1 Jan 2017 Sydney

2 januari 2017 - Sydney, Australië

1 Januari 2017 Sydney

Hallo allemaal, zoals jullie  weten en dus ook merken is onze wifi hier zwaar kl...
Ik heb mijn verhaal van ouderjaarsdag in Sydney helemaal klaar staan met prachtige filmpjes en foto's en krijg hier niets voor elkaar.
Morgenvroeg gaan we hier op het hoekje een kop capucino drinken en zet ik het hele spul in een klap erop.
Vandaag nadat we een beetje bij waren gekomen van onze nieuwjaarsnacht  in Sydney rond een uur of 9 uit bed gegaan. Vandaag gaan we naar Bondi beach om een mooie wandeling te gaan maken langs de kust van Bondi naar Coogee beach.
Bondi is the place to be hier in Sydney als het gaat om surfen en beach life.
We hebben uitgezocht hoe het met openbaar vervoer zit en wat blijkt, de bus hier om het hoekje brengt ons gewoon naar de Bonti. Wij dus de bus genomen, ruim een uur onderweg en zien dus een mooie andere kant van Sydney. Onderweg stappen er 2 Nederlandse meiden in die op weg zijn naar Bonti omdat er om 14.00 uur een nieuwjaarsduik zou zijn. Wij dus die meiden gevolgd en aangekomen bij Bonti was het stervens druk daar. Het barste van de Nederlanders en als het niet zo lekker warm zou zijn zou je zweren dat je in Noordwijk was met al die hoofden die verpakt waren in een Unox muts.
Op enig moment kwam het hele spul bij elkaar, het Wilhelmus klonk en om 14.00 uur stormde het hele spul na aftellen de zee in. Die australiers snapten er niets van. Na deze onverwachte bijeenkomst zijn wij op pad gegaan voor de beach walk van Bonti naar Cogee beach, ongeveer een km of 13 lang en erg mooi maar intensief om te lopen. Je komt langs een  baai of 6-7 met aardige hoogteverschillen en langs vreemde plaatsen zoals het doorkruisen van een meer dan 100 jaar oud kerkhof aan zee. Uiteindelijk na een uurtje of 3 sappelen aangekomen in Coogee en daar was onze beloning, het Coogee pavillion waar we heerlijk hebben zitten eten. Vervolgens de bus weer terug en rond 20.30 uur terug in hotel. Het enigste wat jammer was vandaag was de regen, nadat we een anderhalfuurtje onderweg waren begon het te druppelen en dat heeft het verder de hele dag gedaan. Uiteindelijk waren we dus zeiknat  van het zweet en de regen. Het regent hier om deze tijd van het jaar warm water, je wordt er dus ook niet zo vervelend van als thuis in NL.
Kortom mooie super 1 jan 2017 gehad, morgen onze laatste dag in Sydney en Australie.... en ik hoop dat ik de boel kan posten morgen....

1. Bep:
    2 januari 2017
    Wat een super mooie afsluiting voor jullie daar in Australië . Op naar jullie 2 deel van jullie reis nieuw zeeland .
    Dat die reis ook zoveel moois mag brengen .
    We kijken er naar uit .
  2. Golande:
    2 januari 2017
    Super die leuke mall hè.? En vanaf het water ook alles zeer indrukwekkend! Jammer dat er steeds zoveel bewolking is zeg! Op naar de Maori, waar wij naar uitkijken , omdat we nieuw zeeland niet kennen! Tot nog toe was alles heel bekend voor ons! En nogmaals erg bijzonder dat we op dezelfde plekken hebben gestaan!! Have fun!
  3. Marion:
    He U2.
    Kan me voorstellen dat Oudejaarsnacht een onvergetelijke is geweest. Ik had van Martin en Liz de video al. Innen via db dus heb op die manier een beetje mee kunnen genieten!
    Bondi Beachmis ook het steand van rwak life rescue filmpjes toch?
    Lijkt me inderdaad raad als je daar ook Nederlanders ziet die een. Ieuwjaarsduik nemen. Nu zullen de mensen in Australie nog denken wat een malloten, maar wie weet wordt het ook. Oor hun een traditie. Wordt er dan een met een Nederlands tintje.
    Zo nu naar het volgende verslag. Groetjes xx
  4. Marion:
    2 januari 2017
    Inderdaad wat Bep schrijft, supermooie afsluiting van Australie.
    Ben benieuwd naar Nieuw Zeeland; verwacht eigenlijk meer natuur foto's. Niet dat deze niet mooimzijn, met name de malls vind ik prachtig. Daar kun je echt de Engelse invloed zien.
    Ook de foto's van de eandeling zien er mooi uit en weet jewat ik van het vuurwerk het lolligste vond? De opblaasbare bank! Schitterend!
    Geniet met volle teugen van weer een nieuw avontuur! Xx
  5. Marion:
    2 januari 2017
    Ik zit mijn reactie te lezen maar daar is niet veel van te maken! Jeetje en ik maar denken kan goed zonder bril! Dus niet en te snel en niet nagelezen. Excuses, ik zal het hieronder "vertalen".
    Het komt erop neer dat ik al een filmpje had gehad en dus al,het een en ander aan vuurwerk had gezien. Verder had ik het over een real life bondi beachmrescue wat volgens mij op tv is geweest.
    Zo, nu met bril, rustiger typen en nalezen! Gegroet
  6. Danielle Noot:
    2 januari 2017
    Heerlijk om jullie reisverhalen te lezen! Mochten we er ooit komen dan nemen wij wel een Chocomel muts mee ipv de Unox ;-)
    Weer een goede reis en genieten van de dag :)

Lost of love van de Nootjes
  7. Gerrit Tini.:
    3 januari 2017
    Thanks voor de mooie verhalen foto,s video,s en goede reis naar Nieuw Zeeland.