Hot Water Beach

25 januari 2017 - Hot Water Beach, Nieuw-Zeeland

Camperdag 22
Hot Water Beach.
Gisterenavond voor de eerste keer lang buitengezeten. Vanochtend voor de eerste keer buiten ontbeten. Het wordt nog wat.
Goed wij dus rond de klok van 10 uur naar het strand gelopen want daar zou dus de naam die het strand hier heeft, bevestigd gaan worden.
Nou wij kunnen jullie vertellen dat dit al onze verwachtingen voor zover we die al hadden, heeft  overtroffen.
Toen wij op het strand aankwamen zaten er al flink wat mensen in kuilen of waren die aan het graven en voorzien van dijken. Jacqueline moest natuurlijk weten hoe het zat en ging er met haar voeten in staan en op sommige plaatsen was het water zo heet dat ze er niet in kon blijven staan. Het was prachtig om te zien hoe het strand over de volle breedte volliep met mensen met schoppen die overal begonnen te graven. Als je al een beetje uit je doppen keek zou je kunnen zien en voelen " dat laatste met name " dat je natuurlijk moest graven daar waar het strand " warm" was. Toch waren er een boel figuren die maar raak begonnen te graven in de veronderstelling dat als je maar diep genoeg zou graven je vanzelf bij het warm water uit zou komen. Uitzonderlijk om te zien dat mensen soms stomweg uren doorblijven spitten en dat wij dus gewoon wisten dat dit helemaal geen resultaat zou gaan opleveren. Prachtig ook om te zien hoe wildvreemde mensen uiteindelijk bij elkaar in een kuil gaan liggen en hun warme
badje verdedigen tegen de opkomende golven van de altijd onberekenbare oceaan en brutale andere snuiters die kuiltjes willen komen inpikken. Als er dan als klap op de vuurpijl ook nog een complete cameraploeg ten tonele komt ( goed gezien Jans) is het verhaal compleet. Hoe werkt het dan? Da's simpel, er borrelt water omhoog door het zand op het strand. Dit gebeurd op plaatsen die alleen bij laag tij droog vallen. Daarom moet je dus 2 uur voor en max 2 uur na laag tij aan het graven zijn anders mis je de hete bronnen dus. Het tij gaat weer naar hoog en dan moet je je kuiltje verdedigen tegen de opkomenden golven.
Wat een bijzonder gebeuren, Hot Water Beach hoe apart is dat? Wie maakt dat nou mee ?. Blij dat we hier toch naar toe zijn gereden. Mooie belevenis en herrinnering.Bovendien 2 dagen aan het strand gehad, morgenvroeg nog een paar uurtjes hier denken wij. Dan naar Auckland. Weet niet of ik morgen wat bijzonders te melden heb maar dat zien jullie vanzelf.

1. Marion:
    25 januari 2017
    Goh inderdaad wat apart! zou daar het spelletje landje pik vandaan komen dan?
    Als je op een dergelijk strand ligt hoef je je nooit te vervelen lijkt me. Overal is wel iets te zien dan.
    Wel heerlijk dat je nu eindelijk zo n lekker weer hebt. Kun je alsnog gaan genieten van het NZ zonnetje. Liefs Marion xx
  2. Inge:
    Wauw, bijzonder zeg!!!
  3. Golande:
    25 januari 2017
    Nou , wat apart zeg! Bijzonder! , eindelijk badkleding aan! en wat zien jullie ondanks minder goed weer lekker bruin!! Hoop dat het weer zo blijft nu voor een mooie afsluiting van deze reis!
  4. Jules & Claudia:
    25 januari 2017
    Hah, wat grappig van die kuilen!
    En eindelijk weer wat beter weer...
  5. Gerrit Tini.:
    25 januari 2017
    Landje pik is van alle tijden!