Penang, Georgetown, Maleisië 9 april 2023

10 april 2023 - Georgetown, Maleisië

Gisterenavond zonder problemen op tijd vertrokken uit Port Klang ( Kuala Lumpur)  richting Penang. We leggen aan in de hoofdstad Georgetown en dat doen we al rond 08:00 in de ochtend vandaag.

Vrolijk Pasen, de bars zijn een beetje versierd hier, voor de rest blijft alles hetzelfde want verse jus en eieren kun je hier elke dag eten net als croissantjes en chocoladebroodjes en andere lekkere dingen. Het is hier elke dag pasen zou je kunnen zeggen maar dat even terzijde! We hebben gisteren besloten er vandaag een relaxte stranddag van te gaan maken. Om een uur of 9 vandaag beneden in de koffiebar bekijken we het weer en dan gaan we op pad. Niet al te lang want wederom is er besloten door MSC dat we eerder weggaan vandaag, niet om 18:00 uur maar om 16:00 varen we weer uit! Weer een paar uurtjes gejat van ons vandaag. Wij staan dus vanochtend op en gaan ontbijten, komen Miranda en Ton bij ons zitten en vragen min of meer of ze mee kunnen met ons. Het antwoord is natuurlijk ja en er strart een klopjacht naar Loes en Jan om ze het nieuws te vertellen. Uiteindelijk gevonden en op de hoogte gebracht. We gaan naar buiten, en trommelen een taxi op, snel gevonden, en wij op weg naar het aanbevolen strand hier. De taxichauffeur probeert onderweg nog ons om te kletsen naar een eilandtour. Dat lukte hem niet natuurlijk.

Uiteindelijk bij het strand aangekomen, is ok maar niet zo leuk als bij Koh Samui het geval was. Het water is troebel van het zand en het is Ramadan dus ook wat slechter gesteld met de catering, althans dat zegt de chauffeur. Er is wel veel activiteit op het water met scooters en speedboten. Benzine kost hier niets en dat kun je merken. We gaan strakjes nog even samen lunchen en rond 14:30 uur komt de taxi ons halen, we gaan dan op weg naar Shri Lanka Colombo en zijn 2,5 zeedag onderweg. Daarna gaan we echt afzakken naar het Midden Oosten. We hebben een leuke relaxte dag gehad en ondanks de Ramadan heerlijk gegeten bij een strandtentje waar we een heerlijke kip mango schotel voor de dames en prima porties saté voor de heren hebben besteld (10stokjes de man ) met 2 consumpties erbij voor nog geen tientje de man ! De verhuurder  van de bedjes en stoelen heeft ons een beetje bij de neus gehad, eigen schuld, hadden we vooraf maar een prijs af moeten spreken. Nu hebben we bijna Nederlandse prijzen betaald. We zijn nu op weg naar Colombo ( Shri lanka ) waar we overmorgen rond de middag aan zullen komen. Even bijkomen dus en alles in laten dalen want er is sprake van verzadiging. Gelukkig de komende stops alleen maar natuur stops in plaats van grote steden met uitzondering van Dubai dan. Er komen ook wat minder verhalen want na Colombo hebben we 5 dagen op zee om bij Dubai te komen, wordt dus even wat stiller…..

1. Gerrit:
    10 april 2023
    Wat een reis en wat een energie. We waren al ongerust omdat er een paar dagen geen verslag kwam maar dat is vandaag weer helemaal op zijn Kees goed gekomen met 3 verhalen. Too
  2. Marion:
    10 april 2023
    Heerlijk relaxend geweest dus.
    enne het geld wat je uitgegeven hebt aan de lunch en dan de stoelen, och compenseert elkaar weer en je hebt en lekker gegeten en lekker gelegen.
    Kijk weer uit naar het volgende verslag.
  3. Bep:
    10 april 2023
    Nou heerlijk jullie verhalen gelezen vandaag tweede paasdag. De stilte van afgelopen dagen heeft het meer dan goed gemaakt. We zullen straks nog moeten afkicken 🤪. Goede vaart en tot horens weer.
  4. Thea:
    10 april 2023
    Inderdaad maakte me al zorgen. Of geen WiFi dacht ik maar heb jullie verhaal met veel genot gelezen. En de mooie foto’s weer bekeken. Prachtig dank daar voor. 💁‍♀️💁‍♀️
  5. Ria Blaakenburg:
    10 april 2023
    Fijn dat jullie zo genieten , het is prachtig allemaal . Fijne voort zetting op zee en tot horens weer 👌🏼🛳 🐣🐥
  6. Gerrit Tini.:
    10 april 2023
    Fijne vaartocht die 2.5 dag dan kunnen jullie lekker uitrusten.