweest en dan kon je naar de bus. Nou zoveel mensen kunnen er niet in het theater en dus gaan ze ook zitten in de aansluitende Zebra bar en is het overzicht weg en dus wordt het een puinhoop. Wij vetrokken met een uurtje vertraging met onze bus op weg naar Ho Chi Minh City dat bij de cruise omschreven wordt als bestemming  die je aandoet tijdens de cruise. Mooi niet dus, we liggen meer dan 1,5 uur rijden in een troosteloze vrachthaven waar het stikt van de MSC containers. Ze zullen de ligplaats op deze zondag wel weer voor niets hebben gekregen en we liggen dus helemaal niet in de stad. We gaan op weg , bijna 2 uur met een plasstop erin en komen aan bij onze eerste stop, een tempel en geen bijzondere tempel in relatie tot wat we bijvoorbeeld gisteren hebben gezien. Het is er ook rustig en wij denken dat elke bus een andere tempel op zijn route heeft want die zijn er genoeg hier en daarom dus (gelukkig) rustig. Onze volgende stop is een fotostop bij de kathedraal de Notre dame, die volledig in  de steigers staat en het postkantoor. Later hoorden we dat sommige bussen daar helemaal niet geweest waren net zo min als wij bij het operahuis waren geweest. Het werd lunchtijd en we gingen lunchen in een soort van all you can eat buffet restaurant wat prima was geregeld en ook nog eens gewoon lekker. een lichtpuntje dus vandaag. Hierna gingen we naar een naargeestig regeringsgebouw dat het communisme nog ademde en daar kregen we dus een bijna nietszeggende rondleiding samen met nog eens 2000 gasten en dat leverde verhitte en benauwde taferelen op. Als laatste stop werden  we weer gedropt bij een markt die natuurlijk ook weer overvol was maar waar we wel 2 riemen hebben kunnen scoren voor mij. Nadat we hier een dik half uur hadden uitgezweet zijn we in de bus gaan zitten waar de airco draaide en wij vervolgens naar het schip retour konden gaan. Daar kwamen alle gasten doodvermoeid weer terug aan boord. We vertrokken wat later maar inmiddels zijn we alweer een eind op weg naar Thailand, zogenaamd Bangkok, maar hier liggen we ook in een of andere container haven. Wij hebben met nog wat andere mensen besloten om de nog komende inclusief tours naar Kuala Lumpur en Dubai zelf ter hand te gaan nemen en te gaan organiseren want dit was een regelrecht drama. Vietnam was leuk, Danang prima, Nha Trang was gewoon erg leuk en we hebben een prima indruk van Vietnam gekregen. Wat MSC ons voorschotelt is een regelrechte schande.

1. Golande:
    3 april 2023
    Al met al wel erg mooie dingen gezien!
  2. Hans en Marian Tuerlings:
    3 april 2023
    Jammer van de organisatie, maar toch nog een prima indruk van Vietnam gekregen. En een goede lunch gehad. Ja regel het maar eens voor 2000 mensen wanneer doe je het goed . Je kunt beter alles zelf regelen en dan met een kleinere groep. Dan heb je beter overzicht en kan je sneller schakelen .Maar toch zien we weer uit naar jullie volgende reisverslag. Groetjes van Hans en Marian
  3. Ria Blaakenburg:
    3 april 2023
    Jullie maken wat mee hé , goed dat jullie van wanten weten en er toch steeds uitkomen 👌🏼ik zou knetter worden haha maar wat is het toch mooi allemaal 🍀 blijf genieten 😘🛳
  4. Thea:
    3 april 2023
    Gelukkig veel mooie herinneringen hou je daar maar aan vast en de rest regelen jullie zelf. Wel aan jou toevertrouwd Kees. Succes. 🙋‍♀️🙋‍♀️
  5. Gerrit Tini.:
    3 april 2023
    Toch weer veel gezien maar organiseren voor zoveel mensen valt niet mee dus groot gelijk om het zelf ter hand te nemen.