Queenstown

9 januari 2017 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Camperdag 6
Van Te Anau naar Queenstown.
Hi allemaal, vanmorgen de boel weer bij elkaar gepakt, camper afgetankt en vol goede moed op weg naar Queenstown. Het weer was heel aardig en we speelden al met de gedachte om onze zonnebrillen op te gaan zetten. Hier hebben we echter nog even mee gewacht! Je moet de goden niet verzoeken, toch ?
Onze reis vandaag is slechts een dikke 150 km en we zouden er normaal gesproken rond de middag al weer moeten zijn. We hebben hier een camping geboekt voor 1 nacht alhoewel we eigenlijk 2 nachten op de planning hebben staan. Ons gevoel zegt ons echter hier voorlopig maar een nacht te gaan staan. Dat was een goede keuze, het waarom lees je zo wel.
Wij spelen met de gedachte om morgen door te rijden naar Wanaka en misschien wel naar Haast. We willen dit doen omdat de tocht vanaf Queenstown naar de Franz Jozef glacier een lange tocht is die misschien wel noopt tot 7, a, 8 uur rijden en da's langehoor !
 Als we dus naar Wanaka of Haast rijden dan smeren we dit uit over 2 dagen en kunnen we boodschappen doen onderweg. Wordt de komende dagen wat
Onherbergzamer dus hamsteren! Terug naar vandaag, zoals gezegd vertrokken we met goed weer en hebben we de hele tijd mooi weer gehad. We hebben de south Scenic road gereden, een weg die je helemaal langs het meer naar Queenstown brengt, een onwaarschijnlijk mooie weg met vele vergezichten. Hebben we natuurlijk plaatjes van.
En Inderdaad rond 11.30 uur waren we in Queenstown, hartstikke druk en de camping hier slaat er wel een slaatje uit. De plaatsen zijn onbeschoft klein te noemen, maar hij staat wel gewoon vol. Maar ja, in het Centrum, 400 mtr lopen van het meer, tja! Enfin plaatsje opgezocht en geparkeerd. Wij vervolgens naar het stadje, mooi centrum hartstikke druk en prachtige boulevard en tuinen waar we door hebben gewandeld. Het begon weer te regenen, dat hield gelukkig op na een tijdje en daarna is het prachtig weer geworden. Ik zit nu in mijn korte broek buiten mijn verhaal te schrijven en dat is hier in NZ nog niet gebeurd.
Queenstown is de meest populaire plaats bij buitenlandse bezoekers en is daardoor van een slaperig stadje uitgegroeid naar een toeristenplaats waar het het hele jaar druk is. En dat kun je zien. Wintersport en zomersport gaan hier naadloos in elkaar over. Gelegen aan het prachtige lake Walatipu, voor de verandering eens een meer dat gevoed wordt door gletsjers en niet door regenwater.
Wat het morgen gaat worden horen jullie vanzelf, nu eerst een visje op de BBQ voor Jacqueline...
Zitten nu bij Starbucks aan een Frapucinno en cappucinno, wifi op de camping is zwaar ( mag ik niet zeggen) en dus even uitgeweken om toch maar te kunnen posten! En lopen is goed voor de spijsvertering ook al is het maar 1 km op en neer.