Eerste dag Down Under

15 december 2016 - Melbourne, Australië

Hoi allemaal, hier zijn we dan met onze eerste dag down under.....

De reis met Eastern China Airlines is verder goed verlopen behalve dan dat die stewardessen bijna geen Engels kletsen en je met een enorme snelheid vol willen proppen zodat ze de rest van de nacht rust hebben.....

Enfin, half uurtje te vroeg geland en daarna alles bij elkaar 45 minuten moeten wachten todat de gate vrij was. Uiteindelijk gelukt, snel door de paspoort controle heen, geholpen door aardige mensen. Even, heel even paniek omdat we dachten dat onze koffers er niet waren, stonden nog boven, dus toch goedgekomen.

Met de taxi naar ons Hotel, Oaks William Street, mooie kamer( konden we gelukkig meteen in) prachtig uitzicht over de stad, helemaal goed.

Heerlijk ff douchen de reis er af schrobben en dan even de stad vast verkennen en wakker blijven vooral wakker blijven. Het weer is prachtig, onbewolkt, frisse wind maar in de zon.... lekker.

Druk druk druk, en dan met die jetlag kaart lezen, valt niet mee. Gelukkiig worden we wel 3 keer aangesproken door aardige Australiers die vragen of ze even kunnnen helpen. In een oud winkelcentrum staan we even stil bij een vitrine vol met prachtige taarten. Blijkt dus de oudste en beroemste tea room van Australie te zijn, stamt nog uit de tijd dat Melbourne de rijkste stad van de wereld was, kwam in die tijd door de goudvelden rondom de stad. Dit werd ons verteld door een aardige Australier die ook tegen ons aan begon te kletsen en een Nederlander van oorsprong bleek te zijn. Hij kwam uit Breda. Aardig aardig...

Mooie stad volop in kerstsfeer, erg vreemd met dit weer en korte broeken, shirtjes en slippers.

We hebben vast een impressie en die doen we er vast bij, morgen echt op pad, nu boodschappen gedaan, flesje wijn en wakker blijven, vooral wakker blijven....

1. Kees Verhagen:
    Hoi,
    Ja,ja, verre reizen. Vliegen blijft altijd spannend, maar met een mooie vrouw aan je zijde
    waar altijd wel geluid uitkomt, is geen berg te hoog en raak je meestal wel ongeschonden
    door de douane. Fijn dat de reis verder voorspoedig verloopt.
    15 december 2016
    Nou wel weer spannend dus! Houdt je scherp! En eerste herkenning voor ons, in die tea room hebben wij ook gezeten!! Erg leuk!!! Veel plezier!!
  3. Corrie schreppers.:
    Klinkt goed allemaal. Vooral die vitrine met gebak. Goed begin om de kilootjes op peil te houden. Wakker blijven moet voor jou toch geen probleem zijn jaq. Nachten wakker llggen soms.
  4. Jose:
    15 december 2016
    Blij iets te horen schitterd die verslagen van jullie probeer ze steeds te lezen Jacgueline en Kees op avontuur
    Lijkt me een gezellig boekje worden.
    Sucses en tot !!!!
  5. Gerrit:
    15 december 2016
    Prachtige verslagen. Leest heel plezierig. Kun je goed. Altijd al gezegd nog eens een boek te schrijven.
    Gelukkig weer veilig aangekomen. Het genieten is begonnen.
    15 december 2016
    Wat fijn dat jullie al genieten en weer spannende dingen hebben ervaren , zie het helemaal voor me zo levensecht beschrijf je het Kees . Dat beloofd ons lezers nog wat de komende tijd . En geweldig dat je via Wordfeud mee krijgt dat jullie goed zijn aangekomen. Lang leven de WiFi
    Lieve broer en zus , geniet ze en tot gauw weer , we kijken er naar uit . H&B
    15 december 2016
    Wakker blijven voor zulke slechte slapers geen probleem. En zoveel te beleven dat je alles wilt zien... Geniet!
    Wakker wakker blijven zal niet meevallen maar wanneer jullie gaan slapen met die fles wijn achter je kiezen weet je voorlopig van de wereld niets meer af.