Grampions naar Victor Harbor

23 december 2016 - Victor Harbor, Australië

Hi, had geschreven niets te melden vandaag maar dan toch even een snelle, Vanmorgen werden we wakker, erg vroeg en daar stonden al die Kangaroos voor de deur... Snel foto's gemaakt en ik heb ze al aan onze foto's op de site toegevoegd.

Goed, ff snel ontbeten en op pad naar Victor Harbor, is een kleine 6 uur rijden en daar slapen we een nacht op een country club, zodat we morgenvroeg de ferry naar Kangaroo Island kunnnen pakken. Was prachtig weer vandaag, zijn met zon weg gereden en in benauwde hitte aangekomen. Onderweg was het 39 graden celcius.

Hier nu zo rond de 35 graden.... inmiddels is de bewolking open gebroken en is het niet zo benauwd meer.

Even het stadje in geweest en vast wat kerst inkopen gedaan ! Heel vreemd bij deze temperatuur daarna nog ff rondgezwalkd, biertje en wijntje op terras gedronken en ons afgevraagd wanneer nou het seizoen begint hier, het is harstikke warm, daags voor de kerst, niemand op het strand en de helft van de winkels en restaurantjes is nog dicht.

Victor Harbor staat bekend om zijn Walvis spotten, maar ook dolfijnen en pinguins kun je hier spotten op Granite Island waar je overigen met een echte paardentram naar toe kunt.

Helaas is de tijd voor spotten van April tot en met Juni, dus we zijn te vroeg of te laat maar net hoe je het bekijkt.

Morgen weer verder, ferry naar Kangaroo Island, kerstinkopen en dan kerstavond en kerstmis aan het strand....

1. Bep:
    23 december 2016
    Mooi mooi mooi allemaal en zomaar een hele kudde kangaroe in je voortuin . Wat wil je nog meer Geniet ze verder een fijne kerstmis voor jullie wij lopen achter met onze reis naar Suriname . 1 uur vertraging Druk vlieg verkeer . ✈️✈️✈️
  2. Inge:
    23 december 2016
    Wauw wat vet zeg!
  3. Gerrit Tini.:
    24 december 2016
    Genoeg kangaroos gespot en.....twee geheimzinnige gedaantes.