Melbourne Dag 3

17 december 2016 - West Melbourne, Australië

Hallo allemaal, even nog terug naar gisteren avond. zijn we naar de Docks gelopen en daar bij een Japans restaurant gegeten. Het zat afgeladen vol met Aziaten, moest  dus wel goed zijn dachten wij en dat was het dus ook. volgegeten met oesters en andere leuke visdingetjes zijn we later  nog even langs de docks gelopen, was een lekker zwoel avondje en we hebben nog wat plaatjes gemaakt van Melbourne by Night!

Vandaag na een goede nacht weer op pad gegaan voor ons 3e dagje Melbourne en we hadden besloten voor cultuur te gaan. Wij dus naar Parliamenthouse gegaan waar je gratis rondleidingen zou krijgen. We zijn tenslotte Nederlanders dus erop af dus. Helaas op zaterdag gesloten, die ambtenaren hier werken dus ook al niet

Vlakbij was ook de St.Patrick Kathedraal dus daar naar toe gelopen door een klein mooi parkje. Bij de overigens prachtige kathedraal aangekomen even stil gestaan bij en een kaarsje opgestoken voor de mensen die niet meer bij ons zijn maar wel bij onze trouwe volgers hoorden. Mijn zusje Wilma en zwager Cor, we hebben er eentje opgestoken en opgepakt zullen we maar zeggen.

In de buurt ook nog het prachtige Windsor hotel waar alle beroemdheden en regeringsleiders wel een keertje hebben geslapen.

Melbourne heeft overigens ongeveer 4 miljoen inwoners, er wonen 80 verschillende nationaliteiten en er worden 170 talen gesproken, hoe dat zit dat weet ik niet zal wel iets met Fries, Limburgs, en bijvoorbeeld Welsh, Scottisch etc etc te maken hebben.

Besloten rond te gaan zwalken en zijn terecht gekomen in de Chinese wijk, later ff frapucino voor Jacqueline gescoord bij Starbucks en daarna via omzwervingen terecht gekomen bij de luxe winkeltjes en restaurantjes aan de South River Side, leuk leuk.

Vandaag ook weer een km of 10 op de teller, was gisteren overigens bijna 16 km.

We hebben het gehad, Melbourne was leuk, maar we kijken uit naar morgen, gaan we de auto ophalen en op weg naar de great ocean road.

Plaatjes van vandaag komen er weer aan en morgen krijgen jullie weer een update van onze eerste reisdag door Australie

Nog even dit, als je de foto's bekijkt en je klikt deze aan of tikt er op ( Ipad ) dan krijg je de tekst te zien die erbij hoort.

1. Kees Verhagen:
    17 december 2016
    Je maakt een mooi verslag kees, waar haal je de tijd hiervoor vandaan.
    Het lijkt wel of we zelf weer door Melbourne lopen.
    Geniet ervan. Groetjes uit een druiliger Nederland.
  2. Gerrit Tini.:
    18 december 2016
    Prachtige foto's. Wij hebben zo een mooie indruk van Melbourne gekregen.
    Groetjes.