Onderweg naar Madeira

8 januari 2023

Kleine update van vandaag zondag 8 januari op weg van Barcelona naar Madeira. We varen westelijk in de richting van de straat van Gibraltar met een zeegangetje van zo rond de 30 km per uur. Vanavond rond de klok van 23:00 uur zullen we de straat van Gibraltar passeren en de Atlantische Oceaan opgaan richting Madeira. Het weer is vandaag wat minder dan vandaag. We hebben net na de lunch een dekwandeling gemaakt van een klein uurtje zodat we wat beweging hebben gehad.  Ik heb vanochtend even gekeken nadat ik van Kees(je) had gehoord dat Marcel een app op hun Ipad had gezet zodat ze ons zouden kunnen volgen. Dat klopt dus en de app die ik gevonden heb heet “My ship Tracking” als je die download en vervolgens als zoekopdracht ingeeft de MS Poesia komt de locatie van onze schuit te voorschijn, zie je waar we varen met welke snelheid we varen en hoe druk het op het water is. Ongelofelijk dat dit allemaal kan. Ons schip heeft op deze kaart een blauwe kleur , dus daar moet je dan op klikken .Vanavond hebben we onze eerste Gala Avond met aansluitend de kennismaking in het Theater met de kapitein en zijn management team. vervolgens hebben we een galashow in het theater. Helaas is het weer op Madeira naar het schijnt inmiddels wat minder geworden ( koeler) en zullen we temperatuur waar we naar hunkeren even in de wachtkamer moeten zetten.

1. Kees Verhagen:
    Knap eigenlijk dat dat allemaal .ik schrijf alles Marianne liefs
  2. Inge:
    Gaaf! Gaan we downloaden. Goede reis
  3. Tieme:
    8 januari 2023
    Jammer dat het weer wat minder is maar alsnog leuk om jullie verhaal te lezen. De schipnaam is overigens niet MS Poesia maar MSC Poesia ;).
  4. Marion:
    8 januari 2023
    ga zeker proberen om de app te downloaden. Is misschien leuk voor de achterblijvers op de sportschool Jacqueline haha!
    jammer dat het frisser wordt maar zo lang het droog is kun je nog van alles ondernemen. op naar het bloemeneiland Madeira. Liefs Marion xx
  5. Bep:
    8 januari 2023
    Hoi heb de app inmiddels ook , indruk wekkend hoor. Na een heerlijke wandeling op jullie bootje 😉 een fijne gala avond !! Geniet ze . Hopelijk toch redelijk weer in Madeira .
  6. Thea:
    9 januari 2023
    Ik ga het morgen ook proberen om de app te downloaden. Veel plezier nog.
  7. Ria Blaakenburg:
    9 januari 2023
    Wat gezellig allemaal , veel vermaak zo te horen en het ☀️ Gaat zeker komen voor jullie , houden wij hier de ☔️nog ffff vast 😜
  8. Gerrit Tini.:
    9 januari 2023
    Wij gaan die app ook downloaden geniet maar van jullie wandelingen op het dek. 🌹🌺