Naar IJsland

10 augustus 2023 - Tilburg, Nederland

Het is alweer 10 augustus en Ik zit hier thuis aan de keukentafel en over een kwartiertje of zo komen hier op bezoek Anja en Mark, onze Belgische medereizigers van de wereldcruise. Ze komen hier een kopje koffie halen en ons vertellen waar we zo al rekening mee moeten gaan houden als we rond IJsland aan het varen zijn en wat we dan het beste kunnen doen in de plaatsjes waar we aan zullen gaan meren.

Hoe is dat nou zo gekomen ? Net terug van een wereldreis en daar gaan ze weer op pad en een nieuwe 14 daagse cruise maken. Nou, Anja is een meester in het online verzamelen van informatie. Zij en Mark hebben geen kinderen, Anja was al thuis en Mark is sinds Juni ook al met pensioen. Ik zeg ook al, want die is echte wel een jaartje of 10 jonger dan wij. Maar ja een overheidsjob in België en dan kan het zo maar anders gaan dan hier tegenwoordig. Het is ze gegund. Het zijn echte cruise globe trotters en hebben al een keertje of 25 op een cruise schip gezeten voor langere maar ook korte trips. De meeste reizen hebben ze gemaakt met NCL cruises en die zijn volgens hun opinie veel beter dan MSC cruises.

Anja wordt als goede klant op de hoogte gehouden van alle aanbiedingen en is daarnaast permanent aan het googelen om te kijken of er nog ergens een koopje is. Wij hadden afgesproken dat ze ons op de hoogte zou houden en dat heeft ze gedaan. Op enig moment kwam ze met deze reis op de proppen die via Noorwegen, Shetland Eilanden Schotland en Faeröer Eilanden naar IJsland gaat en een leuke aanbieding was. Daarnaast konden we op een bijzondere manier nog een voordeeltje mee pakken wat ook door haar was opgeduikeld. Kortom, we keken elkaar eens aan besloten het ook nog op ons lijstje staande IJsland af te gaan vinken.

De communicatie met NCL cruises gaat al 10 keer beter dan met MSC, Die lui hebben zelfs een persoonlijke consultant die je met raad en daad terzijde staat, Allemaal even wat anders zal ik maar zeggen en creëert vertrouwen nietwaar ? Wij gaan 26 Augustus vliegen naar Tromso helemaal boven in Noorwegen en gaan vanuit Reykjavik op 9 september weer naar huis. Ik ga proberen er weer een leuk verslag van te maken, die verslagen zien jullie tegen die tijd vanzelf weer verschijnen.

De route die we gaan volgen staat er al op en kun je gaan bekijken.

Tor ergens rond de 26e augustus zullen we maar zeggen

1. Marion:
    10 augustus 2023
    Kijk jullie cruisen en wij weer uitkijken naar de belevenissen en verhalen.
    Voor nu het is zo 26 augustus dus alvast goede reis. Marion
  2. Ria Blaakenburg:
    10 augustus 2023
    Who groot gelijk , lekker genieten zolang het kan , leuk om jullie weer te volgen succes 👌🏼🍀 Groetjes Ad& Ria
  3. Hans en Marian Tuerlings:
    10 augustus 2023
    Wat leuk dat je zo'n mensen als vrienden aan jullie wereldreis hebben overgehouden.
    Jullie gaan weer een mooi avontuur tegemoet en wij mogen weer mee reizen.
    Wij wensen jullie alvast een goede reis.
    Groetjes Hans & Marian
  4. Ria jansen:
    10 augustus 2023
    Nou ik kijk er weer naar uit.
    Fijne vakantie en geniet ervan.
  5. Thea:
    10 augustus 2023
    Wat leuk dat jullie weer weg gaan. Blij dat we de verhalen weer mogen volgen. Fijne reis en ENJOY. Grt Hans en Thea.
  6. Bep:
    10 augustus 2023
    Wohhhhh we kijken er weer naar uit wat geweldig weer , geniet er van saampjes.
  7. Inge:
    10 augustus 2023
    Daar gaan ze weer…. Groot gelijk, we lezen weer mee🥰
  8. Mieke:
    10 augustus 2023
    Super!! Weer een mooie reis voor de boeg!!
    Ook wij kijken weer uit naar de verhalen!! Enjoy!!!
  9. Jose:
    11 augustus 2023
    Gewoon genieten zo lang als je kunt
  10. Gerrit Tini.:
    11 augustus 2023
    Ook wij wensen jullie een mooie reis toe en kijken uit naar jullie mooie verhalen>
  11. Gerrit:
    12 augustus 2023
    we kijken weer uit naar de verhalen en foto's
  12. Marion:
    25 augustus 2023
    Het is nu 25 augustus dus het grote genieten kan gaan beginnen! Koffers pakken, huis aan kant en daarna wegwezen maar! Heel goede reis en geniet van al het moois dat je ziet aan boord en in de diverse landen/eilanden, het lekkere eten, de goede borrels en alles wat ik vergeten ben! Liefs Marion 🥰🥰
  13. Anja:
    27 augustus 2023
    Benieuwd of de tips jullie geholpen hebben ☺️, maar de hulplijn staat steeds open 😂. Niet alleen Nederlanders zijn aardige mensen, er lopen er af en toe ook zulke Belgen rond 🥰. Blij dat jullie veilig en vooral tijdig aan boord geraakt zijn 🚢.
    Klein extra weetje....Marc schrijf je met een C 🥳