Sydney

31 december 2016 - Sydney, Australië

Sydney......

Eindelijk zijn we in Sydney aanbeland, gisteren de 30e december vroeg vertrokken uit de Blue Mountains. Alles ging uitermate voorspoedig hier, geen traffic want het is vakantie dus ook geen files. Zelfs in de tunnels onder Sydney geen verkeer en geen files, heb dat tijdens mijn eerdere trips dit jaar ( kan nog net ) wel eens anders gezien. Dus... we waren met een dikke anderhalf uur op plaats van bestemming . Oaks Goldsbrough vlak bij Darling Harbour een favoriet haven gebied hier met ontelbare restaurantjes en winkeltjes. We waren natuurlijk te vroeg hier, bagage in de kluis en vervolgens de auto naar Sydney Airport gebracht, daar waren we ook zo klaar. Met de trein naar Cricular Quai, sta je direct midden in het centrum recht tegenover de brug en het opera house. Was dus meteen genieten voor Jacqueline. Het was hartstikke druk en er lag ook nog eens een groot Cruise schip voor de wal. De voorbereidingen voor oud en nieuw waren al in volle gang. Overal podia, geluid etc etc.
Goed, even de buurt verkent en gekeken naar de lokatie van restaurant Aria van Chef Matt Moran. Hier hebben we afgesproken met Nick de zoon van Phillip en Lisa zijn vriending. Is weer eens iets voor ons, kennen heel die mensen niet, zitten notabene in Sydney en gaan dan eten in een top restaurant op een topplek. Vlak voor het Operahouse en met uitzicht op de brug. Of die zoon van Phillip is loaded, of hij stuurt de rekening naar Pa of hij is gewoon gek. Daarover later meer.
Dat restaurant was dus gemakkelijk te onthouden en wij besloten om van Circular Quai naar ons appartement te gaan lopen, was volgens Google ongeveer 40 minuten. Zo gezegd zo gedaan, via Georgestreet en marketstreet de brug overgegaan naar Darling Harbour. Wat een leuk gebied zeg.. ook dit bruist aan alle kanten en onderstreept mijn en ook Jacqueline's gevoel dat Sydney een ongeloofelijke leuke stad is om te vertoeven.
Redelijk makkelijk naar ons Appartement gelopen, we konden naar binnen, bagage opgepikt en hup naar nummer 336. Dit gebouw is een oud wol pakhuis wat op een wat " vreemde" manier is ingericht. Soort van paardenstallen in een gebouw noemt Jacqueline het. Klinkt erger dan het is. We hebben een huiskamer, keuken, badkamer, slaapkamer en wasmachine en droger ( heel belangrijk zoals jullie weten) het ziet er allemaal netjes uit.
Bovendien is hier in Sydney met oud&nieuw niets betaalbaar meer als je hier al van betaalbaar kunt spreken.
Wat wel klote is, is de wifi, weer heeft een of andere lul of lullin van een manager besloten om een ingewikkeld wifi systeem te regelen wat dan vervolgens gewoon niet werkt. In plaats van gewoon 10 dollar per dag meer te rekenen per appartement en het gewoon goed te doen. Zit dus nu gewoon mijn verhaal te schrijven in Birkenhead Point shopping center onder het genot van een lekkere cappucinno.
Goed, even bijgekomen dus, lekker douche genomen en besloten om ook weer !! Terug te lopen naar het Operahouse voor het diner met Nick en Lisa.
Wij waren al vroeg daar dus ff rondgelopen en het cruiseschip zien vertrekken en wat al nog niet meer....
Om 19.30 uur het restaurant binnen en even later waren daar Nick en Lisa.
Aardige mensen, Nick lijkt in niets op zijn vader behalve dan een passie voor wijn en eten! Lisa is een heel aardige en mooie jonge Nieuw Zeelandse van origine met wat India's bloed in haar aderen en dat kun je zien. Nick is een craftsmen hier en is smid! Maakt dus bijzonder smeedwerken en Lisa is een soort van secretaresse Kennen elkaar 5 jaar en voor allebei 2e relatie.
Lang verhaal kort, was gezellig doch oppervlakkig ( logisch) eten was prima maar niet in verhouding tot de poen, zal wel met de locatie te maken hebben denk ik zo ??
Nick had een bijzondere wijn uitgekozen, was ook lekker en was van een van de wijngaards waar hij een abbonnement  op heeft en volgens hem was die wijn moeilijk te krijgen. Nou de wijn was lekker. Op de vraag of nog mee gingen naar een whiskey bar hebben we vriendelijk nee gezegd.
Bij het formele stukje van wie nou wat ging betalen, weet je het wel denk ik, Nick en Lisa hebben de wijn betaald en wij Chef Moran......
Weer zijn we terug gewandeld en gisteren dus derhalve maar even 17 km gelopen in 30 graden plus. Moe doch voldaan zijn we in ons appartement aangekomen, nog even wat gedronken en de luiken dicht. Ik loop nog op pillen maar heb het toch prima vol weten te houden. Goed geslapen en vanochtend plan de campagne gemaakt, vandaag shoppen en wifi scoren. Vanavond gaan we om 09.00 uur PM naar Darling Harbour, daar is vuurwerk voor de kids en daarna gaan we door naar Barangaroo park voor de grande finale.....
Allemaal vast fijne oudejaarsdag en avond maar vooral een mooi, gezond en voorspoedig 2017 toegewenst vanuit deze bijzondere plek.
Jacqueline en Kees

1. Bep:
    31 december 2016
    Woh wat een locatie fijn dat Sydney zo prettige stad is speciaal om daar nu te zijn op zo'n moment , fijne jaarwisseling en wensen wij jullie van uit Suriname vooral een mooi en gezond 2017 waarin jullie reis een mooi begin is om verder te gaan te reizen naar Nieuw Zeeland .
    Hier zijn ze al dagen aan het knallen . En gaan wij geleidelijk aan ook richting de jaar wisseling wat met Familie gevierd zal worden . Veel liefs van ons H&B
  2. Carel van bemmelen:
    Mooie verhalen! Mooie jaarwisseling. Carel
  3. Golande:
    31 december 2016
    Heerlijke stad, zou er zo kunnen wonen! Ik denk wat is dat gebouw bij de foto van de rocks, is natuurlijk dat cruiseschip! Flinke jaap zeg! Dat wandelen van darling harbour naar circulair quai is toch echt wel flink eind zeg met 30 graden en bewolking! Pfff daar hadden wij taxi genomen! Hi hi ! En dan Aria, is inderdaad bijzondere plek om te dineren! Een van de beste in Sydney! Maar wel erg duur wanneer je denkt uitgenodigd te zijn en dan toch de dollars op tafel moeten komen! Vandaag een bijzondere dag voor jullie, hier begint de laatste dag van het jaar net, en bij jullie al vijf uur in de middag! Heel veel plezier van de oud tot nieuw viering en proost en gezondheid voor het nieuwe jaar! XX ons.
  4. Inge:
    31 december 2016
    Mooie avonturen weer, lachwekkend ook... Geniet van de jaarwisseling die vast ook heel bijzonder zal zijn daar!!
  5. Marion:
    31 december 2016
    Nou dat klinkt en ziet er uit als een geweldige stad inderdaad.
    ook hier weer te zien dat oud en nieuw goed samengaan, terwijl australie eigenlijk nog een nieuw land is he. Ik kan me zo voorstellen dat je je daar echt lekker voelt.
    Knap Kees, op tabletten hup lopen! Goed dat ze die hebben anders zou je toch wel het een en ander gemist hebben.
    Geniet van de jaarwisseling, voor jullie al dichtbij voor ons nog wat verder.
    Ik denk dat het hier afwachten is met het vuurwerk, het is namelijk nu nog (8.30) vrij mistig.
    Geniet, kijk je ogen uit en doe verslag!!!!
    liefs marion.
  6. Gerrit:
    31 december 2016
    Prachtige verhalen en foto's. Veel plezier.
    Mooie jaarwisseling en een gezond 2017 ook namens Herma die ook geniet van jullie verhalen
  7. Dennis:
    31 december 2016
    Coole trip hoor !!! Fijne jaarwisseling daar!
  8. Kees Verhagen:
    31 december 2016
    Sydney een geweldige plaats om daar te kunnen vertoeven.
    Op dit moment dat ik dit schrijf staan jullie al bij de brug voor het vuurwerk. WIj wensensen jullie veel reisplezier in het nieuwe jaar en zeker veel gezondheid toe in 2017.
  9. Carry:
    31 december 2016
    Bij jullie al nieuwjaar. de beste wensen voor 2017 en geniet nog van de reis.
    groetjes van het paneermeelmeisje
  10. Marion:
    31 december 2016
    Zo nu ook even via deze weg een heel gelukkig, maar vooral gezond 2017 toewensen.
    geniet verder nog en ik heb gezien dat ook Ferry Corsten in Sydney is.
    iets meegekregen van zijn muziek???
    Marion xx
  11. Gerrit Tini.:
    31 december 2016
    Prachtige stad Sydney. Op het moment dat wij reageren is het bij jullie al 2017. Vanuit Woerden een voorspoedig en gezond 2017.
  12. Jose:
    31 december 2016
    Leuke foto s van sydney en jullie beide we wensen jullie een goed uiteinde daar in de verte
    Vanavond gaan we naar corry oud en nieuw spelen zal ook wel weer lukken .zetten jullie je beste d
    Beentje maar voor voor de volgende wandeling goed bezig,!!!
    Vele groetjes van loek en josé
  13. Nellie Antonius:
    Fijne jaarwisseling en een goed en liefde vol 2017