Happy New Year

1 januari 2017 - Sydney, Australië

Happy New Year,
Velen van jullie hebben ons al een bericht gestuurd en of gesproken en wij op onze beurt hebben onze beste wensen naar de andere kant van de wereld gestuurd voorzien van een plaatje voor zover we dat voor elkaar konden krijgen.
Toch langs deze weg nog een keertje: veel gezondheid en een gelukkig en mooi 2017 wensen wij iedereen toe.
Gisteren hebben wij dus de once in a lifetime NYE viering hier in Sydney mee mogen maken en het overtreft je stoutste verwachtingen. Wat een event en wat een plek.
In de ochtend zijn wij met de bus nog even naar een shopping mall geweest en wat leuke dingen weten te verzamelen, daarna even de lunch genuttigd en vervolgens terug naar ons appartement .Op onze terugweg zagen we reeds mensen op dekens en met picknick manden zitten in de buurt van Darling Harbor. Jongelui waren aan het sjouwen met koelboxen en wodka met jus aan het mixen om het vervolgens als alcohol free stuff in de alchohol vrije zones naar binnen proberen te krijgen.
Dat is overigens goed geregeld hier, wat zeg ik, alles is goed geregeld hier. De hele stad gaat plat. Goed wij hebben dus eerst nog ff een filmpje gekeken en rond de klok van 18.30 zijn we naar Darling Harbor gelopen, wisten daar een tafeltje te bemachtigen en hebben daar op het 21.00 vuurwerk gewacht waar we overigens om 19.00 en 20.00 uur al een voorproefje van kregen. Rond 21.00 kon je over de koppen lopen en het vuurwerk was toen al fantastisch. Zal proberen dat te visualiseren met plaatjes al zal dat denk ik niet gaan lukken net zoals de rest van de avond.
Nadat het Darling Harbor avontuur voorbij was, hebben we ons door de massa geworsteld en toen we eenmaal over de brug waren ging het prima. Over Kings Wharf langs het water richting Barangaroo gelopen met duizenden andere mensen. En pet af hier voor organisatie. Aangekomen op ons gereserveerde Barangaroo plekje gezocht naar een plaatsje met uitzicht op de brug. Zaten naast een gezin dat er vanaf 15.00 een familiebijeenkomst  had en om 18.00 zijn ze op de plek naast ons ( of liever gezegd ; wij naast hun) komen zitten. En dan zijn het hier nog betaalde plaatsen.
Elders is het wie eerst komt eerst maalt en dan moet je er dus nog veel eerder zijn. Enfin om 18.00 uur zat het al vol, wij hebben slinks dit leuke plaatsje weten te bemachtigen. Mooie plek en de foto's en filmjes zullen en of hebben dit al laten zien.
Ga straks proberen een indruk te geven van de mafheid om ons heen, van de atmosfeer en van het overweldigende vuurwerk, met geen pen te beschrijven en niet te pakken in een foto of filmpje, daarvoor gebeurt er veel, en echt veel te veel.
En dan is het met 15 minuten afgelopen en gaan een dikke 500.000 mensen weer uit elkaar en ieder vervolgd zijn of haar weg, even was er een groot moment van saamhorigheid en nu weer verder met de allerdaagse dingen..van 2017!!
Het was mooi, en we hadden het zeker niet willen missen. Vandaag is alles dicht hier en gaan we naar Bondi Beach, vandaar uit gaan we een flinke leuke wandeling maken als aftrap voor het nieuwe jaar.
Mooie dag nog allemaal.

1. Inge:
    2 januari 2017
    Wauw bijzonder hoor! Wat een belevenissen!!!
  2. Bep:
    2 januari 2017
    In een woord : WOHHHHhhhhhhhhh.prachtige kiekjes en die van Jacquline springt er uit geweldig
  3. Golande:
    2 januari 2017
    Geweldig leuk zeg! Wat een ervaring!