De eerste dag in het nieuwe jaar :2018

1 januari 2018 - Karangasem, Indonesië

Hi allemaal, zijn we een beetje bekomen van alle feestdagen?  Gaan we ons langzaam weer richten op de dagelijkse beslommeringen ? Nou wij nog niet hoor, we gaan nog een paar dagen door. We waren er allemaal weer redelijk vroeg uit op deze eerste januari 2018, Om 09.00 weer gewoon een ontbijtje en daarna wat "geklooi " rondom het zwembad hier. Om 11.00 hadden we met de drivers afgesproken om naar Tirtagangga te gaan. Tirtagangga betekend "heilig water uit de ganges". Het is een van de beste voorbeelden van Bali's koninklijke waterpaleizen, werd in 1947 gebouwd en gerestaureerd na de laatste uitbarsting in 1963 van de Gugnun Agnun de vulkaan waar we het de afgelopen tijd ook wel over hebben gehad en die het landschap hier echt behoorlijk domineert. Is overigens een prachtig gezicht maar tegelijkertijd ook erg dreigend. Terug naar het waterpaleis dat werkelijk schitterend is aangelegd en op een erg koele plek ligt en daardoor een grote aantrekkingskracht heeft om te komen "schuilen"voor de hitte of lekker te picknicken wat de Balinezen dan ook massaal doen. Er liggen prachtige vijvers omheen met daarin joekels van Koi Karpers die natuurlijk flink gevoerd worden. In die vijvers liggen stap-stenen en kunnen de kinderen ( groot & klein) dus als het ware lopend over water tussen de karpers door lopen. Er is ook nog een apart zwembad dat gevuld is met hetzelfde water, de grote vissen worden geweerd door hekken maar de kleine vissen zwemmen er gezellig rond. Onze zwemsters moesten daar gelukkig niets van weten en het zwemmen ging dus aan onze neus voorbij. Na een uurtje of wat met leuke foto shoots zijn we richting Amlapura gegaan waar de nieuwe KFC gevestigd is om daar eens ouderwets lekker te gaan kip kluiven ( voor de liefhebbers dan toch) Zoals het hoort afgesloten met een lekker softijsje en weer terug naar de villa waar iedereen uitgeteld neer viel. Iemand, ik noem geen namen heeft daar een prachtige fotoreportage van gemaakt.

De rest van de dag in alle rust doorgebracht en net toen we aan tafel wilden gaan werden we overspoeld door een vliegend leger van een soort van vliegende mieren.Dit kennen we ook in Nederland alleen hier zijn die beesten iets groter dan bij ons en het waren er echt duizenden... Als ze landen verliezen ze hun vleugels en daarna lijkt het ook of er verschillende aan het paren zijn gegaan, zeker weten we dit niet want dat kun je met het blote oog niet zien nietwaar? Het was echter wel een soort van smerig die beesten gingen echt overal in en op zitten tot grote hilariteit van de kids. later die avond hebben we de rotzooi opgeruimd en tussen 21.30 en 22.30 uur lag iedereen op een oor, ook omdat de meesten er vroeg uit moesten om te gaan snorkelen en duiken in Amed... en om 8.00 uur werden we daar al verwacht. Dat verhaal komt hierna want vandaag vertel ik even over 2 dagen op Bali, de 1e januari en de 2e januari.......

1. Bep:
    2 januari 2018
    Zo wat mooi weer , adembenemend hoor . Tja dat kippetje viel zeker bij Jeroen in de smaak 😁 en wat een blokje gupjes van de kids . Mooie foto’s die voor zich spreken .
    Tja en dat vliegend vee was natuurlijk wat minder maar dat kan de pret niet drukken zo te zien.
    Gr H&B