Cabo San Lucas , Mexico

1 februari 2023 - Cabo San Lucas, Mexico

In het uiterste zuidpuntje van ‘t Mexicaanse schiereiland Baja California ligt Cabo San Lucas. Het wordt door veel Amerikanen gezien als een van de mooiste badplaatsen van Midden-Amerika. En dat weten ze maar al te goed! Cabo San Lucas zit in de zomer bomvol met Amerikaanse studenten die daar hun Springbreak vieren. Dit doen ze met uitbundige feesten op het strand, in mooie clubs en op dure jachten die in de haven liggen. Ook rijke jetsetters komen graag in de Mexicaanse badplaats om hun vakantie te vieren. Naast de studenten en jetsetters kan je er ook beroemdheden tegenkomen. Zij vinden het heerlijk om op Cabo San Lucas te chillen en te feesten. Je begrijpt het al: het is een geliefde plek onder vele Amerikanen en ook veel cruiseschepen leggen hier dus aan. Ook wij, wij zijn vanochtend hier aangekomen en wij hebben hier onze walvisjacht excursie geboekt. Om 10:45 uur gaan we op pad om een poging te wagen om een glimp van deze geweldige dieren op te vangen. Kirsten en Tim zitten een bootje eerder op de oceaan vandaag en gaan dus ook op jacht net zoals vele anderen hier het water opgaan om te snorkelen, duiken, The Arch te bekijken ( de moeite waard) met dolfijnen te zwemmen of zoals wij op walvis jacht gaan. Van december tot en met april zitten er in deze warme wateren honderden walvissen die hun jong ter wereld brengen er een paar maanden mee rondzwemmen hier en dan gaan migreren naar andere zeeën op deze aardbol. Met name de jonge walvissen kunnen dan kapriolen vertonen zoals springen, met hun staart of vinnen slaan en flink spuiten. Nou een aantal dingen hebben we wel gezien vandaag, moeders met hun jong en een beetje spuit en duikwerk maar geen jump’s. Daar moet je echt geluk mee hebben. Wat we ook hebben vastgelegd is een groep zeehonden op de steigers hier en daarnaast wat idiote pelikanen die allerlei kapriolen uithaalden en zo brutaal als de pest zijn. Er liggen hier ook wel wat jachten van het betere soort, de jetset van de USA vindt dit zoals gezegd ook wel een leuke plek om te verblijven. Het Jacht van Jeff Bezos  de oprichter en eigenaar van Amazone heeft hier zijn bootje liggen en een eindje verder ligt nog een werkboot van hem, althans volgens Jan en het schijn dat ie er daar 2 van heeft. Wij hebben daarna nog wat door het stadje gewandeld en hebben nog een kerstbal met walvissen erop gescoord, vonden we wel toepasselijk. We zitten nu op het dek, een beetje beschut, het is hier namelijk bijna de hele dag bewolkt geweest en de temperatuur is aan het zakken, we krijgen nu nog een zeedag en dan zijn we in San Diego, daarna weer een zeedag en dan zijn we in San Francisco waar twee dagen zullen blijven en waar het momenteel een graadje of 14 is, lekker om te wandelen daar, dat dan weer wel. Morgen dus geen post denk ik dat komt dan in San Diego wel weer…..bye bye Mexico