Great Ocean Road 12 Apostelen

20 december 2016 - Warrnambool, Australië

Great Ocean Road, van Apollo Bay naar Warrnambool en de 12 Apostelen !
Gisterenavond weer even de BBQ aangestoken. Jacqueline had buiten de tafel gedekt maar toen begon het te regenen. Uiteindelijk heeft het de hele avond geregend en een groot gedeelte van de nacht met daartussenin een paar stevige onweersbuien.
Het was meteen minder benauwd en we dachten daardoor misschien van die  vliegen af te zijn.... helaas, later zou blijken dat dit niet het geval was.
Goed, lekker binnen gegeten, vuurtje gestookt en we hebben de avond afgesloten met een borreltje en een spelletjes, zijn rond de klok van 12 uur gaan pitten.
Om 7.30 uur weer opgestaan om onze reis richting Warrnambool te starten richting de 12 apostelen.
Het was de bedoeling om in de middag nog even naar Tower Hill te gaan en Port Fairy, daar is echter niets van terecht gekomen......
Aangekomen bij de 12 Apostelen waren we onder de indruk van hun schoonheid. Van de oospronkelijke 12 stuks zijn er inmiddels nog maar 7 over.
Wat daarna kwam vonden en vinden wij nog veel mooier, Loch Ard Gorge is van een oogverblindende pure schoonheid waaruit de kracht van de natuur en het water in het bijzonder blijkt.
We hebben prachtige foto's gemaakt, die vertellen echter maar een klein stukje van wat je hier kunt zien. Kortom we hebben ik weet niet hoeveel stops gemaakt om alles te kunnen zien vandaag en ruim 10 km gelopen, trappen op en af om de mooiste plekjes te bezoeken.
We hebben gezien: de Razorback, Island Archway, Loch and Gorge, Elephant Rock, Loch and wrek site, Muttonbird Island, Mutton Birds Island  Lookout, Thundercave, Broken Head London Bridge en nog vele andere mooie plekken in Port Campbell National Park.
Kees Verhagen, niets te veel gezegd hoor !! wat is dit mooi om te zien.
Moe maar voldaan hebben we rond de klok van 15.00 besloten om naar ons hotel te gaan, daar even de reisverhalen te schrijven en te plaatsen met de daarbij behorende foto's.
Bijna klaar nu, ga dit zo plaatsen en de wat foto's erbij en dan gaan we in het stadje wat eten vandaag.
Morgen naar de Grampians....

1. Golande:
    20 december 2016
    Verbaast me trouwens dat jullie jassen aan hebben!, hoe is de temperatuur?
  2. Marion:
    20 december 2016
    Mooi, lief en geweldig de foto's!
    En wat een lief koppeltje mama en kleine koala he. Je zou ze zo meenemen!
    Kees weet je dat er nu geen tekst boven de foto's staat?
    Kijk weer uit naar het volgende verslag. Marion xx
  3. Jules&Claudia:
    Mooie verhalen..mooie foto's....
    Verder... Veul eten & drinken..
    Enjoy , maar dat lukt wel !
    Ik werd even gestoord door de voordeurbel....
    In 1 vracht een stuk of tig kerst pakketten voor jullie !!!
  4. Golande:
    20 december 2016
    Jammer dat jullie niet meer in het restaurant van Chris beacon hebben gegeten, zou tongstrelend zijn geweest! Maar er komen vast nog mooie gelegenheden! Heerlijk die knuffelkoala's , en zo,leuk dat we op dezelfde grond hebben gestaan en bij de uitkijkposten van de GOR! Het doet ons ook weer onze reis een beetje beleven, heb stiekem ook weer eens ff de foto's erbij gepakt! Op naar de Kangaroos bij boroko downs! Super locatie! One of de best! ( hoop tenminste dat we goed getipt hebben)
  5. Gerrit Tini.:
    21 december 2016
    We zijn niet daar maar krijgen af en toe wel die indruk. En wat betreft het aantal apostelen kwamen ook wij niet verder dan 7. En dan die koala,s wat lief om te zien.