Dag 4 Naar John en Te Anau

7 januari 2017 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Camperdag 4
Hi, wordt een beetje eentonig maar het weer is nog steeds zwaar klote hier.
Gisterenavond weer de hele avond binnen gezeten en vannacht kacheltje weer aangehad. Jacqueline redelijk en ik goed gepit. Vanmorgen redelijk op tijd opgestaan, ontbeten, en op pad door de zeikende regen naar mijn neef John in Waitahuna waar ze een kerk hebben gekocht met anderhalve hectare  grond. John ( Jan) is met pensioen gegaan en de kerk willen ze naar hun zin inrichten en het land gebruiken om self surporting te kunnen zijn. Het was ongeveer een uurje sturen en slechts een dikke 40 km omrijden voor ons om even aan te wippen en een bak koffie te doen. Nou van die kerk kunnen ze hun levenswerk gaan maken, daar is nog wel het een en ander aan te verhapstukken. Maar dat is de way of life hier zoals John zei. Meer layed back minder stress en veel sneller tevreden. Bij ons moet alles aan de buitenkant spick en span zijn en hier gaat het om de echte quality of life!
We hebben een paar uurtjes over van alles en nog wat zitten praten was gewoon leuk maar we wisten ook dat dit bezoekje het eerste en het laatste zou zijn. We hebben elkaar immers meer dan 30 jaar niet gezien en per toeval is het zo uitgekomen dat we elkaar vandaag zagen. Dus was gewoon leuk om even te doen.
Volgens John is dit overigens de slechtse zomer sinds tijden. Normaal rond deze tijd is hier alles bruin en de temperatuur zo rond de 25 graden.
Lenie en Hans die hier begin december waren hebben ook slecht weer gehad. Volgens de locals moet het hier volgende week mooi weer worden.
Na een uurtje of 3 zijn we verder gegaan op onze weg naar Te Anau in het fjordland, het mooiste stuk van NZ zeggen de mensen hier zelf. We hebben veel regen gehad onderweg en het was koud. De weg zelf was easy to drive terwijl ik verwacht had dat die moeilijk zou zijn. Aangekomen hier is het een prachtige camping op een juweel van een locatie aan het meer van Te Anau.
Leuk dorpje en alles voorhanden. De temperatuur was inmiddels opgelopen tot wel 16 graden ! Maar geen wind. We hebben lekker buiten gezeten met een glaasje wijn en een kaasje. Daarna even een wandeling gemaakt naar en langs het meer. Terwijl ik dit schrijf regent het weer en nu ik klaar ben is het weer droog. Ik ga koken, morgen gaan we cruisen op de fjorden en moet het volgens iedereen hier de mooiste of toch een van de mooiste dagen worden van onze reis.
Dat verhaal komt dus morgen......

1. Marion:
    7 januari 2017
    Vanuit Tilburg een goedemorgen. voor jullie natuurlijk goedenavond en dan nog wel op het schip. ben benieuwd wat dat voor een verhaal gaat brengen maar geniet vooral van alle prachtigs wat je ziet.
    nooit geweten dat Nieuw Zeeland zoveel prachtige meren heeft en wat ik ook ontzettend mooi vindt zijn de foto's van die oude bomen. Hoe kunnen ze zo worden he. Blijkt wel dat een boom, naarmate hij ouder wordt, alleen maar mooier wordt.
    Ik geloof niet dat we dat van ons mensen kunnen zeggen haha!
    Wij hebben sneeuw en extreme gladheid door ijzel! Uiteraard hartstikke veel ongelukken gebeurd ondanks dat er al vanaf gisteren volop gewaarschuwd wordt en code oranje wordt afgegeven! Men zegt zelfs dat je de weg niet op moet gaan als het niet perse moet. Nou ja perse,misschien niet, maar we zullen toch moeten eten nietwaar.
    Vanavond hadden wij een etentje en ja dat wordt afgeblazen dus toch verstandig van ons.
    Het is wel mooi zo'n net wakkere witte wereld/\
    Nu voor jullie hopen dat het eindelijk wat beter weer wordt, kou hebben is niet prettig.
    Liefs Marion xx
  2. Jeroen:
    7 januari 2017
    Het kan inderdaad altijd nog kouder. Hier ligt er sneeuw!! Maar ja, t is dan ook winter. Geniet vandaag en hopelijk snel wat meer zon voor jullie.
  3. Gerrit Tini.:
    8 januari 2017
    Nu het daar toch fris is zelfs koud, beleven jullie ons weer een beetje mee. Prachtige knuffel boom!!