Van Queenstown naar Makarora

10 januari 2017 - Makarora, Nieuw-Zeeland

Camperdag  7
Van Queenstown naar Makarora.
Hoi allemaal, zoals jullie weten hebben we gisteren de dag afgesloten met prachtig weer. Dit hebben we vandaag maar even gecontinueerd. Wat een prachtige dag hebben we gehad!
Het besluit om naar Wanaka te rijden was al genomen, daar zouden we dan boodschappen doen en bekijken of we nog verder zouden rijden.
Wij dus op weg en net buiten Queenstown werden we geconfronteerd met een gloednieuwe superstore. Dus jullie snappen hem al, eerst even boodschappen gedaan. Daarna weer richting Wanaka, dat kon op 2 manieren, via de State Highway 6 of via de Crown Range Road en dat scheelde maar liefst 45 km. Dus wij via de Crown Range Road. Later las ik dat dit de hoogste weg van NZ is! Die hebben we dan toch maar mooi gepakt. Deze weg loopt gedeeltelijk langs lake Hawea en het laatste stuk naast Lake Wanaka. Het laatste meer ligt overigens op meer dan 900 mtrt hoogte.
Wat een ongelofelijk natuurschoon leverde dit weer op, je zou zeggen: krijg je niet genoeg van al die meren en bergen? Nee is het antwoord, dit is zo mooi en puur, daar raak je niet op uitgekeken.
Aangekomen in Wanaka, is dit inderdaad een kloon van Queenstown, alleen een slag kleiner en wat rustiger. Het was desondanks door het mooie meer wel druk aan het meer. Wij de camper geparkeerd en in het zonnetje een cappucinno genuttigd. We hebben toen ook maar besloten om door te rijden naar Makarora. Dit plaatsje ligt nog een km of 65 verder richting Haast en 10 km van de Haast Pass af die we morgen over moeten om de West Coast te bereiken op weg naar de gletsjers.
We hadden via de camperapp een camping gezien die wel redelijk zou moeten zijn en anders waren er op papier nog wat minder uitgeruste campings in de buurt. Zo gezegd zo gedaan en onderweg op een mooie plek met prachtig uitzicht ook nog even gelunched buiten !!
Aangekomen in Makarora, was deze camping wel goed geoutilleerd maar de aanleg en locatie was helemaal niks. Besloten dus om een paar km verder te rijden, konden altijd nog terug.
Staan nu op een prachtige plek met stroom! Alleen het is allemaal wat minder onderhouden. Betalen ook de helft, dus dat scheelt ook. Ongelofelijk dat zo'n mooie plek op deze locatie zo slecht wordt onderhouden. Zal zijn redenen wel hebben en uiteindelijk zit er toch aardig wat volk op deze plek.
Aan brandstof overigens geen gebrek hier je kunt zeker elke 100 km wel tanken.
Deze post komt overigens later, simpelweg omdat we geen bereik  hebben hier.
Morgen dus over de Haast Pass en richting Fox Glacier... wordt ook een mooi verhaal denk ik. Nu eerst ff genieten van prachtig zomerweer in deze onwaarschijnlijk mooie omgeving.
Vanavond aan de BBQ....

1. Gerrit Tini.:
    11 januari 2017
    Jammer genoeg was die handzaag te groot om als souvenir mee genomen te worden. Maar de foto er van is ook een mooie herinnering. En ja de foto,s laten ook weer prachtige natuur zien.
  2. Inge:
    11 januari 2017