Storm

4 september 2023 - Atlantische weg, Noorwegen

Gisterenavond werden we door de Kapitein op de hoogte gebracht van het feit dat er zwaar weer op komst was. Zodra we op open zee zouden zijn betekende dit dat er een stormachtige wind zou staan van 110-120 km per uur. De golven zouden een hoogte kunne bereiken van 7,5 tot 8 meter. De snelheid van het schip zou omlaag worden gebracht uit veiligheid en dus zouden we later aan gaan komen in Djupivogur  onze eerste IJsland stop. Wij zijn rond 23:00 naar bed gegaan, hebben nog een filmpje gekeken en zijn toch in slaap gevallen ondanks het stampen en kraken van het schip. Vanochtend tijdens het ontbijt hoorden we dat afgelopen nacht rond 24:00 uur het schip elke 5 minuten een joekel van een golf moest bevechten en dat dit rond half twee vannacht elke minuut het geval was. ( wij hebben daar niets van gemerkt) De snelheid van het schip is hierdoor nog verder omlaag gegaan en derhalve is het onmogelijk geworden onze bestemming van vandaag nog te gaan halen. We varen dus langzaam door op een inmiddels wat rustigere oceaan en hopen dan morgen op onze bestemming in IJsland te zijn.

Vandaag dus lezen, wat wandelen op het dek en af en toe even de oogjes dicht en een potje kaarten.

1. Golande:
    Zo dat ook weer getrotseerd! Gelukkig 🤞
  2. Marion:
    4 september 2023
    Eigenlijk wel lachen! Jacqueline is een slechte slaper maar slaapt wel door een zware storm door! Prachtig 😁😁
    Geen foto’s van de hoge golven dan
  3. Ria Blaakenburg:
    4 september 2023
    Who echt te gek dat jullie gewoon doorslapen 🙃 maar wel goed natuurlijk haha lekker rust dagje met eigen vermaak ook fijn toch , fijne voortzetting en blijf vooral genieten 🛳🍀
  4. Gerrit Tini.:
    4 september 2023
    Jammer nu zijn er geen foto's van die hoge golven! Maar wij gunnen jullie natuurlijk ook de nachtrust.
  5. Kees:
    4 september 2023
    Dat hebben jullie ook weer gehad ,en niets van gemerkt .
  6. Bep:
    4 september 2023
    Haha alles is al gezegd hier boven en kun je gelukkig dit verhaaltje schrijven dat jullie goed door die zware storm zijn gekomen. Op naar IJsland ☘️⛴️☘️
  7. Inge:
    4 september 2023
    Hoe dan, doorslapen 😂😂 En zo’n slechte slaper zijn. Gelukkig is t voorbij. Op naar IJsland
  8. Thea:
    5 september 2023