Weg van de Great Ocean Road! Op naar de Grampions

21 december 2016 - Halls Gap, Australië

Naar de Grampions,
Gisterenavond eerst nog even naar het centrum geweest van Warrnambool, vergane glorie, op zoek geweest naar een restautantje en uiteindelijk terecht gekomen bij een Thais restaurant. Hadden geen wijn, echter wel heel lekker gegeten en die fles wijn later ergens soldaat gemaakt.

Vandaag de 21e december, vertrokken uit Warrnambool richting Halls Gap in de Grampions. We reden echter via Port Fary omdat dit volgens David ( weet je nog ? ) een mooi plaatsje zou moeten zijn. En je raad het al, was geen bal aan ook al weer zo'n verlopen centrum. Gelukkig was het maar een paar km om rijden. Dus vervolgens vol goede moed richting de Grampions en we hadden afgesproken een koffiestop te maken in Dunkeld ongeveer 80 km voor Halls Gap.
 Zo gezegd zo gedaan en met een redelijk gangetje reden we door saai Australisch landschap, grasland en koeien en koeien en grasland, afgewisseld met oneindige graanakkers... In de verte doemden de Grampions op en het landschap begon heuvelachtig te worden. Eindelijk koffie tijd, lekker een cappucino van goede kwaliteit met chocolade fudge ( home made). Er kwam nog een stel binnen en je kon op een km afstand al zien dat dit NL waren ( zouden ze dit ook van ons kunnen zeggen?) enfin onze indruk was juist, dit was een stel dat onze route in tegenovergestelde richting reed maar ook zou eindigen in Sydney met oud en nieuw. Dit stel ging na Sydney nog naar Tasmanie voor 4 weken !
 Goed na wat koetjes en kalfjes wij verder en aangkomen in Hallls Gap eerst ff boodschappen gedaan in de lokale store en vervolgens naar onze stek  Boroka Downs voor de komende 2 nachten. Wat een prachtige en luxe stek, dit kun je niet uitleggen, dit is helemaal af, tot in de puntjes, aan elk detail is gedacht.
De foto's spreken voor zich. ik had de drang om rustig aan te doen vanmiddag en we besloten een tocht langs de rivier te gaan maken richting Mackenzie Falls, 45 minuten heen en 45 weer terug, dat was het plan.
We zijn op pad gegaan en kwamen op de weg die we reden de Boroka Lookout tegen met een prachtig uitzicht over Victoria Valley, vervolgens zijn we naar de Reed Lookout en The Balconies met prachtige uitzichten over Victoria Valley, Lake Wartook en The Mount difficult Range. Omdat we toch in de buurt waren zijn we gereden naar Mackenzie Falls, daar aangekomen konden we kiezen uit een paar opties en zijn we helemaal naar beneden gegaan via en stijle pad en een trap met een kleine 200 treden, het was mooi, we waren beetje moe, uiteindelijke om 17.00 uur besloten richting onze lodge te gaan en even te gaan genieten van een flesje bubbels en een hapje met kaas. Heerlijk even buiten gezeten, lekker gedouched en nu ff koken en eten nadat ik mijn verhaal weer af heb voor vandaag.....
Oh, ben onderweg ook nog staande gehouden door een aardige police woman voor een alcohol blaastest, toen ik haar vertelde dat dit waarschijnlijk de eerste en laaste keer zou zijn voor mij, waren haar woorden : als we niets te doen hebben hier gaan we dit doen, komen we de dag door.....
Tot morgen...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Golande:
    21 december 2016
    Ja , dat Boroko downs, een belevenis op zich! Kangaroos in de tuin? Wel ff de moeite om door het stuk saai landschap te rijden toch? Want je wordt wel beloond!
    Overigens zie ik nu nog geen geplaatste foto's van deze hotspot! I
  2. Marion:
    21 december 2016
    Nou Kees, die koeien zijn er om toch nog even het thuisgevoel te geven!
  3. Golande:
    21 december 2016
    Ha daar zijn de foto's ! Beautiful!
  4. Rob:
    21 december 2016
    Ziet er allemaal geweldig uit. Ben het wel met ons ma eens. Niks verkleinwoorden , is echt jaloersmakend mooi. have fun!
  5. Bep:
    21 december 2016
    Wat is saai jongens Prachtig allemaal hoor.