Seydisfjordor

5 september 2023 - Seydisfjordur, IJsland

Een hele mond vol,  en dat plaatsje ligt helemaal aan het einde van de gelijknamige prachtige fjord en is ons eerste bezoek aan IJsland. Ons bezoek gisteren was immers gecanceld door het slechte weer. Nou, dat is nu ook voorbij. Vanochtend in een windstille en rimpelloze fjord binnengegleden onder een heldere hemel en een heerlijk zonnetje. De omgeving is schitterend. Voor de rest is er hier werkelijk niets te beleven. Er meert ook nog een grote veerboot aan die vakantiegangers in alle formaten en voorzien van evenzovele verschillende campers, auto’s en andersoortige vervoersmiddelen uitbraakt !
gisteren een rustige dag gehad, Jacqueline natuurlijk ook aangestoken en die heeft gisteren een beetje kunnen zieken. Vandaag dus in deze prachtige fjord, en ( dat wisten wij van onze Belgische vrienden) is een weg die omhoog gaat door het dal langs de rivier en deze weg brengt je dan bij een reeks prachtige watervallen. Prachtig weer, mooie natuur maar wel helemaal beetje kapot na een dik anderhalf uur krijg je dan je beloning. Schitterend. Mooie dag dus. Vanavond weer genieten van een band die erg goed is sommige nummers van verschillende artiesten onwaarschijnlijk mooi gecoverd . Nu zitten ook wij hier nog in het zonnetje, Het is hier 2 uurtjes vroeger dan in Nederland. Morgen gaan we op een geboekte trip naar een van de mooiste plekken hier.

morgen dus in Akureyri

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anja:
    5 september 2023
    Mooie foto's hoor... komt me een beetje bekend voor 😂...alleen was het bij ons toch ietsje kouder, vrees ik.
    Geniet er nog van, want het is niet zo lang meer 🛳️🥂🍾🍹
  2. Mieke:
    5 september 2023
    Jullie zien weer heel veel moois!! Prachtig!!!
    De foto's leveren weer het bewijs.
    Hopelijk zijn jullie weer dusdanig opgeknapt, dat je de laatste dagen nog intens kunt genieten van het mooie IJsland!! Geniet er van!!!
  3. Jeroen:
    5 september 2023
    prachtig zeg! hopelijk allebei snel weer op en top fit. Geniet van de trip morgen!
  4. Jules & Claudia:
    Gaaf al die watervallen!
  5. Bep:
    5 september 2023
    Prachtige foto’s om stil van te worden. Dat beloofd morgen ook weer veel natuurlijk schoonheid. Beterschap Jacqueline!!
  6. Ria Blaakenburg:
    5 september 2023
    Prachtig weer allemaal hoor en nu lekker fit blijven saampjes hé 🍀 morgen weer opnieuw genieten 👌🏼🛳☀️
  7. Inge:
    5 september 2023
    Prachtig hoor, heerlijke rust daar! Geniet ervan en hopelijk snel weer fit
  8. Jules&Claudia:
    5 september 2023
    Jullie maken het ook allemaal weer mee zeg..
  9. Hans en Marian Tuerlings:
    5 september 2023
    Het grootste deel van jullie prachtige reis zit er alweer op. Gelukkig zijn jullie voldoende hersteld om de reis voort te zetten. Maak er samen een onvergetelijke tijd van. Groetjes van Hans en Marian.
  10. Marion:
    6 september 2023
    Wat een mooi landschap. Doet mij denken (uit films en documentaires) aan heel vroeger, mooi ruig en mooie watervallen. Geniet ervan, zo ook vandaag met de excursie.
    Marion
  11. Gerrit Tini.:
    6 september 2023
    Wat fijn dat jullie dit ondanks een beetje ziek zijn toch die wandelingen hebt kunnen maken met redelijk weer, Toen Remon en ik in IJsland waren mei 2018 was het weer niet best. Geniet morgen verder.