Melbourne dag 2

16 december 2016 - West Melbourne, Australië

Gisterenavond zijn we op ons appartement gebleven, hebben een hamburger in elkaar geflanst, fles champagne soldaat gemaakt want je moet het levem vieren nietwaar.

Op de labtop naar Penoza gekeken  ( ja Philo!), en onze ogen open kunnen houden tot ongeveer 22.30 uur. We zijn gaan slapen en ik werd rond de klok van 5.30 uur wakker. Erg goed vond ik, Jacqueline ronkte door tot 7.30 uur en vond dat ze " kort" had geslapen , zich niet realiserende dat ze zo ongeveer een wonder had verricht met de hoeveelheid slaap in de eerste nacht.

Vandaag dus op pad in Melbourne, hier is het openbaarvervoer in het centrum gratis door middel van prachtige oude trams. Ook de hop on hop off bus kost slechts een paar Euro voor 2 dagen reisgenot.

Vandaag als eerste naar de Docklands geweest een in ontwikkeling zijnde havengebied met prachtige in aanbouw of afzijnde moderne gebouwen. Midden in het centrum een shopping centrum en een Reuzenrad van 110 mrt hoog van Hollandse makelij. Hier was het niet zo spannend en al snel zijn we gaan wandelen richting water en het Etihad stadium , soort van Amsterdam Arena maar dan in Melbourne .

Al lopende en de route volgend kwamen we voorbij winkeltjes, boulevards en een kerstman in een brandweerauto.

De bus weer opgepikt en via Queen Victoria Gardens terecht gekomen in Lonsdale, het "oude" Melbourne met prachtige straatje vol met restaurantjes en winkeltjes met ditjes en datjes.

De tram terug gepakt, halfweg uitgestapt, was bloedheet in dat ding en weer terug naar ons hotel. Morgen alweer de laatste dag in Melbourne.

Nu gaan we douchen en een lekker stukje eten...

1. Maartje Smulders:
    16 december 2016
    Klinkt allemaal goed Kees en Jacqueline! Nog veel meer moois te zien en te beleven de komende weken, dus geniet ervan samen!
  2. Danielle Noot:
    16 december 2016
    Kijk jullie zijn al aan het acclimatiseren ;-)
    Fijn dat t vervoer zo goed geregeld is in deze stad!
    En op slippers is december zullen jullie ook niet elk jaar mee gaan maken dus... een goede nachtrust en fijne dagen nog.