Onze reis naar Melbourne

15 december 2016 - West Melbourne, Australië

Hallo allemaal, daar gaat ie dan. We zijn op dinsdag de 13e December gezellig een beetje wezen shoppen in onze " oude " stad Utrecht. Eind van de dag zijn we naar Schiphol gegaan, hebben onze auto weer bij de vrienden van King Parking achter gelaten en lekker snel door de incheck en veiligheidscheck heen gegaan want het was uitzonderlijk rustig op Schiphol. Stilte voor de storm denken wij zo maar.

Enfin, prima verzorgd door de KLM op weg naar Shanghai. Wij hadden bij het inchecken geen instapkaart voor de trip van Shanghai naar Melbourne gekregen, dit moesten we terplaatse regelen volgens de incheckbalie medewerkster.

Dit gaf me al een klein beetje een onbehaaglijk gevoel, ik heb het graag allemaal geregeld. Goed, we zijn dus prima op weg gegaan en onderweg onstond er al enige verwarring bij het KLM personeel gezien de vragen die ik had over de procedure op Shanghai. Dat waren minpunten voor onze Royals, dit moeten ze tenslotte gewoon weten.

Aangekomen op Shanghai werden we naar de transferbalie geloodsd van Eastern China Airlines, daar aangekomen vroegen de dames om een instapkaart !! Die we niet hadden weet je nog ? . Nadat we uitleg hadden gegeven moesten we naar een nieuwe   rij waar we vervolgens na veel 5en en zessen onze instapkaarten kregen.

Toen we dit voor elkaar hadden gingen we vrolijk op weg naar de vertrekhal. We gingen het hoekje om en ik zag meteen dat we opnieuw door security heen moesten.

Daar gaan onze flessen whisky die we op Schiphol hadden gekocht inclusief de door de KLM aan ons verstrekte KLM huisjes voor mijn collectie.

En jawel hoor, onze ijverige Chinese douane en security mensen hadden het zo in de gaten en dat was dus inleveren geblazen.

Waar die mensen echter niet op hadden gerekend was dat Jacqueline als een robuuste Schot met bravour onze Whisky aan het verdedigen was en dat ze dit niet zou laten gebeuren.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb mijn 2 KLM huisjes achter moeten laten en Jacqueline heeft haar 2 flessen gewoon mee aan boord gekregen.

Daarnaast heeft dit alles ervoor gezorgd dat onze wachttijd aanIenlijk sneller om was dan we dachten.

Dit was deel een van de reis de rest komt morgen inclusief onze eerste dag in Melbourne.

1. Anja en Roel:
    Lieve Jacqueline en Kees,

Wat moet ik lachen om het verhaal. Zo herkenbaar. Ik zou het niet anders dan Jacqueline hebben geregeld. Ik zeg: goedgeregeld Jacqueline! Op naar fantastische ervaringen die we heel graag lezen zodat ook wij een beetje met jullie meereizen en genieten van de prachtige ervaringen. Enjoy!
  2. Nelly en Nicole:
    15 december 2016
    We zitten hier in jullie huisje jullie eerste verhaal te lezen. Kan niet anders dan dat dit bij jullie gebeurd, hahaha.
    Veel plezier daar en groetjes van ons ;-)
  3. Marion:
    He U2
    als het maar drank is he Jacqueline! en dan te bedenken dat Kees de echte whiskydrinker is!! Chapeau.
    het echt avontuur is dus meteen al begonnen. veel plezier en laat ons meegenieten van jullie avonturen. we kijken er naar uit. liefs marion xx
  4. Gerrit Tini.:
    15 december 2016
    Geweldig spannend begonnen en op naar het volgende avontuur.
    Groetjes.
  5. Jules & Claudia:
    Haha, die Jacqueline!
    Wie is hier nou de 'daadkrachtige'!!!
  6. Inge:
    15 december 2016
    Als ze maar kan onderhandelen, voldoet weer helemaal aan de verwachtingen:)
  7. ELlen:
    31 december 2016
    Beste jacqueline en Kees,
    Wat een verhaal ha ha.
    Jullie een mooie reis en wie weet zien we elkaar gauw in...queenstown. You never know!! Geniet geniet
    Xx Ellen