Kerst 2016 Emu Bay Australie

25 december 2016 - Emu Bay, Australië

Zalig en vrolijk Kerstfeest,
Ik zit ons reisverhaal  deze keer te schrijven in een schaduwrijk hoekje bij ons appartement in Emu Bay op Kangaroo Island. searenity  place is de naam.
Het is hier bloed en bloed heet.

Op de dag voor kerst zijn wij vertrokken vanuit Victor Harbor richting Cape Jervis waar we de Ferry zouden moeten hebben om 10.00 uur. Half uurtje voor inchecken daar zijn zou het moeten doen.
We waren echter vroeg wakker en dus ook vroeg weg. Over lege wegen gereden naar Cape Jervis waar we ruimschoots op tijd aankwamen.
De tijd dodend heeft Jacqueline nog even staan kletsen met een ander NL stel en zoals we weten, wist ze na dit gesprekje zowat alles van die mensen tot en met kleur ondergoed en schoenmaat.
Enfin heerlijk overtocht van een klein uurtje over een diepblauwe zee met een al even blauwe hemel. Uit de wind op het dek heerlijk toeven.
Nadat we gearriveerd waren op Kangaroo Island moesten we nog ruim een uurtje richting Kingscote, daar is NL een grote supermarkt en zouden we de rest van de kerstinkopen kunnen regelen.
Zo gezegd zo gedaan en vervolgens nog een kleine 20 minuten rijden naar Emu Bay waar we te gast zijn bij Searenity met uitzicht over de oceaan.
Daar aangekomen werden we ontvangen door de aardige eigenaars die hier hun dromen hebben waargemaakt. Nadat ze allebei heel lange als Rangers en office medewerkster hadden gewerkt voor wat wij staatsbosbeheer zouden noemen en onder andere een dikke 10 jaar daarvan op Kangaroo Island hadden gewerkt was het hun droom om hier iets neer te zetten met gastenverblijven waarvan ze zouden kunnen leven. nou dat is gelukt het plekje is helemaal top en 100% in orde.
Het is hier heet, echt heet aan het water wat verkoeling maar zodra je daar vanaf loopt pffff. Toen we gisteren aankwamen hebben we nog even overlegd wat we zouden gaan doen. Vandaag 1e kerstdag is immers alles dicht ( ook hier) we hebben besloten in ieder geval naar Seal Bay te gaan, de enigste plek in Australie waar nog l Seals en Seals Lions in het wild voorkomen. Vroeger barste het van die beesten hier en op de andere kusten van Australie. De schattingen zijn dat er in Australie wel een dikke 500.000 seals zijn gevangen voor hun pels en dat er op Kangaroo Island wel 200.000 zijn gevangen en afgeslacht ( doodknuppelen ) om de pels niet te beschadigen.
Nu zijn er naar schatting nog een 10.000 stuks hier. Het instituut voor onderzoek naar die beesten hier is het hele jaar geopend en onder begeleiding mag je dan mee het strand op zodat je ook nog wat leuke plaatjes kunt scoren. Hebben we dus ook gedaan. Daarna weer terug naar Emu Bay via Kingscote om nog ff te tanken. Weer een dik uur rijden, en dan gaan we aan kerstavond beginnen, zonder Robert, zonder boom ( grote) want we hebben wel een paar kleintjes en andere versieringen, zie foto's plus het feit dat het 30 graden plus is. i am dreaming of a white Christmas is hier dus een echte droom...
Nog even gewandeld naar de pier hier en het haventje en daar nog wat onverwachte plaatjes kunnen maken.
Weer terug bij ons appartementje lekker gekookt, vandaag was het mijn keuze menu en morgen dat van Jacqueline.
Het was lekker en om een uur of 9 in de avond werd het te fris en zIjn we naar binnen gegaan. Nog even met de kids op facetime gezeten die allemaal druk in de weer waren met de aanstaande kerstdagen. Jeroen heeft de honeurs overgenomen dit jaar en chocolade mousse gemaakt puur en witte nog wel! Inmiddels via filmpjes vernomen dat dit alllemaal prima is gegaan...
Wij gaan vandaag naar een soort van dieren parkje waar alle Australische dieren te bewonderen zijn en er ook wat shows worden gegeven. Dit is het enigste wat open is vandaag! Dus dat gaan we doen. naar het strand heeft geen zin, dat hou je nog geen 5 minuten uit,.....
Mooi dit was hem voor vandaag, allemaal veel plezier de komende dagen.
Morgen gaan we weer op pad om te eindigen in Adelaide vanwaar we op de 27e naar Sidney vliegen.

1. Marion:
    25 december 2016
    Van hieruit een goede Kerstmorgen!
    nou rondlopen in mijn korte broek (als ik die al een zou hebben!) da's overdreven, maar koud nee helemaal niet. Witte Kerst, och ook wij blijven daar over dromen. Zo zie je dat aan de andere kant van de aardbol veel mensen dezelfde droom hebben.
    Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat je geen kerstgevoel kunt hebben als het zo warm is. maar gelukkig kun je dat gevoel wel oproepen met je kleine kerstboompjes en grote strik he.
    foto's en video zijn weer heel mooi. Is dat nou jouw verdienste Kees of I phone 7 plus?
    ik kan wel zeggen dat het een leuk begin van de morgen is dus keep it up Kees.
    groetjes, fijne Kerstdagen en tot het volgende verslag. Marion xx
  2. Golande:
    25 december 2016
    Vrolijke en zonnige kerst gewenst! Fijn dat de traditie chocolademousse ook zonder jullie doorgezet wordt! XX ons
  3. Annelies:
    25 december 2016
    Hey Jacqueline en Kees. Hele fijne (en warme) kerstdagen. Fijn dat jullie zoveel genieten!!! liefs❤️ Annelies
  4. Marianne:
    25 december 2016
    Goedemorgen nog fijne kerstdagen ,en wat is het toch genieten van al de dieren en de natuur en het houd niet op.liefs van ons
  5. Nellie Antonius:
    25 december 2016
    Hele fijne kerstdagen en de traditie van de mous gaat gewoon van vader op zoon!
  6. Hans en Marian Tuerlings:
    25 december 2016
    Hallo Jacqueline en Kees.
    Hartelijk bedankt dat we mee mogen genieten van jullie fantastische reis. We vinden zowel de teksten als de foto's als de filmpjes geweldig. De felicitatie voor Yvonne is aangekomen. We wensen jullie alvast het allerbeste toe voor 2017.Groetjes.
    Geniet er samen van!
  7. Gerrit Tini.:
    26 december 2016
    Het blijft genieten van jullie reis! Prachtige foto,s en wat aan de koude kant??
    Groetjes.