Eerste Camperdag in NZ

4 januari 2017 - Omarama, Nieuw-Zeeland

Camperdag 1
Hi allemaal,
Vanmorgen na een prima nacht ondanks de 2 uur tijdverschil goed geslapen en op tijd weer op, om 8 uur bij de camperverhuurder zijn. Opgehaald door een aardige taxichauffeur die al 28 jaar in NZ woont. Is leraar geweest en kwam oorspronkelijk uit Australie.
Bij de grote beving van 2011 is hij zijn hele huis en hebben en houden kwijtgeraakt. Was goed verzekert en dus weer een nieuw huis.
Enfin, bracht ons eerst naar het verkeerde adres en daarom rekende hij wat minder. Fooi gegeven dus!
Goed we kwamen binnen bij de " beste" camperverhuurder APOLLO STAR RV!, we melden ons dus aan. De aanwezige dame bracht ons naar een computer en vroeg vervolgens of we daar alles in zouden willen vullen terwijl alles notabene op de bevestiging stond. Goed, wij toch aan de gang, begeeft die computer het. Wij melden dit,  zegt een andere inmiddels aangekomen dame: even wachten hoor ben nu bezig! Jullie begrijpen wel dat mijn toch al redelijke Engels ( al zeg ik het zelf) wel heel erg duidelijk werd. Jacqueline heeft vervolgens een paar formulieren ingevuld. Het eerste vrouwtje had inmiddels door dat het niet goed zat en werd wat behulpzamer. Goed, papierwerk klaar, naar de camper toe en terwijl Jacqueline vast begon met uitpakken en inrichten, kreeg ik uitleg over water en gasbijvullen en vervangen. Stroom aansluitingen en water aan en afvoer en als klap op de vuurpijl toilet reinigen en bijvullen. We vroegen een kaart met goede campings die we zouden krijgen en in plaats daarvan kregen we advies om een APP te downloaden met daarin alle
Informatie over campings, dumpstations etc etc.
We mochten daarvoor hun wifi gebruiken.Lukte niet en na veel gedoe kwam ik erachter dat hun wifi downloads blokkeerde. Lekker handig.
Vervolgens vroeg Jacqueline waar de verschillende service punten zaten om te wisselen van linnen, water bij te vullen etc. Zo stond het in onze bevestiging althans. Kregen we te horen dat er slechts 2 service punten zijn. Christchurch en Auckland. Ofwel begin en eindpunt. Jacqueline steigeren natuurlijk en uiteindelijk hebben we dus reservesets mee gekregen. Moeten we ff met Disma over kletsen strakjes. Uiteindelijk na het inrichten op weg naar de supermarkt en volle bak gehaald. Om 11.45 uur waren we op weg naar Twizel en het regende en het was koud! Op enig moment 7 graden celcius. Toch ff wennen aan het rijden en het gerammel. Veel wind vandaag dus behoorlijk moeten sturen. Hebben geen ervaring met inrichten van dit ding,zal dus de komende dagen nog wel veranderen. Na een uurtje of 2 rijden werd het weer wat beter en reden we langzaam de bergen in met als eerste stop Lake Tekopa. Prachtig, daarna door naar Twizel weer prachtig meer Lake Pukaki. Hier info opgevraagd en 2 commercieele camping adressen gekregen. Eerste Adres: vol,2e adres alleen plaatsen zonder elektro. Dus toch volle campings hier, nog naar gevraagd in NL, reserveren was niet nodig,dus toch! Via mijn appje een camping in de buurt opgezocht en gebeld! Plaats en er dus naar toe! In Omarama zitten we nu! Net gegeten gewandeld, en we gaan onze routes voorbereiden, willen niet elke dag zoeken. Nog een beetje herinrichten, aantutten en wennen aan het campingleven, want dat is het tenslotte gewoon weer. Over een weekje horen jullie of het ons bevalt of niet.....

1. Golande:
    4 januari 2017
    Nou nog niet zo' n goed begin dus! Veel succes zou ik zeggen, maar achter het stuur staat je goed!
  2. Nellie Antonius:
    4 januari 2017
    Gaat weer niet allemaal goed, zie je wel. Maar goed je hebt vac dus rustig aan. Tot nu toe wen schitterende reis,dus nu zal het ook weer prachtig zijn. Geniet er van
  3. Marion:
    4 januari 2017
    Vanuit Tilburg een goede morgen!
    tja misschien is Disma wel heel blij met het bezoekje wat jullie zullen brengen. kunnen ze zelf hun papieren ook aanscherpen. maar gelijk heb je, als je iets doet of doorgeeft doe het dan ook goed!
    Terug naar het camping leven moet voor jullie niet moeilijk zijn (of natuurlijk wel na zo'n lange tijd). denk maar even terug aan die tijd en je zit zo weer in de mood!
    Om te zorgen dat jullie het Tilburgse niet vergeten lijkt het me wel iets om een update te doen over het wel en wee van onze stad.
    nou daar gaat ie dan. In het centrum loopt de bouw van Primark gestaag; zover ik heb kunnen constateren ligt half V&D (of misschien nu wel helemaal) plat. Dus ook dat gaat gestaag verder!
    Wagnerplein verbouwing gaat prima. Het wordt nu een heus winkelcentrum! Tenminste als de nieuwe en oude panden verkocht c.q. verhuurd gaan worden. Zul je zien dat ook wij in Noord dan kunnen shoppen. Een ding is zeker er komt een Action, dus drukker zal het ook wel worden.
    Een andere bouwplaats! In de Kalverstraat ligt een weiland waar men misschien units gaat bouwen om daar met name Poolse arbeidskrachten te huisvesten. Het gaat om ongeveer 200 mensen. Jullie zullen begrijpen dat de hele buurt er flink tegen in opstand wil komen. op dit moment worden er brieven door juristen aan de gemeente gestuurd en is het afwachten geblazen. Omdat Noord al zo zwaar belast is (met armoede en wat dies meer zij) is het geen goede zaak dat dit er nog eens bijkomt. Wordt vervolgd.
    Het weer is momenteel dan net als bij jullie 7 graden en nat; zal misschien een paar dagen weer gaan vriezen maar dan is ook dat weer over.
    Verder kan ik meldem dat het met iedereen die wij samen kennen goed gaat en dat de meisjes van de aquafit graag op de hoogte gehouden worden. HEb ik uiteraard geen problemen mee!
    tot zover de update, wie weet volgt er nog een voordat jullie weer thuis zijn. Liefs Marion xx
  4. Marianne:
    4 januari 2017
    Hallo , ja ja dat is even wennen maar alles komt goed .Op sommige campings plaatsen heeft iedereen een eigen sanitair en een wasmachine. Waar jullie nu doorrijden, niet te veel naar de bergen kijken want deze staan vol met schapen ,de natuur is hier prachtig.
    De camper heeft ook zijn charme, en je bent er zo aan gewend .Verder wensen wij jullie veel reis plezier en geniet .