Van Hot Water Beach naar Auckland, Auckland en einde Camperreis

28 januari 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Camperdag 23,24,25
Hallo allemaal, is ff stil geweest maar dat had ik ook al voorspeld. Nadat we onze prachtige dag hadden gehad aan Hot Water Beach, en de daaropvolgende avond, nacht en ochtend prima beach kwaliteit hadden, zijn we op onze voorlaatste dag van de rondreis per camper de voormiddag nog op het strand geweest. Prachtig weer en wij waren natuurlijk een van de eersten en hebben het hele kuilgraaf circus weer op gang zien komen.
Om een uur hebben we opgebroken en de laatste flinke trip naar Auckland gemaakt. Weer hellinkje op en af tot pakweg 70 km voor Auckland, daar hebben we de expresse highway opgepikt en toen ging het snel. Wij hadden geboekt bij Avondale Auto Park in een voorstadje van Auckland.
Leuke mensen wat openbaarvervoer betreft prima, busstop om het hoekje recht naar het centrum toe. Even nog wat kleine boodschappen gedaan, BBQtje voor de dag en lekker weggezakt.
Typische camping voor centrum stad, wel netjes maar veel mensen op een vierkante meter proppen!
Goed, wij de volgende ochtend met de bus naar het centrum ging prima.
Al snel naar de het havengebied, Queens Warf en Queens street. De Quay en Viaduct Harbour dat zich zou moeten kunnen meten met Darling Harbour in Sydney. Nou Viaduct Harbour is wel leuk maar lang niet zo bruisend als dit gedeelte in Sydney. Even wat geologische achtergrond, de regio is nog erg jong, bij vulkaanuitbarstingen die tussen de 60.000 en 140.000 jaar geleden plaats vonden, ontstonden 53 vulkanen. De laatste was het Rangito Island dat vanaf het stadscentrum op tal van plekken is te zien.
Wij vonden er niet veel aan in Ackland, was leuk om er even te zijn maar het mist de energie van steden zoals Sydney en Vancouver.
We hebben dus de dag vol gemaakt ,met rondzwalken winkeltjes en gebouwen bekijken en als laatste hebben we een bezoek gebracht aan het Maritiem museum in Viaduct Harbour. Ook dit weer gratis toegankelijk. Was leuk en gaf een prachtig beeld van de kennis en kunde op het gebied van scheepvaart en zeilen is het bijzonder. Het is algemeen bekend dat de schepen en bemanning van Nieuw Zeeland altijd hoge ogen gooien tijdens wereld bekende zeilraces. Ook heeft NZ het grootste aantal boten per hoofd van de bevolking. Auckland noemt zich dan ook graag de city of Sails. Tijdens de jaarlijkse viering van de stichting van de stad op de laatste maandag in Januari, wordt al sinds 1840 een grote zeilrace gehouden en de haven is die dag een een kleurige chaos van 1000enden zeilboten.
Daar zijn we dus net niet bij, want wij gaan morgen naar The Bay Of Islands.
Wat er ook goed te zien was in het museum is hoe mensen vanuit Europa ten tijde van de grote crisis met helmaal niets naar helemaal niets kwamen en hier met doorzettings vermogen en geloof een land uit de grond hebben gestampt wat sportiviteit en de hardheid en eerlijkheid van de natuur weergeeft. Was er aardig van onder de indruk.
Op zoek naar een lunchplekje kwamen we een Belgische kroeg tegen waar ze heerlijk Leffe Blond en Abdij Double hadden in combinatie met bitterballen en frites was dat op deze zonnige dag een lekkere binnenkomer.
Op het einde weer met de bus terug naar onze camper voor onze laatste nacht. Vanmorgen opgestaan, sanitaire opslag schoon gespoeld en weg met dat ding. We hebben er van genoten de afgelopen weken, het kamperen met een Camper heeft voor en tegens, maar wij weten dat we niet meer in een camper weg zullen gaan. Goed dat gezegd hebbende dat ding dus ingeleverd en op het vliegveld onze huurauto opgehaald en op weg naar outlet centers en shopping malls vandaag. Die liggen namenlijk allemaal verspreid door de stad heen en dat gaat dus prima met een auto. We hebben eigenlijk nog geprobeerd een dag eerder naar The Bay Of Islands te gaan het is hier maandag echter een feestdag, dus langweekend en einde schoolvakanties dus Bay Of Islands is packed, dus hier blijven vandaag.
Vanmiddag nog " even" naar Mt Eden gegaan, dit is een oospronkelijk vulkaan in het centrum van de stad van pakweg 200 mtr hoog en met mooi weer heb je daar zeker zo'n mooi uitzicht als vanuit de Sky Tower hier. Dat hebben we dus gedaan, plaatjes kunnen jullie bekijken. Was de moeite waard. Nu zitten we in ons hotel hier, prima even lekker bijkomen, morgen naar de Bay, uurtje of 4 rijden, maar dan met een prima auto. Laatste week is begonnen, nu echt aftellen geblazen....

1. Inge:
    28 januari 2017
    Wij zijn nu ook echt aan t aftellen. Zie ernaar uit jullie weer in t echt zien. Ook al gun ik jullie deze avonturen enorm:) Blijven bijzondere verhalen!!
  2. Bep:
    28 januari 2017
    Blij om jullie te horen en te zien , wat een belevingen weer en wetend dat het af lopende is . Wat een geweldige herinneringen . Mooie ontspannen foto's en gebouwen spreken voor zich. Geniet ze nog even en dan kijken velen naar jullie uit . Liefs Bep
  3. Jules & Claudia:
    28 januari 2017
    Lekker hè zo'n Bels biertje!
  4. Gerrit Tini.:
    28 januari 2017
    Ook hier weer schitterende foto,s en een prachtig verhaal!