Van Westport naar Motueka

14 januari 2017 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Camperdag 10 & 11
Van Westport naar Motueka.
Hi allemaal zoals jullie zullen begrijpen was er of geen wifi beschikbaar of had ik niets te vertellen over de reis van Westport naar Motueka. Dat laatste  is het geval vandaar dat jullie niets hebben ontvangen.
We zijn aangekomen in Motueka met een stralende zon, hebben onze plaats gekregen, was niet goed , ander plek gekregen, boodschappen gedaan in Motueka. Bij de receptie hier informatie gevraagd en gekregen over het Abel Tasman park en een trip geboekt voor morgen. Daarna even lekker snelle hap gekookt en gegeten en nog een rondwandeling door het dorp gemaakt.
Tot een uur of half tien in de avond buitengezeten ( eerste keer in NZ)
Vandaag zaterdag de 14e dus op tijd op want om 8.15 uur worden we opgehaald met de bus en die brengt ons naar Kaiteriteri, dat is de ingang naar het Abel Tasman park. Vandaar uit varen we helemaal met een catamaran naar het einde van het park bij Totaranui, daar draait de boot om om ons vervolgens af te zetten op het strand van Medlands Beach, vandaar uit gaan wij een stuk van de Abel Tasman Track wandelen en wel naar Anchorage, daar worden we om 15.45 uur weer opgepikt. Het is een tocht van 4 uur volgens de dame hier maar ze heeft ons eens bekeken en gezegd dat wij het in 3,5 uur zullen gaan doen, het is easy walking zei ze.
Nou dat hebben we geweten, Jacqueline had ooit gezegd na onze vakantie in de Alpen ( samen met Cor & Corrie) dat ze zulke tochten niet meer kan en wil maken. Vandaag heeft ze bewezen dat ze dat dus nog steeds kan al was het niet altijd even gemakkelijk. Mooi was het wel, erg mooi zelfs en meer dan de moeite waard. Ik zet er vandaag alleen wat plaatjes van die wandeling op want die zijn echt uniek te noemen. Uiteindelijk waren wij al op het strand van Anchorage om 14.50 uur en hebben we dus stevig doorgestapt. Lekker een uurtje op het prachtige strand gelegen, daarna 25 minuten met de boot en een kwartiertje met de bus en we zijn weer op onze plek. Lekker gedouched en dadelijk even in de hot tub om de spiertjes te verwennen.
Daarna gaan we easy op de BBQ.
Morgen gaan we ook een mooie wandeling maken en maandag vertrekken we hier weer, weet nog niet waar naar toe en we gaan proberen de ferry naar het Noordereiland een paar dagen eerder te pakken.
Maar dat horen jullie allemaal nog. Dat we inmiddels mooi weer hebben mag duidelijk zijn, graadje of 25 morgen, lekker. Zeker nu we ook weten dat het in NL koud en guur en nat is.
Abel Tasman park is overigens genoemd naar de Nederlandse ontdekker van Nieuw Zeeland en het park is vrij van wegen. Je hebt er ongelofelijk veel prachtige baaitjes met goudgele stranden. Daar kun je komen per boot of via de Abel Tasman track die je in een dag of 4 langs de hele kust brengt, wij hebben daar dus vandaag een stuk van gelopen en zijn ongekend veel jonge mensen tegen gekomen die dus deze track lopen en blijven overnachten op die prachtige plaatsen.
Het gebied waar wij zitten is overigens een echt fruit en wijn gebied, het stikt hier van de boom en wijngaarden. Raar om de sinaasappels nu aan de bomen te zien hangen.

1. Golande:
    14 januari 2017
    Heerlijk, beter weer! Maar dat "easy" dat klopt nooit! Zeggen ze altijd! Ha ha! Wel goed van jullie!is zo ongeveer een hele week sportschool inhalen! En lijkt me heerlijk met al die mooie uitzichten! Enjoy!
  2. Marion:
    14 januari 2017
    Zit ik hier een heel verhaal te maken neemt ie het niet op! Of zou ik vergeten zijn op het blauwe knopje te drukken???
    Anyway, opnieuw. Je vewijst dat je een bikkel vent he Jacqueline! Met je (wat) oudere pootjes toch weer een bergwandeling gemaakt, chapeau!
    Gelukkig zien we Kees weer met zijn hoedje en geen capuchon! Weer duidelijk beter dus, hopen dat het alleen maar beter wordt, kun je ook een NZ STRAND uitproberen.
    Krijg net de melding dat Jacqueling is afgehaakt vij wordfeud. Twee makkelijke overwinningen in de pocket! Thanks
    We halen ze wel weer in.
    Voor nu fijne avond, voor straks welterusten en voor morgen fijne wandeling!
    Tot horens xx
  3. Bep van Doorn:
    14 januari 2017
    Zo lieve mensen eindelijk de zon en het is aan jullie af te zien wat jullie daar van vinden. En toppy hoor Jacquline bewijs geleverd dat je in top conditie bent Je durft hoor. Prachtige omgeving ongelooflijke mooi . Geniet ze verder en ik vraag mij af of het nog mooier kan worden !
  4. Inge:
    14 januari 2017
    Bikkel, trots mam! Wat een gave plaatjes weer!
  5. Gerrit Tini.:
    15 januari 2017
    Prachtig prachtig en wat is het daar mooi!!