Dag 4 op zee, op weg naar Hawaï

10 februari 2023 - Hawaï, Verenigde Staten

Toch weer een kleine update, we zitten op het dek nu onder het afdak, regenbuien en zonneschijn wisselen zich af. Temperatuur is prima echter de golven zijn tussen de 8 en 10 meter hoog nu . Het schip heeft daar hoegenaamd geen problemen mee, wiebelt af en toe een beetje en mensen lopen een beetje dronken lijkend over het dek te zwalken. Je hoort af en toe een klap van een golf als die onder de boeg van het schip wordt plat gewalst. Helaas is als gevolg van deze ruige zee een havenplaats uit de route gehaald. Omdat we bij Mauï, de oorspronkelijke bestemming met tenders van boord zouden gaan, gaat dit met deze golven niet lukken daar. We varen nu door naar Honolulu, waar  we morgenvroeg aan gaan komen, de oorspronkelijk 2e stop hier en blijven daar nu 2 dagen liggen alvorens we verder gaan richting Nieuw Zeeland. Daar staat echter dit weekeinde een superstorm op het programma die mogelijk Auckland aan kan gaan doen. Deze storm kan ook gevolgen hebben voor de toestand van de wateren waar we over varen richting dit stuk van de wereld. Het duurt nog een dag of 9 voor we daar zijn dus er kan nog van alles gebeuren.

De twee dagen dat we op Honolulu blijven vinden wij niet erg, kunnen we de boel daar eens ff goed gaan bekijken. De tweede dag hebben we Pearl Harbor op het programma staan.

1. Bep:
    10 februari 2023
    Zo dat is heftig die golven. Gelukkig dat jullie er niet al te veel last van hebben. Meer tijd dus om Honolulu te bekijken. Laten we hopen dat de storm niet al te veel roet in zijn eten gooit. We duimen voor jullie. Liefs
  2. Thea:
    10 februari 2023
    Ik zei toch op de woelige baren. Hopelijk komen jullie er zonder kleerscheuren eer vanaf.
  3. Marion:
    11 februari 2023
    Ik lees niets over misselijk zijn, dus zeeziek. Gelukkig! Hebben jullie echte zeebenen gekregen en kun je tegen een stootje.
    Pearl Harbor zal wel heel bijzonder worden.
    Stuur je een foto met de beroemde krans om je nek.
    Geniet von Honolulu. Liefs xx