Motueka

15 januari 2017 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Camperdag 12
Motueka
Hi allemaal, vandaag een lekkere rustdag gehouden, slechts 14 km! gelopen langs de oceaan bij Motueka. Het is raar om te zeggen maar we betrappen ons erop dat we het mooie allemaal gewoon beginnen te vinden.
Het weer is prima vandaag en dat ziet er voor de komende dagen ook zo uit.
Ik heb wat plaatjes gemaakt tijdens onze wandeling en al zien die centra van die plaatsjes hier er een beetje verwaarloosd uit, langs de oceaan staan prachtlige stulpjes. Ook langs een geweldige golfbaan gelopen waarbij met dit fantastische golfweer niemand op de baan loopt! Maar t'is te ver voor de zondagmorgen.
Al met al waren we om goed 9.30 weg en rond 16.00 weer binnen.
Het waait hier ongelofelijk hard, soms bij het angstige af, het is niet donker er dreigt geen onweer, geen stormwolken het waait gewoon hard, schat toch wel een windkracht 10 met flinke rukwinden. Hoop dat het morgen weg is want rijden met deze wind is met deze windvangende bak is geen pretje.
Wij hebben besloten onze reis op het Zuidereiland in te korten  en dus op het Noordereiland te verlengen. Doordat we niet naar  Kaikoura konden en omdat we de Fox niet hebben gevlogen, hebben we feitelijk een paar dagen over. Wij hebben onze trip op het Noordereiland zitten te bekijken en komen eigenlijk wat tijd te kort. Dus, de Islander Ferry dienst gebeld om te kijken of we onze overtocht die gepland stond op de 21e wat naar voren konden halen. Dat is dus gelukt en we gaan nu de 18e al oversteken.
Morgen gaan we naar Picton, daar blijven we 2 nachten en moeten we ook de ferry nemen naar Wellington. Daar blijven we vervolgens ook 2 nachten.
Het weer op het Noordereiland ziet er ook niet echt gezellig uit, we hebben nu echter een beetje bij kunnen tanken en ik heb 2 dagen niet hoeven te rijden, wat een luxe.
Volgende bericht komt dus uit Picton...

1. Inge:
    15 januari 2017
    Fijn dat t gelukt is met omboeken! Ben benieuwd naar de verhalen en plaatjes daar!