Op weg naar Manilla met gratis zeebevingen

8 maart 2023

We zijn gisteren begonnen aan onze ruim 4 daagse reis naar Manilla, mijn verhaal is overgekomen gisteren, de foto’s nog niet allemaal. Internet is hier erg traag. Gaat dus in etappes gebeuren. Ik zit nu met mijn zieke hoofd in de disco om daar de QR codes op te halen die we nodig hebben voor de Philipijnen. dat is inmiddels weer gelukt. Ziek hoofd heb ik gisteren opgelopen omdat ik voor in de auto zat en vol de airco op mijn gezicht had. Was dus gisterenavond al aan het snotteren en heb vannacht niet zo best geslapen maar heb nu 4 dagen om uit te rusten !. Gisteravond zaten wij net na 12 uur nog in de bar toen het schip ineens verschrikkelijk begon te trillen en te schudden, was net of hij tegen een ijsberg aan was gevaren maar dat kan niet in een zee van 29 graden. Wij schrokken ons kapot en zeker toen het even laten nog eens gebeurde. Onrust op het schip, mensen aan de telefoon, mensen bij de receptie, en dat begrijp ik ook, je zou maar net liggen te slapen….Nadat we de boel even in de gaten hadden gehouden toch maar naar onze hutten gegaan en daar ging de intercom en de kapitein vertelde ons dat er waarschijnlijk een aantal zeebevingen waren geweest die deze vibraties zoals hij ze noemde hadden veroorzaakt. Alles was echter OK zei hij en we konden met een gerust hart gaan slapen……is niet echt gelukt maar dat kwam niet door de zeebevingen…. hebben we ook weer mee gemaakt nietwaar ?

1. Inge:
    8 maart 2023
    Hé jakkes, lijkt me akelig inderdaad. Rustig aan dan deze dagen xxxx
  2. Bep:
    8 maart 2023
    Jeetje dat is effe schrikken. Gelukkig nu alles weer rustig hoop ik. Kees rustig aan en neem je tijd om op te knappen.
  3. Mieke:
    8 maart 2023
    Heel angstig lijkt me zoiets!! En schrikken natuurlijk!! Gelukkig allemaal goed afgelopen!
    En Kees, te hopen dat je snel opknapt, want ziek zijn kun je niet gebruiken op zo'n reis!! Heel veel beterschap!!
  4. Jeroen:
    8 maart 2023
    Jeetje, dat lijkt me schrikken zeg. Rust goed uit en dan hopelijk weer helemaal opgeknapt voor het volgende deel van jullie reis.
  5. Golande:
    8 maart 2023
    Wow! Spannend! Gelukkig hier bij gebleven zeg! Maar wel mooi beeld op de foto’s van de natuur en de cultuur daar!
    Gauw beter worden! ❤️‍🩹
  6. Marion:
    8 maart 2023
    Brr akelig lijkt het me ook! Gelukkig allemaal meegevallen.
    Neem de rust en wat paracetamol Kees en hopen dat het snel overgaat.
  7. Ria Blaakenburg:
    8 maart 2023
    Wat een beleving weer allemaal pfff super eng , nu ffff bijkomen ben zuinig op jezelf hé 🍀en dan weer lekker verder genieten ga jullie goed genietvan het ☀️🛳 genieten wij van de 🌨☃️ Haha
  8. Kees:
    8 maart 2023
    Dat is wel schrikken,Gelukkig is het meegevallen ,maar je schrikt wel ,Nu maar uitrusten daar zijn jullie wel aan toe .
  9. Corrie schreppers.:
    8 maart 2023
    Gelukkig loos alarm. Maar toch. Nu even lekker bijkomen en opknappen en dan de avonturen weer tegemoet gaan. Groetjes.
  10. Gerrit Tini.:
    8 maart 2023
    Die zeebeving mooi mee genomen.
  11. Thea:
    13 maart 2023
    Beterschap Kees. En lijkt me wel schrikken geweest met die bevingen.