Great Ocean Road Adventure

18 december 2016 - Apollo Bay, Australië

Australie van Melbourne via Great Ocean Road naar Apollo Bay
Zondag 18 December.

Hi allemaal, dit verhaal zal iets later binnen komen dan normaal, komt doordat we op de plek waar we zitten zero wifi hebben. De plek is echter zo mooi dat dit per direkt is vergeven.

We zitten in Beacon Point Ocean View Villa's. Kijk maar ff of Booking.com en dan hoef ik niets meer uit te leggen.

Nu even de dag van vandaag met jullie delen.
Vanmorgen bij Hertz de auto opgehaald, was slechts 10 minuten lopen van ons hotel in Melbourne. Daar aangekomen om 09.00 uur was het al erg druk met ophalen. Er stond een aardige rij mensen te wachten en het duurde en duurde weer zolang omdat die gasten  de mensen van alles aan proberen te smeren.
Uiteindelijk was ik aan de beurt en ik zei meteen dat ze al die prachtige aanbiedingen in haar zak kon steken omdat wij alles al in Nederland hadden geregeld. Probeerde ze toch nog een " voordelige " fuel deal aan te smeren en een mooie upgrade van 20 dollar per dag..
Enfin we waren zo klaar en de vriendelijke dame vertelde mij waar de auto stond. Ik daar naar toe en die bleek dus op de 5e verdieping te staan van een parkeergarage. De auto gevonden en naar de uitgaan dus, langs zulke smalle gangen en onmogelijke bochten. Daar kon een auto nauwelijks door en dat was ook te zien! Voor mij reed, nou reed!, zeg maar gerust kroop een "ouder" echtpaar naar beneden met een snelheid van ongeveer 1 km per uur. Duurde dus even. Goed uiteindelijk er uit, in no time bij hotel, Jacqueline opgeladen en weg richting Geelong en de Great Ocean Road.
Pakweg een km of 10 voor Geelong was een informatie stand over de Great Ocean Road. Daar werden we allervriendelijkst ontvangen door ene David die op zijn oude dag mensen op weg hielp en informeerde over de must see's op de GOR ( Great Ocean Road) Die begint bij Torquay en daarna via Anglesa naar Lorne. Bij Anglesa moesten we volgens David van de weg af naar een Golfbaan die vergeven zou zijn van de kangaroos. Zo gezegd zo gedaan, echter toen we daar aankwamen was er geen Kangaroo te zien, alleen maar golfers! Wat wel kon was een guided tour a 10 bucks en dan zou je oog in oog komen staan met die jongens. Dat hebben we niet gedaan, wel een paar foto's gemaakt! Leuk voor Wim, zie je waar je op moet letten als je golft in Australie.
Ook nog gesproken met een " hete aardappel in de strot stel " uit Nederland.
Die vonden die Australiers maar niks, helemaal niet open, hoe zou dat toch komen? Zero % zelfreflectie dus.
Goed, wij weer verder ondertussen bijkomend van deze spannende bypass op weg naar Lorne. Leuk stadje, ff gestopt en lekker verse sausage roll voor de lunch gehad. Is een saucijzen broodje, weegt echter een pond per stuk en zit echt vol met lekkere sausage ( worst).
Ondertussen op verschillende plaatsen gestopt en prachtige plaatjes gemaakt. Wat een mooie weg, echt de moeite waard om te rijden. Een van die plaatsen was Split Point Light House, mooie vuurtoren en en al even mooie plaatjes geschoten.
Goed we waren op weg van Lorne naar Apollo Bay en halfweg zouden we moeten stoppen volgens David ( onze adviseur weet je nog?) bij Kennett River. Daar moesten we stoppen want daar kon je papegaaien  voeren en die zouden dan op je arm, hoofd en schouders komen zitten en.. er zouden Koala's in de bomen zitten, niet een maar wel 20 stuks verscholen in het groen.
Nou, wij kwamen aan bij een parkeerplaats met een cafe genaamd Koala, dus we dachten, dit moet het zijn!
Ook zagen we een eindje verderop een hele groep mensen allemaal druk in de weer zijn. Wij er op af dus en al snel zagen we dat al die mensen een zakje met vogelzaad hadden en dat inderdaad die knotsgekke vogels op je arm en hoofd komen zitten als je ze maar voert. Die mensen van cafe koala lachen zich kapot, kopen vogelzaad in voor een paar dollar en verkopen het tegen de goudprijs omdat aan die vogels te laten voeren die zich vervolgens helemaal vol vreten, mooie tip voor Wakker Dier.... Wij waren er dus zo klaar mee en waren net van plan om te draaien, Spot Jacqueline een Koala, echt waar... Niemand had het beest gezien behalve dan Jacqueline ( dat rijmt dus)
En.... op onze eerste dag op pad zien we dus een Koala, cool !!
Wij weer verder op onze rit langs de GOR, richting Apollo Bay, eerst even in het centrum boodschappen gedaan voor de komende dagen, vanavond BBQ aan steken... .
Uiteindelijk aangekomen op die plek waar we nu zitten en wat is ie mooi, te mooi om waar te zijn. Prachtige " villa" met alles erop en eraan op een dito prachtige plek met uitzicht op de oceaan. Zo dit was de dag van vandaag, geen wifi. wel een verhaal. Gemaakt onder het genot van een glaasje wijn en nu ga ik de BBQ aansteken en een lekkere Australische steak klaar maken met dito sausjes en worstjes mmm feestje....

1. Marion:
    19 december 2016
    Inderdaad mooi stekkie! Daar mag je je reisverslag wel even voor laten liggen, genieten wij gewoon wat later.
    Ik miste wel wat foto's van jullie "villa" ben daar toch ook nieuwsgierig naar hoor!
  2. Loek:
    19 december 2016
    Tjonge Jonge wat een prachtige reis met veel natuur om jaloers op te worden
    Maar jullie hebben het verdient dus geniet ervan
    Aan food komen jullie ook niets te kort en de ogen van jac zijn ook goed (koala)
    Dus geniet en groetjes uit Loon op Zand
  3. Golande:
    19 december 2016
    Ja over beacon point hebben we toch niet overdreven hè? Geweldige accommodatie met super restaurant!! En die koala's zitten een stukje verder bij otway national park! Maar ja als je dit leest zijn jullie daar alweer voorbij denk ik!! In ieder geval komen de twelf apostels in zicht!! Super! En dan op naar de volgende locatie!! Bij boroko downs zie hè zeker de kangeroos! Tot op je terras!! Geweldig leuk genieten!!
  4. Kees Verhagen:
    19 december 2016
    Een schitterend begin. Maar morgen, Langs de Twelve Apostles en Lord Arch Gorge een
    streling voor je ogen. Geniet ervan.
  5. Marion:
    19 december 2016
    In Rothbury, Nee Soith wales, zitten ook veel kanga's!
    Ik krijg van 2 kanten verhalen en foto's uit Australie. Kennissen uit Engeland zitten dus in Rothbury. Wat een toeval he
  6. Bep:
    19 december 2016
    Wat mooi allemaal om te watertanden hoor. Zo mooi natuur woh , lekker verder genieten . En als ik enkele mede volgers ( bofkonten) zo hoor komt er nog veel moois op jullie pad H&B
  7. Gerrit Tini.:
    19 december 2016
    Geweldig verhaal en ook wij genieten van de prachtige natuur foto's.
  8. Golande:
    19 december 2016
    Nog ff jullie accommodatie opgezocht! Toch niet dezelfde als waar wij hebben gezeten, dat was Chris beacon point villa's! Denk wel mss van dezelfde eigenaar! Het restaurant is ook van Chris beacon! Enjoy!!
  9. Inge:
    19 december 2016
    Wauw wat gaaf allemaal!! Ziet er super uit!