Torshavn Faeröer Eilanden

3 september 2023 - Tórshavn, Faeröer

Na een goede nachtrust weer een beetje boven Jan gekomen vandaag en, de zon is weg, het is guur winderig weer en het regent! Vannacht een beetje onstuimige zee gehad en dus schommelde het een beetje. Daarnaast vond het iemand weer eens noodzakelijk om tegen de klok van 23:00 uur met van alles en nog wat te gaan sjouwen, receptie gebeld, excuses etc etc. Maar helpt niets, je doet dat dus gewoon niet.

We zijn dus op de Faeröer Eilanden, deze zijn autonoom en behoren tot het koninkrijk van Denemarken. Ook een eilandengroep van een 16 tal eilanden waar je normaal gesproken niet komt en ook niet op onze bucketlist stonden. Er wonen zo rond de 50.000 mensen. Het barst hier van de elektrische auto’s net zoals in Noorwegen overigens. Openbaar vervoer ook allemaal elektrisch en gratis ! Ze betalen dan wel een aardige zak met belastinggeld hier maar dan heb je ook wat.

Wij dus vanochtend met de shuttlebus van het haventerrein af en het stadje in, alles dicht want het is zondag en het regent. Bij de toeristeninformatie staat een aardige gast de vragen van een paar honderd mensen te beantwoorden. We wilden eigenlijk met de bus een eindje rondtoeren om een idee te krijgen maar buiten Torshavn rijden er op zondag geen bussen. Wij vervolgens op lijn 1 gestapt en daar in blijven zitten tot we terug op het instappunt waren en daar vervolgens lijn 2 gepakt met hetzelfde idee. Zo toch nog een glimp op kunnen vangen dan deze locatie.

Vervolgens zijn we terug naar het schip gegaan, hebben de lunch gebruikt en omdat het wat opklaarde zijn we daarna nog even naar de vuurtoren gelopen hier mooi punt met prachtige vergezichten maar vandaag koud winderig en nat. Besloten om terug te gaan naar ons schip en hopelijk morgen wat lekkerder weer dan vandaag……

1. Jules&Claudia:
    3 september 2023
    Dat is nou niet echt het vakantie gevoel…
  2. Bep:
    3 september 2023
    Dat weer hadden afgelopen week ook hier. Toch heeft het wat de omgeving is toch mooi hoor. Maar als het ☀️ tje schijnt zal het zeker weer anders uit zien. Het verhaal maakt het compleet.
  3. Mieke:
    3 september 2023
    Tis jammer van het weer, maar jullie blijven lachen!!!
    En ondanks dat, toch mooie plaatjes!!
  4. Ria Blaakenburg:
    4 september 2023
    Jammer van het weertje ja☔️ Hele mooie omgeving wel hé , en Kees gelukkig weer wat opgeknapt 🍀 komen vast nog mooie dagen blijf lekker genieten saampjes 😘🍀🛳
  5. Gerrit Tini.:
    4 september 2023
    Heel jammer dat de bussen niet rijden en ook alles dicht is op zondag!! Takken weer zijn wij nederlanders gewend dus dat ia niets bijzonders. Wel dat het nu bij ons zulk mooi weer is voor ons dus genieten. 🌨☔️