Camperdag 3 Otago Peninsula

6 januari 2017 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Camperdag 3.
Hallo allemaal, vannacht hebben we goed en warm geslapen ondanks de nog steeds aanwezige kou buiten.
Gisteren ook de ingebouwde BBQ gebruikt, prima ding. Resultaat lekkere steak.
Vanmorgen opgestaan en ontbijtje gemaakt voor Jacqueline. Daarna bakje koffie en rond een uur of 9 weggereden. Vandaag blijven we in de buurt van Dunedin. We hebben besloten om als eerste vandaag Otago Peninsula te gaan bezoeken en dit schiereiland ( want dat is het) helemaal af te rijden naar het uiterste puntje.Dat kan met de camper maar via 1 weg die langs het eiland helemaal naar de punt loopt en gemiddeld een metertje ruimte heeft aan de zijkant alvorens je de oceaan in kukelt. Dit gaat ook nog eens gepaard met pittige stijgingen en dalingen en ontelbare bochten. De reistijd over ongeveer 35 km is dan ook zo'n anderhalf uur....Portobello Road mooie naam voor een mooie weg want de natuur is erg mooi.
Op dit uiterste puntje met de naam Taiaroa Head zit een kolonie van reusachtige albatrossen die wel een spanwijdte kunnen hebben van 3 meter.
Ze zijn de grootste vliegende vogels ter wereld en kunnen een snelheid halen van meer dan 100 km per uur. Die vogels vliegen de hele wereld rond voordat ze hier op dit punt nestelen en een ei in de 2 jaar leggen. Wij hebben veel informatie en films en dergelijke kunnen zien in het observatie centrum. De vogels zelf hadden er vandaag geen zin in. Dit geldt overigens ook voor het Pukekura Blue Pinguens Centre hier, zoals jullie inmiddels weten zijn die beesten alleen in de nacht actief. Bij het op heltzelfde punt gelegen Pilot Beach is een kolonie pelsrobben actief en daar kon je naar toe lopen en redelijk in de buurt komen.
Hebben we dan ook gedaan en was leuk om te zien en hebben we natuurlijk plaatjes van.
Wij zijn er denk ik zo'n anderhalf uurtje geweest en totaal 3 uur heen en terug maakt dat je al gauw een uurtje of 4-5 bezig bent.
Ondertussen was het weer verbeterd en zijn we teruggereden naar Dunedin waar we de rest van de middag door het stadje hebben gezwalkd en het steeds mooier weer werd. Uiteindelijk de jassen uitgedaan en  zo maar in het zonnetje rondgelopen. Nog wat boodschapjes en weer terug naar de camping. Daar hebben we de cruise die we gaan maken aanstaande zondag in Te Anau bevestigd en de camping voor Queenstown geboekt dan is dat ook gebeurd. Inmiddels zitten we binnen, de zon is weg, en het is weer wat frisser geworden.
Morgen richting Te Anau maar eerst ff een bakje koffie halen bij John, gebeurd ook niet elke dag.....

1. Golande:
    6 januari 2017
    Al veel gezien en gedaan in korte tijd , Jammer van het weer! Ik dacht echt dat het daar nu beter zou zijn. En ja, met de dieren is het altijd natuurlijk maar net treffen of ze zich laten zien! Maar je hebt nog ff de tijd!!!! Komt vast goed! Al met al veel indrukken! Geniet ervan en vooral van elkaar!
  2. Jules&Claudia:
    Hey buurtjes..
    Da's af en toe afzien of nie.
    Hoe ist met de kleine smiley ?
    Kees .... Hoe zou het zijn als er geen KOFFIE was ?
    ENJOY.
  3. Marion:
    6 januari 2017
    He he, ik heb het zo druk met feestjes dat ik nog niet heb kunnen reageren en ja, dan kan niet want ik reageer iedere keer. misschien wel omdat ik het net als Kees leuk vindt om te schrijven.
    Hier is het ook koud, zelfs code oranje voor vanavond maar ja wij zitten in de winter en bij jullie moet het zomer zijn. Wie weet heb je binnen no time een heerlijk zonnetje.
    Net wat je zegt. Dieren laten zich niet leiden. Kan hun wat schelen dat jullie betaald hebben om ze te zien. waarschijnlijk krijgen zij echt niet wat extra's te eten!
    Kwam ik ook niet als ik toch niets meer zou krijgen. Geef ze eens ongelijk.
    He niet zoveel inspiratie vandaag (feestjes? borreltjes?) dus ik stop er maar snel mee.
    tot heel snel xx