Dag 4 op weg naar Bridgetown ( Barbados)

14 januari 2023

Het is hier nu 13:45 uur, elke dag wordt de klok een uurtje terug gezet,  aankomende nacht nog een keertje en dan zitten we op de tijdzone van Barbados. Ik had in eerste instantie gedacht dat deze manier de overgang naar de tijdzone van Barbados wat gemakkelijker zou maken maar dat is niet het geval. Je kunt beter een klap met de hamer hebben dan elke dag een klopje op je hoofd. We varen nog steeds met een gangetje van een km of 30 per uur en hebben op deze enorme plas water zegge en schrijven een keer een schip gezien en dat was een tanker.

Aan boord hebben we nog een ander Nederlands stel ontmoet en die komen uit Zeeland. Hij , Jan is ook met pensioen en van onze leeftijd hij en zijn vrouw  zaten op de wereldcruise van 2020 die door Corona werd afgebroken bij Sydney en ze de keuze kregen om daar van boord af te gaan of te blijven en dan zou de volgende stop Dubai zijn. Daar zijn ze rustig naar toe gevaren af en toe ergens aanleggend  om te bunkeren en uiteindelijk zijn ze er in Marseille afgegaan waar ze voor het eerst met Corona en haar gevolgen werden geconfronteerd.Alles dicht dus. Er was een speciale touringcar geregeld voor 3 Nederlanders die naar huis moesten en die bus heeft dus nonstop doorgereden naar Schiphol waar ze werden opgehaald door hun kinderen. Het aanbod van MSC cruises was ofwel eenderde van de reis vergoed krijgen als compensatie of dezelfde cruise nogeens maken met 50% korting. Op dit moment zitten er dus 700 passagiers aan boord die gebruik hebben gemaakt van dit aanbod. Aardige lui net als Tim en Kristen, we hebben nu een praatje tijdens het diner en later op de avond in de bar of overdag ergens op het schip als je elkaar tegenkomt. We komen maandagochtend rond de klok van 10:00 uur aan in Bridgetown, in Nederland is het dan 15:00 uur..

Kijkende naar jullie opmerkingen over het weer in Nederland schamen wij ons bijna om te zeggen dat we vanmiddag in de schaduw zijn gaan zitten, het was ff te veel van het goede. Wij hebben inmiddels prachtig gebruinde goddelijke lichamen die dankzij de overvloeds des hoorns hier aan boord mooie ronde vormen beginnen te krijgen. In de wetenschap verkerende dat dit nog een paar dagen gaat duren hebben we besloten onze lichamelijke activiteiten wat op te gaan voeren, zeker als we zeedagen hebben zoals nu het geval is.

Met de Visa is alles rond gekomen en hebben we alles binnen, toen ik vanochtend even naar het immigratie kantoor moest met onze paspoorten ter voorbereiding van onze aankomst in de USA, werd er met geen woord meer over gerept.

Er zijn wat mutaties in onze trip, zo gaan we niet naar Curaçao en ook niet naar Porto Limoen, daar is Colon voor in de plaats gekomen. UIitleg van het hoe en het waarom krijg je niet hier, communicatie is niet hun sterkste kant….

morgen dus nog een dag op zee en dan zijn we weer met de regelmaat op bijzondere bestemmingen waar wat over te melden zal zijn. verwacht niet dat dat morgen het geval zal zijn, dus tot maandag dan maar vanaf Barbados….

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Inge:
    14 januari 2023
    Lekker hoor! Nog steeds alleen maar regen. Het is geen moment droog geweest vandaag. Fijn dat je al wat meer mensen leert kennen zo, gezellig. En jullie zien er super ontspannen en bruin uit. Heerlijk 🥰
  2. Bep:
    14 januari 2023
    Het is hier echt klote weer 🌬️🌨️💦☔️ niet te vergelijken met dat weertje van jullie 🌤️ begrijpelijk dat het jullie wat te veel wordt die ☀️. Maar jullie zien heerlijk gebruind uit . Gezellig zo wat aanspraak heb je toch nodig . Nu nog wat fitness en dan kunnen jullie weer aan wal in Bridgetown Barbados jullie beentjes strekken 😄 Dat zal jullie helpen met die gebruinde rondingen 😉 lastig dus dat klopje op je hoofd hebben jullie die ervaring ook weer . Fijn dat alles nu in orde is. Goede vaart verder
  3. Ria Blaakenburg:
    14 januari 2023
    Klinkt echt gezellig allemaal , echt beetje jaloers op jullie ☀️ Inderdaad hier heb je de ☔️Echt nodig haha fijn dat jullie ook vrienden hebben kunnen maken is ook altijd gezellig om samen een praatje te maken of glaasje te benutten hé 🥂 geniet er vooral van en we horen weer hé 🍀
  4. Jeroen:
    14 januari 2023
    En toch weet je van het niks ook weer een heel verhaal te maken pa. Doe ik je niet na. Wij drijven hier bijna met jullie mee inderdaad, zo ontzettend nat. Lekker 'ronden' en bewegen. Dikke kus van ons drietjes voor jullie beiden.
  5. Golande:
    15 januari 2023
    Tja, er zijn zo een beetje twee weertypes! Zon of regen! Alle twee tegelijk gaat niet lukken! Zoals Jeroen schrijft, wij drijven zowat met jullie mee!! Jammer dat Curaçao niet doorgaat, maar dan staat dat weer open voor een volgende vakantiebestemming!!!!!
    Op naar Barbados! Zal schitterend zijn! Toi,toi,toi
  6. Marion:
    15 januari 2023
    De zeedagen bekomen jullie goed zullen we maar zeggen. mooie bruine lijven en och die rondingen vallen reuze mee als ik het zo zie. (niet zo moeilijk ik zie alleen de gezichten he!)Ben benieuwd hoe je benen zullen aanvoelen als je zo een paar dagen op zee hebt gezeten en dan het land weer op. Kan best wel eens een raar gevoel zijn! Dat horen we misschien nog wel. Vandaag (zondag 09.00 uur) zie ik een heel flauw zonnetje dat haar best doet door de wolken te komen maar daar toch wel moeite mee heeft. Het regent in ieder geval niet op dit moment. Tot vanmiddag zijn we daar vrij van en dan begint het gesode weer! Overlast wordt gemeld vanuit verschillende provincies dus kun je nagaan, maar ja dat zul je wel gelezen hebben op je tablet.
    Blijf genieten, blijf gezellig kletsen, blijf leuke verhalen schrijven en slaap lekker.
  7. Gerrit Tini.:
    15 januari 2023
    Op dit moment schijnt hier de zon een beetje en het blijft voorlopig droog! Benieuwd naar
    Bridgetown.