Tweede dag Great Ocean Road Apollo Bay

19 december 2016 - Apollo Bay, Australië

Tweede dag op Beacon Point Villa's ( Apollo Bay)
Gisterenavond onze eerste BBQ gehad, te lang buiten gezeten want het werd koud. Gewoon koud, open haardje aangedaan en potje skipbo gespeeld.
Borreltje en naar bed. Te lang buiten gezeten en dus last van de spiertjes en knietjes gekregen ondanks EMS.

Vanochtend op het terras ontbijtje gehad in het zonnetje. Daarna gereden naar Cape Otway, historische vuurtoren. Op weg daarnaar toe zouden we Koala's moeten spotten en mogelijke ook Kangoroos.
Het klinkt decadent maar je went al snel aan al dat natuurschoon. Wij dus rijden, gedeeltelijk door regenwoud en lanen en bossen met kale bomen.
Deze kale bomen worden niet alleen vanuit  een slecht milieu veroorzaakt maar ook gewoon door bladvreters zoals Koala's.
Enfin aangekomen bij Cape Otway, wat dus een historische vuurtoren is, hadden we al snel in de gaten dat dit een redelijk toeristisch gedoetje was.Waar  je voor een rondleiding door een soort van parkje en uiteindelijk het beklimmen van de toren met als toetje een mooi uitzicht op de rotsen die in schuimde golven staan gewoon 20 dollar pp moet schokken!
Niet gedaan dus, wel even gewandeld door de duinen voor een mooi kiekje.
Daar kwam al snel een eind aan, we werden namelijk opgevreten door de vliegen. Dat is overigens de hele tijd al een soort van plaag hier met veel meer vliegen dan wij gewend zijn.
Onderweg naar Cape Otway zagen we overigens in een schim een kleine kangoroo langs de kant van de weg, kon niet stoppen, dus dat was jammer.
Op de terugweg naar Apollo Bay stopten we onderweg bij een fors aantal geparkeerde auto's die we op de heenweg ook al gespot hadden. Daar hebben we het kadootje van de dag gekregen, Koala's en niet zo maar een Koala nee, een moeder met een kleintje.... Wat hebben we een paar mooie plaatjes gemaakt! Vervolgens zagen we er nog een paar in de bomen hangen, dus Koala's gezien vandaag? Jazeker.
Gezien het grote aantal vervelende vliegen besloten niet in het regenwoud te gaan wandelen maar naar Apollo Bay te gaan , kopje koffie drinken en kijken of we wifi konden scoren om ons verhaal van gisteren te plaatsen en de foto's natuurlijk. Dat is gelukt zoals jullie hebben kunnen merken. Daarna even boodschappen gedaan en terug naar onze plek om te lunchen en daarna naar het strand, athans, dat was de bedoeling, ook daar werden we namelijk opgevreten door de vliegen.....
Uiteindelijk terug naar onze plek gegaan, waar het nu begint te waaien en dan zijn die kl vliegen weg. Vanavond weer wat lekkers op de BBQ en morgen naar Warranambool waarbij we onderweg de wereldberoemde 12 Apostelen gaan zien......

1. Bep:
    20 december 2016
    Wat mooi allemaal ( behalve die vliegen dan . En die koala's om op te vreten
  2. Gerrit Tini.:
    21 december 2016
    Schitterend wat een mooie reis maken jullie!