Puerto Vallarta ( Mexico)

1 februari 2023 - Puerto Vallarta, Mexico

Ik zit net op dek 5 om mijn verhaal te schrijven en we krijgen te horen dat er een walvis rond het schip zwemt, iedereen dus naar buiten en daar staan we naar de golven in de verte te turen. Dan komt plots de kreet “aan de andere kant” , wij dus als een haas die kant op en warempel na een poosje zien we onze eerste spuiter die toch wel op enige afstand zit van ons. Ik waag het erop en schiet een beetje op gevoel en warempel ik heb een stuk van hem te pakken, zie de foto en de eerste staart is daar. Hopelijk zie we er morgen meer als we echt op walvis jacht gaan. We zijn net vertrokken hier in Puerto Vallarta (16:00 uur ) en hebben een volle wandeldag gehad. We hadden in de planning om afhankelijk van de ligging van het schip te voet aan wal te gaan en te gaan shoppen en wandelen want Puerto Vallarta zou een prachtige boulevard moeten hebben en een badplaats bij uitstek moeten zijn hier in Mexico, want daar zijn we dus inmiddels.

Even terug naar de afgelopen zeedagen die in betrekkelijke rust zijn verlopen. Ik heb jullie al verteld van de probleempjes die we hadden met de gereserveerde en betaalde excursies en toen Jeroen mij de bevestigingen daarvan had doorgestuurd, kon ik natuurlijk weer in de rij om dit te te regelen. Ik zeg tegen weer een andere medewerker waar het probleem lag en hij kijkt in het boordsysteem zoals ze dat hier noemen en ziet niets zegt hij. Ik laat hem de bevestigingen zien en vervolgens kijkt hij in een ander data systeem en ziet het dan wel staan, we gaan een voor een door de reserveringen en die worden vervolgens naar het boordsysteem gehaald. Ik stel hem de vraag waarom dat gisteren niet is gedaan en dan mompelt hij iets over fout in het systeem. Ik laat het hierbij en ga niet verder in op het verloop van de discussie want je wordt altijd boos op de verkeerde mensen. Na afloop ga ik naar de receptie want ik wil de verantwoordelijke manager spreken, er komt een man naar me toe met een 4 tal gouden strepen en een dikke krul en hij vraagt of hij me kan helpen. Als u de verantwoordelijke man bent voor de cruise organisatie wel, anders heeft het geen zin. Dat bleek zo te zijn en ik ben mee naar zijn kantoor gegaan en heb mijn verhaal kunnen doen, was een prima gesprek en als er nog iets gebeurd ( hopelijk niet ) dan kan ik direct bij hem aankloppen.

Jacqueline is aan de beterende hand nadat we jawel ! Naar de scheepsarts zijn gegaan, bleek dus een keelontsteking te hebben en heeft antibiotica spray gehad , een drankje en wat pillen en die werken dus gelukkig. Ook haar bloeddruk was te hoog en de arts wou haar na 2 dagen terugzien, maar jullie kennen haar, dat gaan we dus niet doen, was immers een moment opname nietwaar ?

We hebben leuke afsluitende avonden met Jan en Loes en leren elkaar steeds beter kennen, Loes blijkt kapster te zijn van origine en heeft aangeboden `Jacqueline te knippen dus das mooi geregeld. Schijnt ze ook nog voor wat andere mensen aan boord te doen.

Vandaag dus in Puerto Vallarta geweest, een echte badplaats met een prachtige boulevard die bezaaid was met even zo prachtige kunst ( beelden ) er was een Wallmart, dus we hebben ons boodschappenlijstje af kunnen werken met uitzondering van de secondenlijm, secondenlijm , waar he je die nu voor nodig ? Nou da’s simpel, ik ben met mijn duffe hoofd inmiddels 2 keer bovenop mijn bril gaan zitten ( die nieuwe dus) en daar kon hij niet tegen. Inmiddels dus weer terug aan de leesbrillen, vandaag gekocht en gelukkig heb ik mijn nieuwe zonnebril nog.

Jacqueline heeft nog wat truitjes en nog wat gescoord en jawel we hebben onze kerstversiering voor Mexico binnen. We zijn nu op weg de tweede haven hier :Pablo San Lucas waar we op walvisjacht gaan en dat zou moeten lukken want we zitten midden in de migratie tijd waarbij alles soorten zich aan het verplaatsen zijn naar warmere wateren. Vanavond gaat de klok weer een uurtje terug en hebben We dus 8 uur tijdsverschil te pakken.

1. Bep:
    1 februari 2023
    Wat mooi op walvissen spotten met zijn allen jammer dat daar geen foto van is 😄. Wat een mooie plaats en hele mooie foto’s . Ik kon het niet laten om op de telefoon te kijken 👀 om 3.15 uur. Ik moest even er uit 🤪 . Ben de eerste vandaag . Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad Kees en ja hopelijk de laatste!! Jacqueline bijna weer de oude en ook nog een Prive kapster aan boord , geweldig. Prachtige kiekjes hoor . Tot het volgende avontuur van jullie. 😘😘
  2. Inge:
    1 februari 2023
    Fijn dat je weer opknapt mam, en naar de scheepsarts gaan hoort toch ook een keer bij de beleving 😉 Prive kapster ideaal natuurlijk, als je haar maar goed zit toch. Gaaf die walvisstaart en de andere plaatjes van die lange kustlijn ook weer. En mooie kunstwerken. Zulke hoogwerkers heb ik ook niet eerder gezien. Die brillen kun jij beter vastplakken op je hoofd pap haha.
  3. Jeroen:
    1 februari 2023
    Vaste prik op reis voor jou mam, die arts. Zorg goed voor jezelf hè. Fijn dat alles geregeld is nu, geniet van de walvissentocht! En ik dacht precies wat Inge zegt, haha. x
  4. Marion:
    1 februari 2023
    Prachtige boulevard inderdaad met heel mooie en aparte beelden. Genoeg om ervan te genieten.
    Fijn dat je je beter gaat voelen, zal de bloeddruk ook wel ten goede komen 😊
    En Kees, bovenop je bril gaan zitten is toch nog wel beter dan steeds verliezen. Je hebt hem dan nog! Lijmpje erop en op naar de volgende zit. 😉😉
    Mooie kerstversiering weer. Wordt een prachtboom straks alleen jammer dat je het maar 1 keer per jaar kunt zien 😊😊
    Ik hoop dat je veel walvissen en wat andere “visjes” kunt zien. Kijk uit naar de foto’s. Liefs Marion xx
  5. Golande:
    1 februari 2023
    Ondertussen hartstikke bruin! Heerlijk om zo onze winter door te komen! Traditionele bezoekje aan de arts ook weer achter de rug., hopelijk blijft het bij deze keer! En dat wordt dit jaar niet een maar twee kerstbomen denk ik! Nog veel landen te gaan, dus nog veel,kansen op kerstdecoraties! Hi hi! En eindelijk geregeld wat de excursies betreft! Genieten maar weer!
  6. Gerrit Tini.:
    1 februari 2023
    Jacqueline mooi dat je naar de arts bent gegaan. Kees zou natuurlijk blij zijn met de 2 seconden lijm maar effen wachten nog. Verder zijn het weer mooie foto's en een mooi verhaal.🧐🤓