Van National Park naar Rotorua

22 januari 2017 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Camperdag 19
Van National Park naar Rotorua
Hi allemaal, een paar van jullie weten dit al, de meesten echter niet. Gisteren werden alle codes voor het weer hier zo rood als maar zijn kan.
Storm, zware storm werd er voorspeld met grote hoeveelheden regen. Inderdaad werd het zo tegen een uur of 9 in de avond erg vervelend en heb ik de camper naar een wat meer beschutte plaats gereden.
Wij waren bang dat ie anders om zou kiepen, zo ging het te keer. Toen kregen we slagregens op de zijkant van de camper en bleek er een raampje niet helemaal dicht te zijn, lekkage dus. Zit dus een lek.
Tegen de ochtend werd het wat beter, besloten te gaan ondanks harde wind.Jacqueline eerst nog snel even de was gedaan. Wij weg en toen we in de buurt van Taupo kwamen werd het zowaar droog. De rest van de dag heeft zich afgespeeld in afwisselend zon en stevige buien.
Wij zitten nu in Rotorura het geothermische centrum van NZ, het stinkt hier naar rotte eieren vanwege de zwavel.
Vandaag zijn we zoals eerder gemeld op ontdekkingstocht gegaan door het geothermische landschap en wat hebben we weer mooie dingen gezien. Als eerste kwamen we tegen Huka Falls, mooie waterval. Daarna zijn we terecht gekomen bij Wai-O-tapu thermal wonderland. Dit gebied beslaat zo'n 18 vierkante km, waarvan slechts een klein gedeelte wordt gebruikt en open is voor toerisme. De kleurenvariatie in het gesteente wijst op de aanwezigheid van veel mineralen.
Groen- Arsenicum, oranje-antimonium, paars-mangaan, wit-silicum,geel/roze-zwavel,rood/bruin-ijzeroxide en zwart-koolstof.
Te veel gezien om op te noemen, kijk even op: http://www.waiotapu.co.nz dan krijg je een beeld van dit bijzondere natuurwonder.
Te veel om allemaal via foto's en een video te delen, maar we doen ons best.
Morgen nog een dag in dit gebied, gaan we nog naar Hell's gate en mogelijk nog een bad nemen in een van de termaalbaden hier. Hangt van het weer af, schijnt eindelijk wat beter te gaan worden.

1. Golande:
    22 januari 2017
    O dat is wel heel bijzonder daar zeg, prachtig! Lijkt me heerlijk zo'n thermaal bad!
    Wat gaat het snel , nog twee weken te gaan! Geniet er van!
  2. Marion:
    22 januari 2017
    En weer een storm getrotseerd. De echte waren globetrotters die overal tegen bestand zijn!
    Klinkt echt mooi en heel lekker als je aan warme thermaalbaden denkt. Uiteraard niet te vergelijken met Arcen bij ons in Limburg maar toch.
    Ook nog een lekkage, nou dat doet de deur dicht of liever gezegd doe het raam dicht. Daar hadden ze wel eens naar mogen kijken toen je de camper op ging halen, maar ja dat is altijd achteraf zo he.
    Geniet nog volop, neem een borrel op de goede afloop van de storm en op naar het betere weer! Liefs marion xx
  3. Bep van Doorn:
    22 januari 2017
    Twee kanjers die al die stormen trotseren . En wat is natuur toch mooi zeg , geweldig wat jullie beleven daar , hopelijk is er toch nog wat zon gegund voor jullie dat zou toch een wel verdiende afsluiter zijn hoor .
    Nog een mooi reis verder .
    Liefs Bep
  4. Thea:
    22 januari 2017
    Wat een belevingen.Had ik wel bij willen zijn (NIET DUS)
    Maar jullie kunnen alle stormen aan dus ook deze. Wel die thermaalbaden daar kom ik even voor over lijkt me heerlijk.
    Nu nog 2 weken genieten en dan weer naar huis. Geniet dus nog even.grt Hans en Thea